‘Tom Dumoulin en Wilco Kelderman naar Giro d’Italia’

‘Tom Dumoulin en Wilco Kelderman naar Giro d’Italia’

Foto: Sirotti

dinsdag 3 januari 2017 om 06:57

Sunweb-renners Tom Dumoulin en Wilco Kelderman kiezen dit jaar voor de 100ste Giro d’Italia. Dat meldt de Telegraaf vandaag. Met ook een verzekerde deelname van Bauke Mollema (Trek-Segafredo) en Steven Kruijswijk (LottoNL-Jumbo), komt het aantal Nederlandse ronderenners aan de start in Alghero (Sardinië) op vier.

Dumoulin en Kelderman hebben zelf nog niets bevestigd, maar hun deelname aan de Giro zou betekenen dat de Tour de France wordt overgeslagen.

De Ronde van Italië krijgt op deze manier een steeds sterker deelnemersveld. Naast de vier Nederlanders starten ook Vincenzo Nibali, Fabio Aru, Esteban Chaves, Leopold König, Thibaut Pinot, Tejay van Garderen, Ilnur Zakarin, Domenico Pozzovivo, Pierre Rolland en Mikel Landa. Nairo Quintana zou waarschijnlijk eveneens deelnemen, al wil zijn ploegbaas dat nog niet bevestigen.

[poll id=”398″]

Dit artikel delen:

48 Reacties

jan jansen 3 januari 2017 om 07:17

De tour wordt gedeklasseerd.

Mark 3 januari 2017 om 07:22

Voor de 100ste Giro mag de Tour wel gedeklasseerd worden vind ik.

Javier 3 januari 2017 om 07:33

Hmm.. dus geen Nederlandse klassements renners in de tour. Dat wordt even wennen

T80JZ 3 januari 2017 om 07:46

Leuk voor onze Giro, jammer voor onze Tour.

Kelderman is logisch, Dumoulin in eerste instantie verrassend vanuit het oogpunt van de ploeg, maar beter voor Dumoulin’s ontwikkeling als ronderenner en dus ook logisch.

Grote vraag: gaan de Nederlanders tegen elkaar rijden als het erop aankomt of gaat de Oranje combi voor een Nederlandse podiumplaats/overwinning zorgen?

Kwibus 3 januari 2017 om 07:47

De giro is toch leuker en dan ook nog dit veld. Ik kan niet wachten tot Mei.

jvh93 3 januari 2017 om 07:52

logische keuze voor kelderman denk ik. Ik denk dat de giro hem beter ligt dan de tour al zou de komende giro ook veel hectiek met zich meebrengen en daar lijkt hij niet tegen bestand. Dan maar in dienst van dumoulin ;)

Boomie1 3 januari 2017 om 08:19

De Giro is al jaren mooier dan de Tour, nu ook qua deelnemersveld.

vevie 3 januari 2017 om 08:23

@Boomie: klopt, maar niet voor het grote publiek. Ik kijk iig er uit naar de 100e editie. Vooral naar de strijd tussen Nibali en Aru. Zeker ook naar als mannen als Landa en Kruiswijk weer tonen wat ze in afgelopen edities hebben laten zien.

Abysmal 3 januari 2017 om 08:29

Heerlijk dit! Man wat heb ik hier een zin in. Dit wordt broez’n

platteprijs 3 januari 2017 om 08:32

Benieuwd of de NOS de Giro nu live gaat uitzenden.

Lalsacien 3 januari 2017 om 08:34

Leuk! Sommige renners gedijen beter in de Giro of Vuelta! Pinot en Kelderman bijvoorbeeld. Hier zullen zij wat meer ontspannen kunnen koersen vermoed ik.
De druk, de hectiek die allerlei stress veroorzaakt ligt in de Tour vele malen hoger.

zeurwiggo 3 januari 2017 om 08:40

Nee platteprijs, zowel sporza als NOS hebben geen rechten dit jaar. Alleen Eurosport heeft die

woutie 3 januari 2017 om 08:44

Sporza ook niet??

Abysmal 3 januari 2017 om 08:46

Sporza zal wel uitzenden toch? En anders Eurosport inderdaad.

Deoudjes 3 januari 2017 om 08:47

edit redactie: je hebt gelijk, thx

woutie 3 januari 2017 om 08:47

Denk wel dat Sporza Giro uitzendt

zeurwiggo 3 januari 2017 om 08:56

Nee sporza heeft de giro (en Tirreno en Milaan-sanremo) dit jaar niet gekocht.

Team Amsterdam 3 januari 2017 om 09:10

@zeurwiggo Heb je daar een bron voor? Ik kan het zelf niet vinden.

zeurwiggo 3 januari 2017 om 09:21

Geloof me nu maar. Inside info. En zo niet, dan zie je het vanzelf wel he.

platteprijs 3 januari 2017 om 09:44

Als zeurwiggo gelijk heeft, is dat de eerste domper van wielerjaar 2017. Iemand contacten bij Sporza voor een second opinion?

hnac 3 januari 2017 om 10:02

Al heeft NOS de rechten niet, ze kunnen ze alsnog kopen. Hebben ze met de Vuelta 2 jaar geleden toch ook gedaan?

vlek 3 januari 2017 om 10:07

Tour de France had dit jaar eigenlijk beter bij hun kwaliteiten gepast, maar op zich geen vreemde keuze om de klassementsbevestiging in de Giro te zoeken. Het klimwerk in de derde week zal in ieder geval een serieuze test zijn.

Hoe hard is het ‘geen Tour’ verder verwoord? Dumoulin zou ik daar ook met een Giro in de benen aan de start verwachten. Unieke kans om in Duitsland de gele trui te pakken.

Simon1 3 januari 2017 om 10:11

Ja super gaaf. Ik kan niet wachten eerlijk gezegt. Ik vind de Tour sowieso te saai voor woorden.

Noud89 3 januari 2017 om 10:11

http://sport.infonu.nl/overige-sport/164907-wielrennen-live-op-tv-in-2017.html

Dan zitten deze mannen er keihard naast. De Giro niet op Sporza zou me echt verbazen haha.

woutie 3 januari 2017 om 10:36

http://www.giroditalia.it/eng/giro-in-tv/
Zelf op de officiële site staat dat Sporza Giro uitzendt, weet niet echt waarvan men de berichten heeft dat Sporza dit niet zou doen, en waarom zouden ze dit niet doen?