‘Sky heeft Diego Rosa in het vizier’

donderdag 19 mei 2016 om 11:42
‘Sky heeft Diego Rosa in het vizier’

foto: © 2016 Zikliamatore

Sky heeft interesse om Diego Rosa na dit seizoen over te nemen van Astana. De Britse ploeg zou in de 27-jarige Italiaan een belangrijke pion zien voor onder meer de Giro d’Italia van volgend jaar, meldt L’Équipe. Rosa kan naar verluidt bij Sky een jaarsalaris van zevenhonderdduizend euro gaan verdienen.

Rosa heeft met Milaan-Turijn (2015) en een ritzege vorige maand in de Ronde van het Baskenland tot nu toe twee profzeges op zijn palmares staan. In een dienende rol werd de Italiaan vorig jaar 23e in de Giro d’Italia en twintigste in de Vuelta a España. Zijn contract bij Astana loopt overigens nog door tot en met 2017.

Dit artikel delen:

18 Reacties

LaurentJalabert 19 mei 2016 om 11:47

Is die gozer al 27 joh! Ik heb daar vorig jaar pas voor het eerst iets noemenswaardigs over gehoord. Of ligt dat aan mij?

Bertvd 19 mei 2016 om 11:52

@ LaurentJalabert: inderdaad. ik dacht dat het een talentje was.

rahimns 19 mei 2016 om 11:53

Hier zie je hoe groot het verschil in budgetten tussen de ploegen is geworden (als dit waar is natuurlijk). Als een renner als Rosa (die tot nu toe nog niet noemenswaardig heeft gewonnen) 7 ton ?? kan verdienen bij SKY, een salaris wat waarschijnlijk de kopman van TLJ net verdiend. Echt ongelofelijk.

IlPirata 19 mei 2016 om 11:56

Zeer goede renner, met name in het hooggebergte. Mag voor een mooi salaris Landa gaan assisteren in de giro volgend jaar. Of toch maar Poels.
Of Astana gaat ook diep in de buidel tasten bij een nieuw contract.
Toch zonde dat met name Sky, zoals in het verleden US Postal, goede mogelijke kopmannen weg blijft kapen bij andere teams. Money rules.

Romāns Vainšteins 19 mei 2016 om 12:22

volgens mij heeft Rosa er al een half leven als mountainbiker opzitten, een beetje Stybar-achtig.

achtpuntzes 19 mei 2016 om 12:31

fantastische renner, mijn adoptietalent van de giro van 2 (of is het alweer 3) jaar geleden. maar ik hoop dat hij niet naar Sky gaat. zo zonde als hij nummer zo veel zou worden in het treintje van Froome.

NairoQ 19 mei 2016 om 12:41

IlPirata, kijk eens wie er in Sky rijdt. Je zal snel zien dat het helemaal geen ‘zonde’ is voor die renners zelf, veel renners gaan er beter door presteren hoor. Iedereen die goed genoeg is krijgt uiteindelijk wel zijn kans bij Sky, dus slaat nergens op te zeggen dat dit ‘zonde’ is.

LutsenkoFan 19 mei 2016 om 12:58

Alleen Sky in de klassiekers is leuk maar Rosa in de Tour/giro/Vuelta als knecht is echt zonde..

IlPirata 19 mei 2016 om 13:22

@NairoQ

Ik heb liever goede mogelijke kopmannen verdeeld over de verschillende teams, komt de koers alleen maar ten goede.
In het voetbal bijvoorbeeld ben ik ook geen fan van de koopploegen Manchester City, PSG.

Hein-Jan 19 mei 2016 om 13:58

Dat er grote teams zijn die veruit het meest betalen is van alle tijden. En zeker in zo’n prehistorisch georganiseerde sport als het wielrennen een volkomen logisch fenomeen, aangezien alle teams volledig afhankelijk zijn van één of twee sponsors. Zo’n Belkin heeft zich rot gelachen. Zo veel aandacht en publiciteit voor een schijntje, achteraf hadden ze met die kennis lachend het dubbele willen betalen.
Onze grote Russische vriend trok daarover aan de bel, maar werd voor gek versleten.

Romāns Vainšteins 19 mei 2016 om 15:24

Ook ik hoop dat Rosa NIET naar Sky gaat, veel te leuke renner daarvoor. Bovendien kan de Aru-clan vast ook wel een leuk salaris bieden.

Spinergy 19 mei 2016 om 15:44

Die Belkin gast was idd een slimme acteur…. hij vond het allemaal zo fantastisch tijdens de Tour, werd onder geslijmd maar hij piste in zijn broek ondertussen van het lachen…

Koersmaniak 19 mei 2016 om 15:51

@NairoQ: ik vind dat vaak jammer, mannen als Konig, Nieve, Roche,… hebben in het verleden t

Koersmaniak 19 mei 2016 om 15:54

Ik vind Diego Rosa niet echt zo een topper, maar begrijp de opmerking over toppers die naar dezelfde ploeg gaan.
Mannen als Konig, Nieve, Roche,… hebben in het verleden top-10 gereden in grote rondes. Nu krijgen ze die kans niet meer.

Romāns Vainšteins 19 mei 2016 om 16:37

Als renner moet je ook gewoon een beetje aanvoelen waar je past en het beste uit de verf komt. Ik zie in Rosa naast razende bergknecht tevens als goede aanvaller en dat kun je bij SKY natuurlijk vergeten.

Purito 19 mei 2016 om 17:52

@rahimns
Niet noemenswaardigs? Hij heeft al meer noemenswaardigs gewonnen dan tenminste twee van de Lotto Jumbo kopmannen ;)

Sebas 23 mei 2016 om 15:01

Ik sluit mij bij NairoQ aan. Alsof Roche en Nieve jaar in jaar uit elke ronde als kopman willen rijden voor een top10/top5 plek. Dat is niet voor iedereen weggelegd. Nieve heeft deze giro nog een mooie etappe gepakt, Roche deed het in de Vuelta. Ondertussen zit je wel in het beste team van de wereld, leer je de kneepjes van het vak en als het kopmanschap er echt in zit hoef je natuurlijk niet bij Sky te blijven. Vanuit het perspectief van Rosa helemaal niet gek toch?

rahimns 23 mei 2016 om 15:06

@Purito hmmm… oke, zeg het maar dan.