Tour 2024: Renners Alpecin-Deceuninck rijden in speciaal grijs denim-tenue
foto: Alpecin-Deceuninck
dinsdag 25 juni 2024 om 15:27

Tour 2024: Renners Alpecin-Deceuninck rijden in speciaal grijs denim-tenue

De acht renners van Alpecin-Deceuninck die de komende drie weken zullen deelnemen aan de Tour de France, zijn straks niet te herkennen aan hun blauwe wielertenue. Blikvangers als Mathieu van der Poel, Jasper Philipsen en Axel Laurance rijden in plaats daarvan in een Dark Denim-tenue over de Italiaanse en Franse wegen.

De nieuwe Tourspecial van RIDE Magazine is een must-have voor echte wielerfans! Onze nieuwe 236 pagina’s dikke zomer-editie is de meest complete Tourgids van deze zomer en staat vol met schitterende wielerverhalen over o.a. Tadej Pogacar, Remco Evenepoel, Fabio Jakobsen, Gio Lippens, Christian Prudhomme en Charlotte Kool. Verzeker je van een heerlijke sportzomer en bestel hem nu online voor slechts € 9,95. Wil je RIDE extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang 20% korting!

Zoek tijdens de komende Tour de France (29 juni-21 juli) niet naar de traditionele blauwe denimoutfits van Alpecin-Deceuninck. De komende weken zullen de renners van de Belgische formatie in een zogeheten ‘Dark Denim-tenue’ hun kilometers afwerken. “Met als doel om de nieuwe mediacampagne van onze hoofdpartner Alpecin onder de aandacht te brengen”, laat de ploeg weten in een persbericht.

Alpecin, een Duits merk van haarverzorgingsproducten, lanceert tijdens de Ronde van Frankrijk een Europese mediacampagne met een speciale shampoo: de Alpecin Grey Attack. “Het product zorgt voor een natuurlijk ogend kleureffect, voor minder grijs haar en een frissere, jeugdigere uitstraling”, valt er te lezen in het perscommuniqué.

Van der Poel in het nieuwe denim-tenue, al is hij straks te herkennen aan de regenboogtrui –  foto: Alpecin-Deceuninck

Wereldkampioen Mathieu van der Poel zal tijdens beide Tourtijdritten te zien zijn in het Dark Denim-shirt, de overige zeven renners zullen het tenue drie weken dragen. “Sterke sponsorpartners zoals Alpecin zijn essentieel voor het succes van ons team”, legt teammanager Philip Roodhooft uit. “Discipline, uithoudingsvermogen en doorzettingsvermogen, uitgedrukt in ons credo ‘Never Give up’, zijn fundamentele waarden waar we dagelijks naar leven en waarderen bij onze renners en medewerkers.”

Niet de eerste keer
Het is niet de eerste keer dat de ploeg opteert voor een speciaal Tour de France-tenue. Drie jaar geleden begon het team in een ‘Merci Poupou’-tenue aan de Ronde van Frankrijk, om zo een eerbetoon te brengen aan Raymond Poulidor – de opa van Van der Poel – en geld op te halen voor het goede doel. Het shirt was geïnspireerd op het klassieke geel-paarse tenue van Mercier, een ploeg waar Poulidor lange tijd voor reed.


Doe mee en win het grijze Tourshirt van Alpecin-Deceuninck!

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.