Vrouwenpeloton verwelkomt volgend jaar extra Belgische continentale wielerploeg
Een nieuwe mijlpaal voor het Baloise Minimax WB Ladies Team. De clubploeg maakt in 2026 de stap naar het continentale niveau. “Deze belangrijke stap markeert een natuurlijke ontwikkeling voor het jonge team en is het begin van een spannend hoofdstuk”, valt er te lezen in een persbericht.
De stap naar het continentale niveau brengt volgens Baloise Minimax WB Ladies meerdere voordelen met zich mee. “Deze stap naar een hoger niveau opent de deur naar een veeleisender wedstrijdkalender, een grotere aanwezigheid op het internationale toneel en een grotere zichtbaarheid voor onze partners.”
“Onze ploeg zal vanaf volgend jaar immers deelnemen aan meer grote wedstrijden, waarvan er verschillende op televisie zullen worden uitgezonden, wat aanzienlijke media-aandacht zal opleveren voor sponsors, zowel in België als in het buitenland.”
De (nu nog) clubploeg staat dus voor een belangrijke omslag, maar houdt vast aan zijn kernwaarden. “Dit zal niets veranderen aan de essentie van ons project: het opleiden en begeleiden van jonge en beloftevolle Waalse wielrensters richting het hoogste niveau, in een gestructureerde, zorgzame en professionele omgeving. We blijven trouw aan onze waarden.”
Van vijf naar zes
Momenteel zijn er al vijf Belgische vrouwenploegen actief op een continentale licentie, met AG Insurance-Soudal U23, DD Group Pro Cycling Team, Fenix-Deceuninck Development, Lotto Ladies en VELOPRO-Alphamotorhomes.
Om te reageren moet je ingelogd zijn.