Wat is de mooiste Nederlandse WK-medaille?

woensdag 27 september 2017 om 07:30

Achter iedere medaille zit een verhaal. Soms een ontroerend, opmerkelijk maar veelal een mooi succesverhaal. De gouden medailles van Tom Dumoulin, Chantal Blaak en Annemiek van Vleuten, of het tijdritzilver van Anna van der Breggen? Welke Nederlandse WK-medaille sprak jou het meeste aan?

In het najaarsnummer van RIDE besteden we ruimschoots aandacht aan het komende WK en lees je onder meer interviews met Wout van Aert en Jasper Stuyven. Profiteer nu van onze abonnee-actie en krijg tijdelijk bij het afsluiten van een jaarabonnement ons najaarsnummer gratis. Bestel je RIDE liever los? Vroege beslissers profiteren tijdelijk van een aantrekkelijke Early Bird-korting.
[poll id=”613″]

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

30 Reacties

achtpuntzes 26 september 2017 om 12:54

ik ga hier niet kiezen, ik vond ze (de gouden plakken dan, sorry Anna) allemaal even mooi. ja, voor de mannen was een gouden WK plak wel van heel lang geleden, maar om daar dan de vrouwen tekort mee te doen? nee, liever niet.

edit;
@ redactie:
waarom niet de keuzemogelijkheid 'allemaal even mooi'? en schrap dan meteen maar die zilveren plak van Anna, want daar stemt toch geen hond op.

52voor11achter 26 september 2017 om 12:58

Zilver is anders wel uniek hier!

Thailand 26 september 2017 om 13:03

Ja, ik vond de zege van Tom wel echt bijzonder zonder de dames te kort te doen. Verder zie ik persoonlijk de ploegentijdritwinst ook als Nederlands ook al is dat op papier niet zo. Die was wat mij betreft net zo mooi als de andere gouden plakken.

Frits des Jeux 26 september 2017 om 13:06

Die zilveren medaille maakt ook juist die gouden van Van Vleuten weer mooi. Ze is echt uitgedaagd en dan door een Nederlandse. Bij punt 2 lag ze nog achter.

Overigens die van Dumoulin vond ik het mooiste. Gewoon omdat hij met zoveel overmacht was. Ik kan genieten van overmacht en dominantie en de perfectie. Die benaderde Tom.

Romāns Vainšteins 26 september 2017 om 13:09

Ik mis ook de optie dat je het allemaal maar zo-zo vond.

Stofzuigert 26 september 2017 om 13:21

@Frits: Als het niet ging regenen tijdens de race van Van Vleuten had ze een veel grotere voorsprong op van der Breggen.

Ontopic: Dumoulin uiteraard. Eerste tijdrit goud bij de mannen en met overmacht

FritsvanHoefelen 26 september 2017 om 13:29

Ploegentijdrit mannen. Ondanks het Duitse vlaggetje

Tinkerbell 26 september 2017 om 13:35

Ik ga voor Blaak. Mooi omdat ze als outsider won en de wegrit vond ik leuker om te kijken dan beide tijdritten.

Cadellie 26 september 2017 om 13:40

@Tinkerbell
Ik denk er precies zo over

Mathieu Moller 26 september 2017 om 13:46

Ik ga voor Blaak. Dumoulin en van Vleuten hoorden gewoon bij de favorieten en Anna pakt ”maar” zilver. Ik vind het altijd juist wel mooi als een outsider wint.

kjjl 26 september 2017 om 13:52

Blaak , vanwege een rit ‘vol avonturen’, het vertrouwen van de ploeg in haar en het werken van vVleuten en vdBreggen om ieder wiel te pakken in de achtervolging.

Hoebele 26 september 2017 om 13:55

Eens met Tinkerbell. Annemiek en Tom waren beiden favoriet in een heel eerlijke discipline; het enige oneerlijke was bij beiden de regen en desondanks winnen ze. Maar Blaak was verre van een favoriet en dat is het mooie aan wielrennen: het koersverloop bepaalt wie wint. Eerst vallen, terugkomen, de aanval kiezen, ploegenspel perfect uitspelen en opnieuw aanvallen uit kopgroep met AvV en VDB. Niet verwacht, maar zeer verdiend!

timplify 26 september 2017 om 14:09

Chantal!!

Mwielerfan 26 september 2017 om 15:04

Wegrit is vaak spannender dan tijdrit. En nu ook ng verrassende winnares. En zo’n wegrijdt doet iedereen mee terwijl een tijdrit maar enkele kanshebbers heeft.
Ik vond de tijdritten ook wel tof qua beleving maar het was wel heel vroeg duidelijk dat dumoulin ging winnen. En dumoulin en van vleuten zijn nu wereldkampioen tijdrijden, blaakt is wereldkampioen. Dat zegt eigenlijk al genoeg

Plaggie 26 september 2017 om 15:49

De paralellen tussen het leven en de koers zijn eindeloos. Bij een tijdrit is dat toch een stuk minder. Goud op de wegrit staat wat mij betreft altijd hoger dan goud op een tijdrit.

Guushovd 26 september 2017 om 15:58

Alle drie de gouden even mooi. Tom omdat hij gewoon Froome bijna pakt. Annemiek omdat ze de meest positief enthousiaste renster is van allemaal (en vanwege de olympische voorgeschiedenis) en Blaak omdat outsiders die winnen altijd extra emoties oproepen.

schipperaar 26 september 2017 om 16:24

Doe maar die van Anna want het is niet alles goud wat er blinkt, komkommertijd weer.
Daarnaast had de ploegentijdrit er in gemoeten waarin Wilco en Sam ongenadig hun steentje bijdroegen en de Sky train in hun kielzog bleef terwijl Tom een oogje in het zeil hield.

girardengo 26 september 2017 om 16:26

Humor.

Kelder is de Man 26 september 2017 om 16:58

Die van Tom, omdat ie meteen voor de huldiging zijn haar paars heeft geverfd.

Livestrong 26 september 2017 om 17:07

Allemaal even mooi! Tom heeft dit jaar alle égards al voldoende gehad en terecht, maar ga nu voor de wegrit van Chantal. Chapeau!

nederbelg 26 september 2017 om 18:10

Dumoulin, want de laatste Nederlandse medaille voor een eliterenner bij de mannen dateerde nog uit de Bronstijd

GroteSmurf 26 september 2017 om 18:17

Een onmogelijke vraag om te beantwoorden. Ik vond alle medailles Smurftastisch.

Mwielerfan 26 september 2017 om 20:14

Als tom d in de wisselzone Nog even was gaan schijten had ik zn tijdrit gestemd

Romāns Vainšteins 27 september 2017 om 08:26

Dat zou pas echt een patron zijn ja, huppa een dikke blabber op dat rode matje.

oscarito1908 27 september 2017 om 10:04

Die van Blaak. Meest onverwachte medaille.