Sánchez ontkent dopinggebruik: “Dit is een complete verrassing”

donderdag 17 augustus 2017 om 16:34
Sánchez ontkent dopinggebruik: “Dit is een complete verrassing”

foto: Sirotti

Vandaag werd bekend dat Samuel Sánchez positief heeft getest op het verboden groeihormoon GHRP-2. Voor de BMC-renner kwam het nieuws als een “complete verrassing”. Hij beweert tegenover het Spaanse persbureau EFE onschuldig te zijn.

“Mijn advocaten hebben me eigenlijk geadviseerd om te wachten met een verklaring tot het resultaat van de B-staal bekend is, maar dit nieuws kwam als een complete verrassing”, aldus Sánchez. “Ik kan het niet geloven.”

De Spanjaard stelt dat hij geen enkele reden heeft om verboden middelen te gebruiken. “Ik ben 39 jaar, ik ben al 19 jaar prof en ik sta op het punt om te stoppen, waarom zou ik dat dan doen?”

Sánchez benadrukt dat hij een “schoon geweten” heeft. De Spanjaard was in Nîmes voor de start van de Ronde van Spanje toen hij het nieuws hoorde. Sánchez is inmiddels op weg naar huis. BMC heeft Loïc Vliegen als vervanger opgeroepen.

Dit artikel delen:

67 Reacties

Chrys 17 augustus 2017 om 16:35

Goh

achtpuntzes 17 augustus 2017 om 16:36

uiteraard.

fvtende 17 augustus 2017 om 16:36

Ook interessant dat je advocaten hebt voor advies. En als ze dat dan geven, dat je dat in de wind slaat.

Jan Blokland 17 augustus 2017 om 16:36

Het is weer grote ronde tijd.

Noud89 17 augustus 2017 om 16:36

En toch wil ik hem ergens geloven. :(

Magnus Cort Nielsen 17 augustus 2017 om 16:38

“Ik ben 39 jaar, ik ben al 19 jaar prof en ik sta op het punt om te stoppen, waarom zou ik dat dan doen?”

Omdat je 39 jaar bent, al 19 jaar prof bent en op het punt staat om te stoppen met een knaller? De vraag stellen is hem beantwoorden.

coenj 17 augustus 2017 om 16:41

Gewoon omdat je niet beter weet.

Spinergy 17 augustus 2017 om 16:41

Copy paste

vluggejapie 17 augustus 2017 om 16:43

Informele poll, met dank aan Kosmonaut:

Wat wordt het excuus van S. Sánchez?
a. Vervuild vlees
b. Verkeerde suikerspin gegeten
c. Iedereen deed het
d. Is voor verlenging geslachtsdeel
e. Ik wilde eigenlijk wat anders bestellen

a: 0
b: 1
c: 1
d: 0
e: 0

tak 17 augustus 2017 om 16:43

Zal wel een foutje zijn dan

Jos84 17 augustus 2017 om 16:44

Omdat je er 19 jaar tussendoor bent geglipt en nu gepakt bent waarschijnlijk…

Ivanoviclover 17 augustus 2017 om 16:53

“Ik had echt nooit gedacht dat ze me na al die jaren nog zouden pakken. Ik ben in shock.”

jooprioolpijp 17 augustus 2017 om 16:55

De Cobo-Horner award gaat dit jaar niet naar Sanchez. Maar om positief te blijven (pun intended), dit suggereert dat je anno nu in elk geval niet zoveel doping meer kunt pakken dat je op je 39e nog de klinkers uit de straat rijdt.

nummer3 17 augustus 2017 om 16:56

c. Iedereen deed het

hugenholz 17 augustus 2017 om 16:57

– Besmet duivenvlees, waterhoen, kippenvlees, karbonade
– Was eigenlijk voor z’n schoonmoeder
– controle gebeurde net toen Sanchez sex had gehad met z’n (buur)vrouw
– zat in zijn oogdruppels, tandpasta, ginsengthee (maar niet in die volgorde)

ah-ja 17 augustus 2017 om 17:01

Hij lag met Dylan Teuns op de kamer en heeft zijn lucht geademd…

Scott Sunderland 17 augustus 2017 om 17:02

Vervuilde voedingssupplementen is ook altijd een aardige smoes die te pas en te onpas gebruikt wordt. Zal wel zoiets worden. Nu lekker het slachtoffer uithangen, blijven ontkennen en de onschuld uitschreeuwen. Arme Samuel nam waarschijnlijk onschuldige vitaminen waar de stoute mensen groeihormoon in hadden gedaan en dat wilde hij niet.

Geflitst 17 augustus 2017 om 17:04

@ah-ja
Vreemd dat Teuns zelf dan niet betrapt is.

sstijnntje 17 augustus 2017 om 17:04

Volgens mij zijn alle wielrenners als ‘schrodingers cat’. Zowel schuldig als niet schuldig aan doping

Thailand 17 augustus 2017 om 17:06

nou, daar gaan we, de rituele dans is afgetrapt. Hebben we eigenlijk ooit iemand gehad die zei ‘laat maar zitten die B-staal, klopt, ik ben een eikel die iedereen bedonderd heeft’?

yoeri 17 augustus 2017 om 17:10

Geloof hier niets van, ben benieuwd naar de B-staal.

Alto de angliru 17 augustus 2017 om 17:14

Dit is een toevalstreffer, zullen er zat zijn onder de toppers die wel de dans ontspringen.

Poeksel 17 augustus 2017 om 17:16

Volgende nieuwsbericht: reacties van andere renners (waarschijnlijk ook met scheldwoorden erin).

josi 17 augustus 2017 om 17:23

Deze ontkenning van Sanchez is dan weer geen complete verrassing.