Tom Van Asbroeck bezorgt LottoNL-Jumbo zege in Poitou-Charentes

Door , woensdag 24 augustus 2016 om 16:55
Tom Van Asbroeck bezorgt LottoNL-Jumbo zege in Poitou-Charentes

foto: Marcel Koch

De tweede etappe in de Tour du Poitou-Charentes is gewonnen door Tom Van Asbroeck. De rappe Belg van LottoNL-Jumbo was na een etappe van bijna 180 kilometer de snelste in Niort. De finale werd ontsierd door een grote valpartij.

Pierre-Luc Périchon (Fortuneo-Vital Concept), Thierry Hupond (Delko Marseille Provence KTM), Sander Helven (Topsport Vlaanderen Baloise) en Félix Pouilly (Roubaix Lille Métropole) kleurden de etappe in de kopgroep. Het kwartet kreeg maximaal vier en een halve minuut.

Tien kilometer voor het einde werd de vlucht opgeslokt. Fran Ventoso en Patrick Gretsch probeerden nog een sprint te ontlopen, maar dat bleek een kansloze missie. De sprint die volgde werd in het voordeel beslecht van Van Asbroeck. Hij bleef de Italianen Manuel Belletti en Marco Benfatto voor.

Voor Van Asbroeck, die in 2015 overkwam van Topsport Vlaanderen-Baloise, is het zijn eerste zege in dienst van het Nederlandse LottoNL-Jumbo.

Dit artikel delen:

24 Reacties

hadock 24 augustus 2016 om 16:57

NICE

Chrys 24 augustus 2016 om 16:58

Hij kan het nog?

Lombarda 24 augustus 2016 om 16:59

Kijk eens aan. Was die jongen hier niet al min of meer afgeschreven?

jvh93 24 augustus 2016 om 17:01

Hij kan het nog! Gelijk contractverlenging geven! (Ook op basis van zijn potentie in de kasseiklassiekers)

Mitch 24 augustus 2016 om 17:01

Eerste zege voor hem namens TLJ. Eindelijk.

r525 24 augustus 2016 om 17:03

In de tekst staat "ontsierd door grote valpartij", dus ik wacht de beelden wel af voordat ik al oordeel "of hij het nog kan".
Desalniettemin, winst is winst.

xistnc 24 augustus 2016 om 17:03

Pfff, er is kennelijk iemand einde contract… Ik nomineer Tom dit jaar voor de Gerben Löwik Trofee.

Edit: raad eens wie bij de valpartij betrokken was :|

Joachim 24 augustus 2016 om 17:06

Onder meer Bouhanni gevallen. Benieuwd of hij ook de oorzaak van de val is…

Chaba 24 augustus 2016 om 17:10

Toch leuk voor hem en voor TLJ. Een overwinning telt ook al is de finale ontsiert door valpartij.

flyellus42 24 augustus 2016 om 17:11

Goh, einde contract en opeens wint hij weer eens. Eind jaren 8o en begin jaren 90 had je ook zo’n renner die opeens goed ging rijden als zijn contract afliep. Daarvoor bakte hij er weinig van. Ene Louis de Koning . wie kent hem nog hahahaha

Laatste man 24 augustus 2016 om 17:13

Vorig jaar 16x Top 10. Zat er toen paar keer dichtbij. Dit jaar vaker als knecht uitgespeeld (3x top 10). Leuk dat hij hem nu pakt.

Chrys 24 augustus 2016 om 17:15

@xistnc
Kelderman?

SolitaryShell 24 augustus 2016 om 17:19

@xistnc

De Hans Dekkers-trofee is dat toch?

billi 24 augustus 2016 om 17:22

@Laatste man, eens
dit jaar, of werken voor Groenewegen, of voor Hofland, weinig voor eigen kans kunnen gaan, uitslagen zeggen dan niet veel, wat hem zelf betreft

Sephiroth 24 augustus 2016 om 17:22

Fijn voor Tom, ongeacht of hij blijft of gaat, zo lang droogstaan is niet fijn.

Casar 24 augustus 2016 om 17:24

Valpartij veroorzaakt door Bouhanni… Deze keer broertje Rayenne die het veroorzaakte

Hutarovich een van de grootste slachtoffers

Tisyaboy 24 augustus 2016 om 17:26

Heel mooi! Benieuwd of er beelden zijn!

Tisyaboy 24 augustus 2016 om 17:27

Hier beelden van gister: https://www.youtube.com/watch?v=mh-OFLqZ9ac

kelderfan 24 augustus 2016 om 18:13

Tom Van Asbroeck gefeliciteerd met deze 1e. zege voor TLJ. Hofland moet nu echt aan de bak.
@chrys
Kruijswijk bedoel je.

Troma 24 augustus 2016 om 20:09

Kelderman is gevallen in deze etappe, maar dat kan nauwelijks nieuws genoemd worden.

Greg4ever 24 augustus 2016 om 20:50

Beelden van de val in volle sprint

https://twitter.com/CyclingHubTV/status/768486427826982912

en van het opvolgende opstootje

https://twitter.com/CyclingHubTV/status/768484122255818752

Edit rijdt er nou echt iemand tegen het achterwiel van slingerende Tom?

Spinergy 24 augustus 2016 om 21:16

Loopt zijn contract af?

tendam 24 augustus 2016 om 21:37

Ik lees hier ‘hij kan het nog’… maar bij Topsport won hij ook al vrijwel niks, reed vooral vaak top-10. Mooi dat het hem toch eens lukt.

aeroventiel 24 augustus 2016 om 22:09

Tom zwiept wel heel veel als die sprint hha maar mooi dat die weer een x wint, ook mooi die vreugde op zijn gezicht.
En iemand enig idee of broertje bouhanni ook aan boksen doet? ;)