Vakoč reist met vertrouwen af naar de Amstel

Door , woensdag 13 april 2016 om 19:13
Vakoč reist met vertrouwen af naar de Amstel

foto: Sirotti

Petr Vakoč schreef woensdagmiddag de Brabantse Pijl op zijn naam en gaat nu met een schip vol vertrouwen richting de Amstel Gold Race, aankomende zondag. “Ik sta met ambitie aan de start in Nederland”, zei de Tsjechisch kampioen na afloop tegen Belga.

Lastiger
Of de renner van Etixx-Quick-Step de WorldTour-klassieker van om en nabij 250 kilometer al aankan, is nog maar de vraag. “Het was een ongelooflijke dag. Wat een zege. Ik trek nu vol vertrouwen naar Nederland voor de Amstel Gold Race”, jubelt Vakoč na afloop. “Ik start met ambitie in de Amstel Gold Race, maar daar zal het peloton kwalitatief nog iets sterker zijn. Wat betreft mijn conditie hoef ik me geen zorgen te maken. Maar ik weet ook wel dat de Amstel Gold Race nog iets lastiger en bovendien enkele kilometers langer is dan deze Brabantse Pijl. Wij hebben daar meerdere troeven die we kunnen uitspelen: Bob Jungels, Julian Alaphilippe en ikzelf.” Daarbij lijkt de 23-jarige Tsjech bovendien Daniel Martin over het hoofd te zien.

Dit artikel delen:

12 Reacties

gavirialaphilippe 13 april 2016 om 19:15

Kan zeker winnen, 250 km moet in principe geen enkel probleem zijn.

Coldeportes 13 april 2016 om 19:25

Hoe staat het met de conditie van Alaphilippe?

gavirialaphilippe 13 april 2016 om 19:31

@Coldeportes kijk hier maar: P, zo mogelijk nog beter dan vorig jaar. https://www.youtube.com/watch?v=eXW7eYOBwf0 of hier https://www.youtube.com/watch?v=R2Nz9il4CfY

LucasR 13 april 2016 om 19:39

Rijdt Dan Martin de Amstel niet?

Greg4ever 13 april 2016 om 19:42

Dan staat vooralsnog niet op de startlijst.

Coldeportes 13 april 2016 om 19:43

Dankje! Schrijf Alaphilippe maar op voor de winst, denk ik!

LucasR 13 april 2016 om 19:51

Thanks Greg4ever. Vreemd. Ook geen Valverde.

lancethegreat4 13 april 2016 om 22:12

Valverde was nog niet vaak goed in de Amstel. Bij Movistar zullen de vooruit geschoven renners Jesus Herrada,Ion Izagirre en Dani Moreno zijn.

denistel 13 april 2016 om 22:49

hopen op net zo veel aanvallers dan vandaag.het weer zal ook niet echt mee spelen en we kunnen weer een mooie koers verwachten.

Bizziecle 14 april 2016 om 08:28

Ik vermoed dat voor Alaphilippe de AGR nog iets te lang is met zijn Pfeiffer geschiedenis en ook Vakoc moet nog bewijzen een dergelijke afstand goed aan te kunnen.Vind Vakoc nog wel meer een winnaar dan Alaphilippe.

biazzi 14 april 2016 om 09:55

Henao is dat zijn eerste deelname???

Zjoske 14 april 2016 om 15:22

Snap Sporza niet zo met hun “aangename kennismaking meneer Vakoc!!”.
Rijdt toch al veel langer van voren? Heeft al mooie ritten gewonnen en sterke mannen verslagen (Matthews, Hagen etc). Was zelfs nog 5e in de Strade Bianche.