Vuelta 2018: Rigoberto Urán voert EF Education First-Drapac aan

Door , dinsdag 21 augustus 2018 om 20:11
Vuelta 2018: Rigoberto Urán voert EF Education First-Drapac aan

foto: Sirotti

Rigoberto Urán zal EF Education First-Drapac aanvoeren tijdens de Vuelta a España. De Colombiaan is uit op revanche, na een teleurstellend verlopen Tour de France. De Amerikaanse ploeg heeft met Michael Woods, Pierre Rolland en Daniel Moreno meerdere sterke klimmers geselecteerd. Onze landgenoot Sebastian Langeveld is eveneens van de partij.

De 31-jarige Urán begint op 25 augustus aan zijn vijfde Vuelta. De Colombiaanse klimmer was nog nooit succesvol in de Spaanse ronde. Zijn beste prestatie in het algemeen klassement is een 27e plaats in 2013. Het jaar daarop moest hij na goed twee weken opgeven.

Teammanager Jonathan Vaughters rekent ook op de ervaren Moreno en Rolland. De 36-jarige Moreno heeft in het verleden wél succes geboekt in zijn thuisronde. Zo won hij in 2011 de etappe naar Sierra Nevada, om twee jaar later zelfs twee ritten op zijn naam te schrijven. Dat jaar droeg hij ook één dag de rode leiderstrui. Daarnaast reed Moreno vijfmaal naar een top 10-notering in het klassement.

Langeveld voor het eerst sinds 2010 weer van de partij 
Waar de Madrileen aan zijn twaalfde Vuelta zal beginnen, maakt Rolland voor de vierde keer zijn opwachting in de Spaanse ronde. De Franse klimmer zoekt nog altijd naar zijn eerste ritzege. EF Education First-Drapac kan met Michael Woods nog een tweede klassementsrenner uitspelen. De Canadees werd vorig jaar namelijk knap zevende in La Vuelta.

De selectie bestaat verder uit Simon Clarke, Mitchell Docker, Sebastian Langeveld en sprinter Tom Van Asbroeck. Voor de 33-jarige Langeveld zal het zijn eerste Vuelta worden sinds 2010.

Selectie flag-us EF Education First-Drapac voor flag-es Vuelta a España
flag-be Tom Van Asbroeck
flag-au Simon Clarke
flag-au Mitchell Docker
flag-nl Sebastian Langeveld
flag-es Daniel Moreno
flag-fr Pierre Rolland
flag-co Rigoberto Urán
flag-ca Michael Woods

Dit artikel delen:

20 Reacties

Sonsbach Allstars 21 augustus 2018 om 20:19

Potverdrie das een ploeg om rekening mee te houden. Benieuwd wat Woods deze Vuelta laat zien. Met Uran en hij hebben ze 2 aardige troeven; ook de ondersteuning ziet er goed uit

IlPirata 21 augustus 2018 om 20:20

Sterk team zeg. Als Uran zijn vorm van de tour van verleden jaar uit zijn hoge hoed kan toveren, zou hij zo maar eens de vuelta kunnen winnen.

Totti1908 21 augustus 2018 om 20:21

inderdaad een zeer sterke ploeg waar we wel wat van mogen verwachten!

Ben ook wel benieuwd naar Van Asbroeck.

xistnc 21 augustus 2018 om 20:42

Uran heeft zich in de Tour niet kunnen tonen, daar zou zomaar opeens heel veel in kunnen zitten. Woods viel me in Utah tegen, maar dat kan natuurlijk met de handrem zijn geweest.

Van Asbroeck haalde in de BinckBank Tour een prima niveau, maar ik vraag me af of de Vuelta nou echt spek voor zijn bek is.

Verder: tja.

ivo001 21 augustus 2018 om 21:32

4x top 7 in 2017, dus dat valt niet tegen!
https://www.procyclingstats.com/rider.php?id=140730&season=2017

Mathieu Moller 21 augustus 2018 om 20:47

Heel veel renners die in potentie best goed zijn, maar bij wie het ook maar zo drie keer niks kan worden.

Johnny7 21 augustus 2018 om 20:54

Helemaal mee eens.

Mwielerfan 21 augustus 2018 om 22:54

Woods hele jaar weinig na anderhalf sterk jaar. Uran eigenlijk ook. Rolland al 2-3 jaar slap of te oud?. Moreno zeker te oud

Sonsbach Allstars 22 augustus 2018 om 09:09

Ja zit wat in. Maar geldt dat ook niet voor de meeste renners/teams behalve Sky?

Scott Sunderland 21 augustus 2018 om 21:26

Uran top of flop.

Woods valt me tot nu toe best tegen dit seizoen.

hardfietser 21 augustus 2018 om 21:37

Tja Woods komt op het moment bij mij over als een type Fuglsang. Goed in 1 week races maar 3 is te lang. Geen schande maar ken dan je beperkingen.

vevie 21 augustus 2018 om 21:58

Is toch vorig jaar knap 7e geworden en was vaak van voren te zien. Is het een renner die snel een ronde zal winnen? Nee, dat denk ik niet. Maar vooral in de Vuelta is dit een renner die echt leuke klasseringen en een leuk AK kan rijden.

Scott Sunderland 21 augustus 2018 om 22:20

Tot nu toe maakt hij minder indruk op mij dit jaar. In de Giro verwachtte men het een en ander maar bleef hij op plaats 19 in het klassement steken. Maar misschien dat de vorm beter is inmiddels. Ik heb wel nog niks van hem gezien op grond waarvan ik denk dat hij een toekomstig podiumkandidaat is.

Stanro 21 augustus 2018 om 21:40

Ik snap die teampresentatie alleen niet. Alles op alfabetische volgorde behalve Van Asbroeck?

Verweggistan 21 augustus 2018 om 22:00

Van Asbroeck begint met een V.

Tom Opheij 21 augustus 2018 om 22:51

En dan is het nog altijd vreemd, want de U komt voor de V.

Nylz 21 augustus 2018 om 23:43

Dan hebben ze waarschijnlijk een foutje gemaakt.

KimJungPoels 22 augustus 2018 om 07:22

Waarschijnlijk de zes knechten op alfabet en de twee kopmannen daarachter Ook? ;)

KimJungPoels 22 augustus 2018 om 07:21

Uran heeft nog een contract voor volgend jaar, dus mogelijkheid is dr dat we hem dan pas weer zien.

Woods is zo mogelijk nog wisselvalliger dan Uran.

Jan Blokland 22 augustus 2018 om 17:16

Woods is natuurlijk wel een man die goed aan kan komen. Geen klassements man denk ik, maar wel een paar mooie top tien plaatsen met misschien wel een ritwinst.