Tom Pidcock heeft voorlopig 14 veldritten op de agenda staan
© Cor Vos
Nico Dick
dinsdag 10 november 2020 om 10:38

Tom Pidcock heeft voorlopig 14 veldritten op de agenda staan

Op de definitieve kalenders van Mathieu van der Poel is het nog even wachten, maar we slaagden er ondertussen wel in die van Tom Pidcock te bemachtigen. Het Britse talent hervat de competitie op zondag 22 november in Merksplas (Superprestige) en heeft in totaal veertien wedstrijden op de kalender staan. Hij sluit af met het WK in Oostende.

Pidcock zal zijn winterprogramma nog afwerken in het shirt van zijn Trinity-team, vooraleer hij op 1 maart 2021 de overstap maakt naar INEOS Grenadiers. Na een succesvol weg- en MTB-seizoen hervatte hij op 1 november de trainingen richting winter. Volgende week zondag komt Pidcock opnieuw in competitie in Merksplas ter gelegenheid van de vierde manche van de Telenet Superprestige.

Ook de vijf overgebleven wereldbekerproeven en het WK staan op het programma van de talentvolle Brit, die in een eerder interview aan WielerFlits al aangaf in het veldrijden deze winter graag de kloof met Van Aert en Van der Poel te willen overbruggen. Het WK in Oostende wordt zijn laatste veldrit van het seizoen.

Voorlopig CX-programma Tom Pidcock:
flag-be 22 november 2020: Superprestige Merksplas
flag-cz 29 november 2020: Wereldbeker Tabor
flag-be 6 december 2020: Superprestige Boom
flag-be 12 december 2020: X2O Trofee Antwerpen
flag-be 13 december 2020: Superprestige Gavere
flag-be 20 december 2020: Wereldbeker Namen
flag-be 26 december 2020: Superprestige Heusden-Zolder
flag-be 27 december 2020: Wereldbeker Dendermonde
flag-be 30 december 2020: Ethias Cross Bredene

flag-be 1 januari 2021: X2O Trofee Baal
flag-nl 3 januari 2021: Wereldbeker Hulst
flag-gb 10 januari 2021: Brits kampioenschap in Crawely (uitgesteld naar latere, nog onbekende datum)
flag-be 24 januari 2021: Wereldbeker Overijse
flag-be 31 januari 2021: WK Oostende

Tom Pidcock pakte begin dit jaar al zilver op het WK veldrijden in Dubendorf – foto: Cor Vos © 2020

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.