Superprestige veldrijden verdwijnt achter de decoder

woensdag 15 juli 2015 om 14:18
Superprestige veldrijden verdwijnt achter de decoder

De veldritten in de Superprestige zijn vanaf volgend seizoen alleen nog maar achter de decoder te volgen. Telenet heeft zich verzekerd van de uitzendrechten, melden diverse Belgische media. Afgelopen seizoen was de Superprestige nog te volgen op Vier en was er ook een gratis stream beschikbaar, maar dat is nu dus verleden tijd.

Telenet zal de wedstrijden uitzenden op het ‘open kanaal’, zodat de klanten de crossen kunnen volgen zonder bij te betalen voor extra pakketten. Uit vrees voor negatieve reacties van sponsors zou zijn besloten twee van de acht manches uit te zenden op Sporza. Welke crossen de Vlaamse publieke omroep mag laten zien, is nog niet duidelijk.

Dit artikel delen:

39 Reacties

achtpuntzes 15 juli 2015 om 14:19

nou, daar gaat dus een gedeelte van het veldrijden. jammer. slecht voor de sport die al niet internationaal is, en hiermee een veel hogere instapdrempel krijgt.

Kristoffan 15 juli 2015 om 14:20

Zonde.

Rondo 15 juli 2015 om 14:20

Lijkt me geen goede actie. Hoe kunnen wij dit straks volgen dan in Nederland ? Keek altijd via stream van 4.

Myname 15 juli 2015 om 14:21

Altijd hatelijk als betaalzenders klanten proberen te lokken door dit soort wedstrijden op te kopen. Mij zal het alleszins niet overtuigen. Minder veldrijden kijken dus, deze winter.

nickdt 15 juli 2015 om 14:22

@Rondo.
Niet, of je moet voor die streams willen betalen. Ze verliezen veel klanten op deze manier en zullen het volgend jaar moeten gaan terugdraaien als ze het veldrijden in leven willen houden.

ah-ja 15 juli 2015 om 14:26

Betalen voor veldrijden?

NumberSeventeen 15 juli 2015 om 14:27

Als ze dit toelaten dan wordt het internationaal maken van de sport steeds moeilijker. Welke sponsor buiten België wil daar nu nog instappen? Kortetermijn visie van Telenet.

ah-ja 15 juli 2015 om 14:30

Op een dag kopen ze dé Koers!

Met de kop in de wind 15 juli 2015 om 14:31

Het wordt toch gewoon uitgezonden op het open kanaal van telenet. Dus dat het achter de decoder gaat is dikke onzin.

the student 15 juli 2015 om 14:33

Het begin van het eind e van de wielersport.

achtpuntzes 15 juli 2015 om 14:35

@ met de kop:
uit hnl: "Telenet zou de veldritten uitzenden via het 'open kanaal', maar wie geen abonnement heeft, zal Sven Nys en co. niet rechtstreeks aan het werk kunnen zien."
ik kom nooit op telenet maar schijnbaar moet je dus op zijn minst een abonnement hebben om dat open kanaal te kunnen bekijken.

Met de kop in de wind 15 juli 2015 om 14:39

@8.6

Ok dus het werkt daar dus anders dan bv met fox sport want die hebben wel een open kanaal die voor iedereen te bekijken is. Dus je moet je digitale tv bij telenet hebben.
Anyways lekker belangrijk dit. Dit is misschien wel de doodsteek van de superprestige want ik neem aan dat de sponsoren hier niet echt blij van zullen worden

djoriana 15 juli 2015 om 14:39

er zijn sites genoeg die dit dan wel gaan streamen. ik maak me geen zorgen dat ik niet meer kan kijken

ikbenprocycling 15 juli 2015 om 14:42

Hebben ze er wel aan gedacht dat de reclame om het parcours nog maar door een klein gezelschap gezien gaat worden ? Succes met de sponsors.

achtpuntzes 15 juli 2015 om 14:44

gelukkig voor deze schaatsliefhebber is er een alternatief in de winter voor het modderklooien

ikbenprocycling 15 juli 2015 om 14:45

Helemaal als er weer eens goed echt ijs komt

klootje kriekeljon 15 juli 2015 om 14:47

Echt een enorm domme beslissing. Kom maar snel naar de weg Mathieu.

achtpuntzes 15 juli 2015 om 14:52

eigenlijk is het gewoon chantage. wil je ons product niet kopen? dan nemen wij je (een gedeelte van) deze sport af.

djoriana 15 juli 2015 om 14:59

@8.6 de fout ligt bij de organisatie van de SP, die verkopen de rechten aan hun. geldwolven zijn het

Ventoux 15 juli 2015 om 15:05

Bekijk het dan lekker met je Superprestige. Er zijn gelukkig nog andere wedstrijden. Heren renners een mooie reden om deze wedstrijden te boycotten. Gaan we lekker Wereldbeker en Bpost kijken. Veldrijden wil een grotere sport worden. Dat gaan ze echt niet voor elkaar krijgen door alles achter de decoder te stoppen.

Fort 15 juli 2015 om 15:10

Ik weiger uit principe alles wat achter de decoder verdwijnt te kijken. Voetbal, F1 etc. Vind het jammer dat dit gemis er steeds meer is, maar ik weiger me te laten dwingen hier meer geld aan uit te geven alleen omdat er steeds meer graaiers over de rug van andere geld moeten verdienen.

non-believer 15 juli 2015 om 16:00

Hoe een kleine sport nog kleiner te maken? Zo dus.

Erg jammer, dat word louche streams zoeken voor de sp dus.

Smuckinho 15 juli 2015 om 16:54

Spijtig! Ervan uitgaande dat MVDP alleen WB en Superprestige rijdt, valt dan toch de helft van de wedstrijden weg om van hem te genieten.

Daan° 15 juli 2015 om 17:38

Verschrikkelijk!! Wat een geldwolven zeg, dag dag Veldrijden.

Koffiemolen 15 juli 2015 om 17:42

Hele bijzondere keuze dit. Als ik sponsor van een ploeg zou zijn, dan zou dit voor mij voldoende reden voor een boycot zijn.

Overigens zal het internationale effect hiervan waarschijnlijk nihil zijn. Het achter de decoder deel geldt alleen voor Belgie, maar buiten Belgie werd er volgens mij toch al niets uitgezonden.