Sky met Froome, Henao en Poels in Waalse Pijl

dinsdag 21 april 2015 om 13:25
Sky met Froome, Henao en Poels in Waalse Pijl

Sergio Henao kopman voor Sky? - Foto: Sirotti

Chris Froome zal aan de start verschijnen van de Waalse Pijl. De winnaar van de Tour de France in 2013 heeft in de wedstrijd van Waremme naar Huy het gezelschap van onder meer Sergio Henao en onze landgenoot Wout Poels.

Froome reed zijn laatste wedstrijd op 29 maart, toen hij de laatste etappe van de Ronde van Catalonië betwiste. Naast de Catalaanse rittenkoers kwam de Brit tot nu toe alleen in actie tijdens de Ruta del Sol half februari. Die wedstrijd won hij wel.

Grootste kanshebber op de overwinning bij de WorldTour-formatie is waarschijnlijk Henao. De Colombiaanse klimmer reed een verdienstelijke Ronde van het Baskenland. Daar eindigde de 27-jarige renner als tweede achter Joaquim Rodriguez.

Ook Poels staat in Wallonië aan de start. Afgelopen zondag stond hij ook aan het vertrek in de Amstel Gold Race, maar daar haalde hij de finish niet. De Limburger was vorige week nog ziek. Vorig jaar was Poels nog twaalfde op de Muur van Huy.

Selectie Sky voor Waalse Pijl 2015 (22 april)
flag-co Sergio Henao
flag-ie Philip Deignan
flag-gb Chris Froome
flag-gb Peter Kennaugh
flag-by Vasil Kiryienka
flag-no Lars Petter Nordhaug
flag-nl Wout Poels
flag-ie Nicolas Roche

Dit artikel delen:

17 Reacties

ValverdeBassoNibali 21 april 2015 om 13:25

Wat een ploeg

BenderBeach 21 april 2015 om 13:35

Nordhaug was zondag ook behoorlijk goed bezig en verwacht hem toch ook wel weer voorin morgen. Lijkt mij dat hij toch minimaal een beschermende status krijgt bij Sky. Froome en Poels zullen niet direct een uitslag moeten rijden, vermoed ik.

thorsen 21 april 2015 om 13:35

Edit redactie: Je hebt gelijk, aangepast

bikybike 21 april 2015 om 13:44

Edit redactie: Bedankt voor het melden, aangepast

robotour 21 april 2015 om 13:47

“Aardig ploegje”. Deignan kan hier ook nog wel eens verrassen en met Kennaugh hebben ze ook nog wel iemand die aardig omhoog fietst, maar misschien komt die met Roche beter tot zijn recht in de LBL.

Contador#N.1 21 april 2015 om 13:56

Froome ftw.

Contador#N.1 21 april 2015 om 14:00

Als sky het slim will spelen moeten ze froome in de aanval laten trekken met Nibali en Rolland. Ik hoop maar dat dit uikomt.

Jungle Man 21 april 2015 om 14:08

@contador#N.1
Inderdaad een uitkomst voor sky als ze het slim willen spelen, ware het niet dat Sky over het algemeen, als een machine slechts eenzelfde hoog tempo op wattage rijdt (beetje saai om naar te kijken, maar best knap).
In deze ploeg zitten anderzijds wel een paar mannen die het in sprint op de muur zomaar met wat geluk/lef af zouden kunnen maken

Dag Otto Lauritzen 21 april 2015 om 14:09

Eerder OT maar is hier soms iemand uit de buurt van Gent die richting Hoei rijdt morgenochtend ? De staking van het openbaar vervoer stuur mijn plannen helemaal in de war…

architect_flits 21 april 2015 om 14:19

Henao gevaarlijke klant!

krypton 21 april 2015 om 15:10

@Contador
Ik denk dat Froome benieuwd is waar hij staat op zo’n klim, ook met het oog op de aankomst in de Tour hier. Het lijkt me dan ook zeer onwaarschijnlijk dat Froome eerder gaat aanvallen.

Yob 21 april 2015 om 15:52

Henao klom het best in het Baskenland, voor mij is hij dan ook favoriet om morgen te winnen. Hij stond er al op het podium.

Basjee 21 april 2015 om 16:06

Froome reed ook de tirreno toch? Mag ook vermeld worden.

Benieuwd naar henao morgen!

Muldriaen 21 april 2015 om 16:08

Waar was Henao in de AGR? Hij zat behoorlijk ver. Heb niets gelezen over pech, dus was hij wel goed genoeg?

krypton 21 april 2015 om 16:10

@Basjee
Nee, daar moest Froome vlak van tevoren afzeggen wegens ziekte.

architect_flits 21 april 2015 om 16:56

1 Martin
2 Henao
3 ?

Lover16 21 april 2015 om 19:55

Vasil Kiryienka aan het front met zijn eigen rijstijl, een man met karakter.
Anders zie ik sky niet mee te doen in de finale.
Alejandro Valverde en Joaquim Rodriguez gaan hier voor winst.