Santini neemt sponsoring van leiderstruien over in Tour de France
foto: Cor Vos
maandag 11 oktober 2021 om 11:19

Santini neemt sponsoring van leiderstruien over in Tour de France

Santini wordt vanaf 2022 officieel partner van de Tour de France voor de productie van de gele trui en de andere leiderstruien in de ronde. Dat maakte koersorganisator A.S.O. bekend. In de nieuwe sponsorovereenkomst zijn ook de Tour de France Femmes en het cyclosportieve event L’Étape du Tour opgenomen. Santini neemt het stokje over van Le Coq Sportif.

Volgens Yann Le Moënner van de A.S.O. breekt met deze samenwerking een nieuw hoofdstuk aan voor de leiderstruien van de Tour de France. “We zijn blij en trots Santini te mogen verwelkomen in de Tour de France”, laat Le Moënner in een perscommuniqué weten. “Dit historische merk zal hoogwaardige producten met creatieve ontwerpen aanbieden aan zowel de elite van het mondiale wielrennen als de gewone amateurrenners die opnieuw op alle door de A.S.O. georganiseerde evenementen aanwezig zullen zijn.”

Het Italiaanse Santini is de opvolger van Le Coq Sportief, dat sinds 2012 de fabrikant was van de gele trui. Daarvoor had de Tour de France een contract met Nike. Bij het Italiaanse kledingmerk is men blij met de samenwerking. “Het markeert de voortzetting van onze relatie met de A.S.O. die begon met de sponsoring van de Vuelta a España en een vervolg kreeg met de Deutschland Tour. Nu hebben we ook de belangrijkste koers op de internationale wielerkalender toegevoegd aan onze portefeuille”, aldus CEO Monica Santini.

Santini gaat de truien produceren in zijn fabriek in Lallio, net buiten Bergamo. De overeenkomst met de Tour de France geldt voor vijf jaar.

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.