Tour 2016: BMC rekent op Porte en Van Garderen
foto: Sirotti
woensdag 22 juni 2016 om 19:28

Tour 2016: BMC rekent op Porte en Van Garderen

BMC heeft haar selectie voor de komende Tour de France geopenbaard. De Amerikaanse formatie van Jim Ochowicz rekent in Frankrijk op kopmannen Richie Porte en Tejay van Garderen. Er is opnieuw geen plaats ingeruimd voor Philippe Gilbert.

Op 24 november verschijnt de nieuwe winter-editie van RIDE Magazine. Mathieu van der Poel prijkt je op de cover. In ons magazine lees je een uitgebreid verhaal van 10 pagina's met dé smaakmaker van 2023. Bestel nu jouw exemplaar online voor slechts € 9,95. Wil je RIDE extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang 20% korting!
Wedden op twee paarden
Porte kijkt met vertrouwen uit naar zijn eerste Tour als kopman. “Dat Tejay en ik de steun krijgen van zo’n sterke groep renners, werkt enorm motiverend. Ik heb al veel met zeven dezelfde jongens gekoerst dit jaar en vertrouw erop dat we een goede Tour gaan rijden.” Ook Van Garderen verheugd zich op drie weken koers in Frankrijk: “Ik heb vertrouwen getankt in de Ronde van Zwitserland. Mijn vorm is goed, ik ben erg gemotiveerd en kijk ernaar uit om naar de Tour af te reizen over een kleine week.”

Selectie flag-us BMC voor flag-fr Tour de France 2016:
flag-us Brent Bookwalter
flag-de Marcus Burghardt
flag-it Damiano Caruso
flag-au Rohan Dennis
flag-us Tejay van Garderen
flag-fr Amaël Moinard
flag-au Richie Porte
flag-ch Michael Schär
flag-be Greg Van Avermaet

RIDE Magazine
27 Reacties
Sorteer op:
22 juni 2016 19:33
Ik mis Sammie.
22 juni 2016 19:37
Over iets meer dan een week is een betere vertaling volgens mij:
Quote:
... in a little over a week,” van Garderen said.
22 juni 2016 19:37
22 juni 2016 19:51
Van Garderen verheugt zich.
22 juni 2016 19:57
Eigenlijk een best matig ploegje naar mijn mening. Vooral bergop op de 2 klassementsmannen niet veel. En dan ga ik er vanuit dat eigenlijk alle ballen op Porte moet zijn en dan Van Garderen superknecht.
22 juni 2016 20:02
Oss ontbreekt ook. Vorig jaar Van Garderen in de vernieling gereden de eerste twee weken, daarom maar een keertje niet? Jammer.
Gilbert is logisch: gaat/moet weg en zorgt altijd voor problemen als hij niet wint.
22 juni 2016 20:05
Die kopmannen zitten snel alleen bergop, helpt TJ dan Porte of andersom?
22 juni 2016 20:11
Zijn beide aangewezen als kopman. Zullen elkaar dus pas helpen als 1 veel sterker blijkt. Hopen dat van Avermaet een paar keer kort kan eindigen en een etappe mee kan pakken.
22 juni 2016 20:18
ik verwacht van alle 2 niet veel ....
22 juni 2016 20:18
Een goede Caruso en in mindere mate Moinard en Dennis moeten bergop wel even mee kunnen.
22 juni 2016 20:31
Tj voor top 5, Porte voor een rit. Die jongen heeft sinds zijn eerste groote ronde in 2010 slecht 1 keer top 20 AK gereden (ok vaak als knecht, maar ook als kopman zakt hij er altijd halverwege tussenuit.)
22 juni 2016 20:42
TJ en Porte hebben ook geen ondersteuning nodig in de bergen. Die hebben een hele sky ploeg die precies doet wat zij willen.
22 juni 2016 20:58
Van Garderen zal best wel goed zijn, maar hij laat altijd ergens wel een steekje vallen. Eigenlijk vind ik dat van Porte ook. Maar die is dit jaar nu hij kopman is geworden en niet meer in dienst van Froome rijdt wat stabieler geworden.
Het wordt dus wat mij betreft Porte als kopman. Voor de rest niet zo'n sterk team als anders voor BMC.
22 juni 2016 21:18
TJ en Porte hebben volgens mij alle twee hetzelfde probleem - 3 weken top zijn zonder 1 mindere dag waar ze minuten verliezen. Misschien gaat ze dat deze tour lukken, al heb ik daar wel mijn twijfels over. Al lijkt deze Tour wel wat beter bij hen te passen, omdat er niet zoveel aankomsten bergop zijn.
22 juni 2016 21:31
Porte lijkt sterker dan ooit, maar die heeft te vaak offdays e.d. Van Garderen zal de top 5 misschien halen maar dat is ook gelijk de max voor hem schat ik in. Ook wel benieuwd naar de vorm van GvA, die kan hier maar zo 2 a 3 ritten kapen qua aankomsten.
22 juni 2016 21:38
@mollemarijden
Ja, dit is niet veel soeps. Totaal geen kwaliteit. Dat wordt helemaal niks. Ze kunnen net zo goed niet mee doen. Stel dan tenminste alle goede renners op. Echt schandalig.
22 juni 2016 23:18
De Marchi ??? Oss??? Quinziatto ???? Toch ook sterke beren....
23 juni 2016 08:02
Avermaetje gaat die ook meesprinten in de vlakke etappes?
23 juni 2016 08:38
Ben ook benieuwd naar wat van Avermaet kan laten zien in de vlakke etappes.. Vorig jaar waren de eerste ritten erg goed. Ben benieuwd wat hij nog had kunnen laten zien als hij niet was afgestapt voor de geboorte van z'n zoon.
23 juni 2016 09:23
Caruso kan toch best aardig omhoog? Vorig jaar 8e in de Giro.....

Maar even voor de poule, wie gaat het beter doen? TJ of Richie?
23 juni 2016 09:27
ik zeg denk richie
23 juni 2016 09:37
Ik ga voor TJ. Porte zakt er toch altijd een dagje door, terwijl TJ al bewezen heeft dat ie een klassement kan rijden. Benieuwd of Dennis zijn goede vorm terugvindt. Hij lijkt me wat minder dan vorig jaar. Veel kansen voor Van Avermaet zie ik toch niet hoor, op de 2de rit na.
23 juni 2016 12:14
Porte voor een top-5. En misschien wel het podium. Dat gezwam over die slechte dagen van hem. Dat is echt een heel eigen leven gaan leiden.

Van Garderen? Tja. Niet echt interessant. Misschien in dienst van Richie ook een top-10 notering.
23 juni 2016 13:28
Van Garderen al tweemaal 5e in de tour en ook vorig jaar was hij erg sterk tot de tweede rustdag. Porte moet zich in de grote drieweekse rondes nog bewijzen.
23 juni 2016 14:05
Ik denk dat beide niet voor elkaar onder hoeven te doen. Ik denk dat er binnen het team al lang een rangorde is. Is ook wel belangrijk voor de rest van het team. Dan weet iedereen voor wie ze moeten rijden.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.