Van der Poel sluit wegcampagne af met winst: “Geweldig om zo te eindigen”

Door , zondag 19 augustus 2018 om 18:46
Van der Poel sluit wegcampagne af met winst: “Geweldig om zo te eindigen”

foto: Marcel Koch

Mathieu van der Poel liet in de slotetappe van de Arctic Race of Norway nog maar eens zijn enorme potentieel zien. De Nederlander van Corendon-Circus degradeerde de tegenstand op de hellende aankomststrook in Alta. “Het is geweldig om mijn wegcampagne op deze manier te eindigen”, zo liet hij na afloop weten in het flashinterview.


De eindsprint zag er dan wel zo gemakkelijk uit, de etappe zelf was volgens Van der Poel verre van eenvoudig. “De snelheid lag zeer hoog in de finale. De kopgroep had lange tijd een mooie voorsprong, maar het peloton deed het fantastisch om de koplopers terug te pakken.”

De 23-jarige renner – die onlangs nog als tweede eindigde op het EK – liet in het interview weten dat hij een punt zet achter zijn wegseizoen. “Het is geweldig om op deze manier met de ploeg te rijden én te winnen”, zo besluit VDP.

Dit artikel delen:

8 Reacties

zoetepap 19 augustus 2018 om 19:07

Benieuwd of zijn ploeg versterking binnenhaald met het oog op wildcards. Moet toch best kunnen zoals crelan 50/50 weg/crosploeg? Lijken me toch kapitaalkrachtige sponsors of hebben ze niet zo een grote ambitie? Nouja we zullen het zien, het blijft een klasbak, alles wat hij aanpakt.

titanio82 19 augustus 2018 om 19:43

Komt goed. Ff wachten totdat het Corendon-QuickStep Team het levenslicht ziet.

assen 19 augustus 2018 om 21:34

MvdP sprak met Jose de Cauwer. Jose zei ‘je zou eens een grote ronde moeten rijden’. Toen zei MvdP betenisvol:
‘Dat zou weleens eerder kunnen gebeuren dan je denkt’

!!!!!

Of MvdP maakt een geintje, of er staat iets te gebeuren met Corendon?

KnightBiker 19 augustus 2018 om 21:44

Als dat zo is: wellicht dat Correndon Quickstep overneemt ofwel fusseert. Ander sinds moet er een procontinentale ploeg gecreeerd worden: iets Met een ploeg als Wanty die al een paar jaar naar de tour mogen, anders krijg je geen Tour waardig team bij een.
Als er een kern van waarheid in zit zal Het al volgend jaar zijn… want in 2020 zitten de olympisch spelen spelen in de weg.

Thijs E 19 augustus 2018 om 21:39

Mathieu was niet de enige Corendon-renner die goed reed, zijn broer, Toupalik en Vermeersch waren ook in vorm. Ik ben benieuwd naar hun seizoen in het veld.

KnightBiker 19 augustus 2018 om 21:52

Als Mathieu zich zo blijft ontwikkeling zou hij dan een beter klimmende variant van Tom Boonen kunnen worden? Explosief genoeg om massa sprints te winnen, sterk genoeg om klassiekers te winnen.
(Of zit er wat betreft klassementen Ook nog wat in Het vat? Hoe zou Mathieu Het doen in Het hooggebergte? Hij heeft er niet echt Het posture voor..)

EddyB1958 20 augustus 2018 om 06:54

Op wat baseren leden als Sooike en Titanio 82 zich,dat het komt tot een fusie tussen Quick Step Floors en Correndon?

Jean Dumas 20 augustus 2018 om 10:06

Er moeten toch wat wildcards inzitten voor CC, zeker in de Flanders Classics. Lijkt me sterk dat VdP daar niet op in gaat.