Terpstra: “Geweldig dat het hier in Geraardsbergen zo uitpakt”

Terpstra: “Geweldig dat het hier in Geraardsbergen zo uitpakt”

foto: Etixx - Quick-Step / Tim de Waele

zondag 25 september 2016 om 16:55

Niki Terpstra schreef zondagmiddag de laatste Eneco Tour op zijn naam. In een zinderende finale hield de Etixx-Quick-Step-renner de touwtjes stevig in handen en verzekerde zich op die manier van de eindoverwinning. “Ik was alleen bezig met de eindzege”, zegt hij in het flashinterview.

Speciaal
“Natuurlijk was dit het plan”, gaat onze landgenoot verder. “We hebben het lont iets vroeger aangestoken dan gepland. Met vier renners van onze ploeg binnen de minuut van Rohan Dennis, wilden we de koers bepalen. Op de tweede beklimming van de Muur van Geraardsbergen zag ik dat BMC en Tinkoff het moeilijk hadden, waarna ik besloot door te trekken. Toen dacht ik: Boom chicka boom, chicka boom, chicka boom, take it to the maximum. Dat Dennis daarna viel, was vervelend voor hem en goed voor ons. Ik wilde daarna niet op twee paarden wedden. Ik heb wel eventjes aan de ritzege gedacht, maar ik voelde dat de andere twee ook sterk waren. Ik had geen zin in gebakkelei en heb me geconcentreerd op de eindzege. Geweldig dat het hier in Geraardsbergen zo uitpakt. De Muur is speciaal binnen de wielersport. Perfect om hier te winnen.”

Dit artikel delen:

15 Reacties

Jalabertje 25 september 2016 om 16:59

Spreekt boekdelen over Terpstras hoge niveau dat hij zelfs in zo’n kutjaar dit soort koersen wint

leegloper 25 september 2016 om 17:26

Boom chicka boom, weer een prachtige prestatie van Terpstra.
Als Terpstra en Boonen de tactiek van NL en BE gaan bepalen in Qatar, kan dat een mooi WK worden. Als er dan de beloofde wind waait…

Prima Facie 25 september 2016 om 17:45

Derde Nederlandse WT-overwinning dit seizoen. Dik record.

edit: 2013 ook drie.

Kwibus 25 september 2016 om 18:32

Topper is het.

Mess 25 september 2016 om 18:34

Volgens de NOS denkt Terpstra dat hij wereldkampioen kan worden. Gaat in Qatar dus weer lekker voor zichzelf rijden. Fijne kerel die Niki…

sooike 25 september 2016 om 18:39

@Mess
Je opmerking slaat nergens op. Dacht je nu echt dat Terpstra een ontsnapte Dumoulin gaat terughalen? Daarmee heb je trouwens de twee enige Nederlandse renners die mogen roepen dat ze wereldkampioen kunnen worden. Ik neem aan dat jij favorieten hebt met een tweekleurig shirt , die vandaag weer in het tweede garnituur eindigen ?

Simonissimo 25 september 2016 om 18:41

@Mess
Waarom niet? De hele dag verdedigend rijden in de hoop dat Groenewegen of Van Poppel zich goed weten te plaatsen lijkt me niet echt een goed plan. Als het geen sprint wordt is Terpstra zeker een kanshebber. Maar als men met een vol peloton de woestijnzone door is en er is niets gebeurd dan zal Terpstra zelf ook echt wel beseffen dat het niet voor hem zal zijn…

sooike 25 september 2016 om 18:42

Leuke vrouw en dochters heeft ie zeg !

pirazzi 25 september 2016 om 18:44

Zijn dat zijn vrouw en dochters? Ik denk personeel van de Eneco tour.

Koel 25 september 2016 om 18:47

@Mess – 25 september 2016 om 18:34
Terpstra is ook kopman en zal er alles aan doen om te voorkomen dat het op een massasprint aankomt, hij wordt namelijk het liefst zelf wereld kampioen, gelijk heeft hij!

CyclesGoff 25 september 2016 om 20:23

Terpstra is een klasbak, en als er wind staat biedt hij de meest reele kans op een Nederlandse wk-medaille bij de profs. Dat heeft hij vandaag eens te meer laten zien. Vond de Nederlanders vandaag trouwens over de gehele linie goed presteren, ook Boy van Poppel en zelfs Lars Boom. Had het wel eens willen zien als die laatste niet gevallen was. Boom in de regen op kasseien; er zijn er niet veel die dan kunnen volgen.

Janjanssen98765 25 september 2016 om 20:29

@sooike

Ja ze eindigden echt weer tussen het tweede garnituur.
Sagan, Stybar, Van Avermaet en owh wacht ook Dumoulin zat in dat groepje.

Ypuh 25 september 2016 om 21:29

Leuke dames! Wie is dat in dat blauwe pakje?

achtpuntzes 26 september 2016 om 08:13

chicka boom? is dat slang voor een aantrekkelijke boom, of bedoelt hij dat kinderliedje?

Brummel 26 september 2016 om 08:51

@8.6 zijn koosnaampje voor Lars Boom?