Cannondale-Drapac presenteert morgen nieuwe sponsor

vrijdag 8 september 2017 om 16:15
Jonathan Vaughters

foto: Cannondale-Drapac

Slipstream Sports, het bedrijf achter de wielerploeg Cannondale-Drapac, heeft alsnog een sponsor voor volgend seizoen geregeld. Dat meldt het Britse Cyclist.co.uk.

De naam van de nieuwe sponsor is nog niet bekend. Het zou gaan om een partij buiten de wielersport, die voor het eerst een profploeg gaat sponsoren.

Vaughters had na het afhaken van een beoogde nieuwe geldschieter zeven miljoen dollar nodig om de ploeg te redden. De nieuwe sponsor gaat naar verluidt een groot deel van dat bedrag op tafel leggen. De verwachting is dat de ploeg binnenkort met de naam van de nieuwe financier naar buiten zal treden, aangezien de werknemers van de ploeg volgens het artikel inmiddels ingelicht zijn.

Update vrijdag 8 september, 8.40 uur
Volgens Velonews heeft Jonathan Vaughters iedereen binnen de Cannondale-Drapac-ploeg een mail gestuurd waarin wordt gezegd dat alle contracten voor 2018 gerespecteerd worden. Dit geldt voor alle renners die nog niet bij een andere ploeg een handtekening hebben gezet. Op Twitter zette ploegbaas Vaughters dit gerucht kracht bij door te plaatsen dat hij “zojuist een van de meest blije momenten van zijn leven heeft gehad”.

Update vrijdag 8 september, 16.15 uur
Cannondale-Drapac heeft op Twitter bevestigd morgen een nieuwe sponsor te presenteren. “Morgen om dit tijdstip wordt onze nieuwe partner voor 2018 geopenbaard”, valt te lezen. De ploeg wil alle mensen bedanken die het team gesteund hebben via de crowdfundingactie #SaveArgyle.

Afgelopen maandag wisten we in WielerFlits Live te melden dat later deze week positief nieuws over de ploeg zou volgen. Bekijk hieronder dat fragment:

Dit artikel delen:

48 Reacties

Chasse_patate 7 september 2017 om 18:34

Takansky stopt en de ploeg is gered :-)

ronddraaien 7 september 2017 om 18:34

@chasse
Ik denk niet dat Talansky een jaarloon van 7M had. ;-)

Koffiemolen 7 september 2017 om 18:36

Dat niet, maar het zal toch wel een slok op een borrel schelen dat er een paar renners weg zijn. Dat moet ook wel als niet het volledige budget gevonden kon worden.

Polleke 7 september 2017 om 18:42

Goed nieuws, hate or love Vaughters maar hij heeft toch (weer) een andere sponsor kunnen overtuigen… 50 families slaan een zucht van opluchting….

MME 7 september 2017 om 18:42

Goed nieuws! Cannondale is naar mijn idee op de goede weg, met name als je kijkt naar de resultaten van dit jaar ten opzichte van vorig jaar!!

Raafje 7 september 2017 om 18:49

Mooi, zou het jammer vinden als deze ploeg stopt. Uran zal dan wel blijven, net zoals van Baarle.

Retro Lex 7 september 2017 om 18:50

Ik ben zoals altijd benieuwd hoeveel geld de nieuwe sponsor mee brengt.
En. Waar rijden Dylan en Sep volgend jaar ?

MatthiasVDH 7 september 2017 om 19:07

@retro
Gewoon opnieuw bij Cannondale. Er is een nieuwe sponsor, dus alle contracten zijn terug geldig. Tenzij er een contract wordt afgekocht, blijft iedereen die een doorlopend contract had.

Titaantje 7 september 2017 om 19:17

Mooi! Vaughters is niet mijn favoriet, maar wel een markante persoonlijkheid die in principe goed is voor de sport, weet ook altijd weer sponsoren binnen te slepen. Ze lijken nu met Woods ook een goede kracht ontwikkeld te hebben uit een andere discipline. Benieuwd wat die volgend jaar kan.
En de voorjaarsploeg staat goed met Sep en Van Baarle. Eigenlijk hebben ze welvan alles wat,buiten een sprinter (sorry Wippert)

Romāns Vainšteins 7 september 2017 om 20:15

Vaughters hoort er gewoon bij, benieuwd wat voor kleur en naam dat shirtje gaat krijgen.

Thijs E 7 september 2017 om 20:30

Knap, ik had het niet meer verwacht. Volgend jaar kunnen ze een goed voorjaar en een paar leuke grote rondes rijden om te oogsten

Baukema Tomoulin 7 september 2017 om 21:20

Mooi! Topnieuws

ikbenprocycling 7 september 2017 om 21:48

Super. Ik hoorde trouwens dat het Google betreft.

assen 7 september 2017 om 22:05

Yes! 1 van mijn favoriete ploegen overleeft. :-)

Schijfrem 7 september 2017 om 22:20

@ikbenprocycling, heb je nog een bron of heeft je grote teen dit ingefluisterd?!

Sagan=hulk 7 september 2017 om 22:36

Vaughters is een baas.

Vrouwvandepool 7 september 2017 om 22:36

@schijfrem, ik denk dat hij het gegoogled heeft

Cadellie 7 september 2017 om 22:51

Ba dum tsss ^^

LucasR 7 september 2017 om 22:58

Gaaf! Fan van deze club vrijbuiters én van Vaughters! Hopelijk blijven Urán, Woods, Van Baarle, Vanmarcke en Phinney de ploeg trouw. Zelfs Rolland ben ik sympathiek gaan vinden sinds hij hier rijdt.

Wheely 7 september 2017 om 23:05

Als het Google is dan denk ik dat ze een groeiende populairiteit van het wielrennen signaleren.

TheBFG 7 september 2017 om 23:13

Oath (Yahoo/AOL etc) is daar al "digital media partner" volgend jaar. Dus Google als hoofdsponsor lijkt me niet passen

jappe666 8 september 2017 om 02:54

Zijn geruchten dat EDX de nieuwe sponsor zou zijn…

Kpenty 8 september 2017 om 04:33

Als google het is, dan wordt je als renner die gezocht wordt niet bij pro cycling stats gevonden, maar dan kom je eerst op het cannondale team bij pro cycling stats

Schijfrem 8 september 2017 om 08:11

@jappe666 EDX is een non-profit organisatie, dus lijkt mij niet dat zij daar geld voor over hebben.
We kunnen allemaal wel gaan speculeren welk groot Amerikaans bedrijf Slipstream gaat sponsoren, maar het zal wel weer een bedrijf worden waar je, netzoals oath, nog nooit van gehoord hebt.

mooiman 8 september 2017 om 09:05

Ik vind het wel een beetje bizar dat nav een twitter-oproep 7 mln wordt gevonden. Ik zou zeggen: Plugge doe eens een berichtje. 5 mln is dan ook prima

  • 1
  • 2