Toedracht ongeluk Tomasz Marczynski en Sven Kramer bijna wielerprof
In de rubriek WielerFlits Kort bundelt WielerFlits al het nieuws dat te groot is voor het servet, maar te klein voor het tafellaken. Vandaag over Tomasz Marczynski en Sven Kramer.
Toedracht trainingsongeluk Tomasz Marczynski bekend
In een persbericht van zijn ploeg Lotto Soudal heeft Tomasz Marczynski verteld over de toedracht van zijn ongeluk. Tijdens een afdaling kon hij een auto uit een zijstraat niet meer ontwijken, waardoor hij frontaal op de auto in reed. “Ik was een van mijn laatste trainingen aan het afwerken voor de Ruta del Sol toen ik gisteren aangereden werd. Terwijl ik in een afdaling op een hoofdbaan reed, sloeg een wagen uit een rechtse zijstraat linksaf. Ik kon onmogelijk remmen, reed frontaal in op de zijkant van de auto en knalde met mijn hoofd op de wagen. In het ziekenhuis werd een radiografie uitgevoerd en daaruit bleek dat ik niets gebroken heb. Mijn gezicht is zwaar geschaafd en mijn neus moest gehecht worden. Ik heb ook een whiplash en dat doet het meeste pijn. Momenteel ben ik terug thuis, maar er zullen volgende week nog een reeks onderzoeken volgen”, legt hij uit.
Sven Kramer was dicht bij profcontract Belkin
Naar aanleiding van zijn unieke olympische trilogie op de 5000 meter zijn we in het archief van Sven Kramer gedoken. De schaatser heeft in het verleden meerdere wielerkoersen gereden. Zo startte hij vorig jaar in de UCI 1.2-koersen ZODC Zuidenveld Tour en de Midden Brabant-Poort Omloop. In laatstgenoemde koers werd hij 93e. In 2014 was Kramer – inmiddels uitkomend voor de schaatstak van LottoNL-Jumbo – zelfs dicht bij een profcontract als wielrenner. Vanwege het lange omscholingstraject koos Richard Plugge ervoor het plan met een van de beste schaatsers ooit niet voort te zetten.
Lezen kan uiteraard wel.
Nieuwswaarde is nog altijd een kwestie van een subjectieve beleving.
Eerder nieuws over ene Puck M. (mooie zienswaarde, dat dan weer wel) of al die vele ongelukken bij trainingen en wielerfietsersgedrag. Juist daar zijn eerder hier vele en nog in meer vervolg nog meer reacties op gekomen en zeker te weten ook van die "critici" als een xistnc of een 8.6 etc.,etc.
Die steeds terugkerende posts hier, wat wel of niet nieuwswaarde heeft kunnen hier niet simpelweg door eenlingen bepaald worden.
PS het is een wielersite en verder kan het op de forums toch besproken worden.