Vuelta 2016: Schouderblessure dwingt Samuel Sánchez tot opgave

zaterdag 10 september 2016 om 08:17
Vuelta 2016: Schouderblessure dwingt Samuel Sánchez tot opgave

Foto: Sirotti

Samuel Sánchez moet twee dagen voor het einde van de Vuelta a España de ronde verlaten. De onfortuinlijke Spanjaard van BMC kwam hard ten val in de tijdrit en blijkt daarbij zijn rechterschouder ontwricht te hebben.

De valpartij vond plaats op zeven kilometer van het einde. Sánchez ging op hoge snelheid onderuit in een bocht. “Gezien de impact van de crash mag hij nog van geluk spreken dat hij niets gebroken heeft”, verklaart de ploegarts van BMC.

Sánchez zelf spreekt over een drama. “De fysieke pijn is niks in vergelijking met wat ik mentaal voel. Ik was maar twee dagen verwijderd van het einde. We hebben veel opofferingen gedaan om hier te kunnen strijden met de beste renners.”

“Dit hoort bij de sport, dat weet ik, maar dat is nu lastig om te accepteren”, vervolgt Sánchez. “Het belangrijkste is dat ik niets gebroken heb. Ik hoop nu snel te herstellen om in oktober nog goed te kunnen rijden in de Italiaanse wedstrijden.”

De Spanjaard stond na achttien etappes op plaats zeven in het klassement. Hij leek op basis van de tussentijden in de tijdrit nog één of twee plaatsen te gaan opschuiven.

Dit artikel delen:

17 Reacties

miguelon 10 september 2016 om 08:23

Zoooo jammer voor hem, denk dat iedereen hem wel een laatste topnotering gunde.

Hakkie2 10 september 2016 om 08:32

Ik gunde Samuel Sanchez zeker nog een topklassering, maar ik hoopte niet dat het zijn laatste was. Volgens mij loopt zijn contract namelijk gewoon nog een jaar door, dus ik hoop voor hem volgend jaar nog een aantal topklasseringen te zien.

Baukema Tomoulin 10 september 2016 om 08:48

Erg jammer! In de tijd van Euskatel een van mijn favoriete klassementsmannen.

Wielrennertje 10 september 2016 om 08:49

echt zonde voor hem, leek gewoon een geweldige plek in het klassement te behalen, en dan op zo’n manier wegvallen dat gun je hem niet.

kaalpani 10 september 2016 om 09:01

De wijze waarop hij zijn rechterarm hield en zijn rechterhand zonder enigebeweging op het stuur liet rusten deed al niet veel goeds vermoeden!

IlPirata 10 september 2016 om 09:12

Zonde voor deze oude krijger.

Alban 10 september 2016 om 09:19

Als het Kruijswijk was overkomen…

Japsie 10 september 2016 om 09:29

Jammer jammer, Sammie heeft toch altijd een hoge gunfactor.

pantaniet 10 september 2016 om 09:32

Ja Alban?

Turtlehead 10 september 2016 om 09:33

Meteen een lastig verhaal voor het ploegen klassement. BMC gaat voor de vroege vlucht vandaag!

SteelHorseCowboy 10 september 2016 om 10:32

Sneu. Jarenlang een van mijn favoriete renners. De ultieme aanvaller.

Matisz 10 september 2016 om 10:49

Echt triest. Het was pijnlijk om hem huilend over de streep te zien komen gisteren. Dit verdiende hij niet, niemand trouwens.

Laatste man 10 september 2016 om 11:01

Nare crash. Trieste gevolgen. Volgend jaar dan maar Sammie!

koos1 10 september 2016 om 11:12

Altijd jammer om zo vlak voor het einde een ronde te moeten verlaten. Sanchez reed toch best sterk en had wel een top10 plek verdiend.
Voor BMC kan het ploegenklassement opeens lastig gaan worden, nu ze alleen nog maar Hermans hebben voor een hoge daguitslag.

Purito 10 september 2016 om 11:14

Heel sneu ja. Altijd een enorm stijlvolle renner gevonden. Gek genoeg net niet die aandacht gekregen van de andere drie Spaanse krijgers (ze spreken niet voor niks over ‘de grote drie’. Maar in zijn hoogtijdagen enorm compleet en een echte aanvaller. Jammer dat hij nooit een monument of grote ronde heeft gewonnen.

In deze Vuelta erg goed, maar door het feit dat een goed klassement verkiest boven enkele ritzeges, was het vooral (heel erg goed) aanklampen.

denistel 10 september 2016 om 11:19

wat een klapper zeg en dan toch maar weer door rijden.echt respect voor wielrenners is heel hoog bij mij.

maklukzat 10 september 2016 om 11:51

Had deze ouwe krijger nog wel een top10 plaats gegund. Jammer dat het zo moet lopen.