Wielerploegen 2018: LottoNL-Jumbo
woensdag 24 januari 2018 om 10:00

Wielerploegen 2018: LottoNL-Jumbo

Voorafgaand aan het nieuwe seizoen bespreken we traditioneel alle WorldTour-teams. We zijn alweer aanbeland bij de laatste WorldTour-ploeg. Laat dat nu net het team zijn dat vanuit Nederlands perspectief het meest interessant is: LottoNL-Jumbo.

De nieuwe Tourspecial van RIDE Magazine is een must-have voor echte wielerfans! Onze nieuwe 236 pagina’s dikke zomer-editie is de meest complete Tourgids van deze zomer en staat vol met schitterende wielerverhalen over o.a. Tadej Pogacar, Remco Evenepoel, Fabio Jakobsen, Gio Lippens, Christian Prudhomme en Charlotte Kool. Verzeker je van een heerlijke sportzomer en bestel hem nu online voor slechts € 9,95. Wil je RIDE extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang 20% korting!
LottoNL-Jumbo
Land: flag-nl Nederland
Sponsor: Een Nederlandse loterij (De Lotto) en een Nederlandse supermarktketen (Jumbo)
Sinds: 1996 (als Rabobank, Blanco en Belkin)
UCI-code: TLJ
Fietsen: Bianchi
Tenue 2018:

Aantal overwinningen 2017: 26
WorldTour-ranking 2017: 16e met 4846 punten
CQ-ranking 2017: 11e met 8085 punten

Website: http://www.teamlottojumbo.nl/
Facebook: /TeamLottoNLJumboCycling
Twitter: @LottoJumbo_road
Youtube: /Team LottoNL-Jumbo

2017
Met de terugkeer van Lars Boom, het aantrekken van groot talent Amund Grøndahl Jansen en een extra sprintoptie met Juan José Lobato, probeerde LottoNL-Jumbo begin 2017 het verlies van onder anderen Wilco Kelderman, Sep Vanmarcke, Mike Teunissen en Moreno Hofland op te vangen. Scorebordjournalistiek-technisch zou je zeggen dat dit gelukt is. De Nederlandse ploeg boekte in 2016 negentien seizoenszeges; afgelopen jaar waren dat er 26. De stijgende lijn na het magere jaar 2015 zette de ploeg zodoende voort, al liegt de eindnotering in de WorldTour-ranking voor ploegen niet: zestiende van de achttien formaties. Alleen FDJ en Dimension Data scoorden minder punten.

De sprinttrein rondom Dylan Groenewegen had de vaart er direct in. In de Abu Dhabi Tour werd de 24-jarige Amsterdammer gelijk tweede in het eindklassement, maar winnen was er nog niet bij. Ook in de Volta ao Algarve strandde hij op de dichtste ereplaats. Daar boekte Primož Roglič wel de eerste eindzege van de ploeg in een rittenkoers, nadat Victor Campenaerts met een tijdritzege in de Ruta del Sol al de nul van de tabellen had geveegd. In maart trakteerde Jos van Emden de ploeg dan weer op bubbels na afloop van de Ronde van West-Vlaanderen. In Tirreno-Adriatico leek daar een tweede overwinning voor de Zuid-Hollander bij te komen, ware het niet dat Rohan Dennis hem die in extremis afsnoepte.

Boom ontgoochelde in het voorjaar – foto: Marcel Koch

De eerste belangrijke periode van het jaar brak vervolgens aan voor het team. De Vlaamse klassiekers waren voor LottoNL-Jumbo voorafgaand aan het seizoen een belangrijke afspraak. Die periode baarde echter een muis. Kopman Lars Boom haalde niet het gewenste niveau en was in de finales niet aan het front van de koers te zien. Ook in de Amstel Gold Race was de ploeg quasi onzichtbaar. Lobato was op plek elf het kortst genoteerde geelhemd. Tijdens de Waalse klassiekers konden de troepen van teammanager Richard Plugge niet voor een verrassing zorgen. In de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik was dat echter ingecalculeerd, omdat de ploeg daar niet de renners voor in huis had.

Ondertussen was Roglič wel op dreef. Hij won twee etappes in de Ronde van het Baskenland, om aan het einde van april ook de individuele tijdrit in de Ronde van Romandië op zijn naam te schrijven. In de Zwitserse WorldTour-koers werd hij bovendien knap derde in het eindklassement. Ook Groenewegen mocht in april zijn eerste seizoenszege noteren, door de openingsrit in de Tour of Yorkshire te winnen. Met Steven Kruijswijk als kopman trok LottoNL-Jumbo vervolgens naar de Giro d’Italia met de ambitie om deze te winnen. De Brabander echter geen moment in de buurt van de roze trui, in tegenstelling tot een jaar eerder. De gifbeker moest zelfs helemaal leeg, toen hij in het slotweekend ziek moest opgeven. Hij stond op dat moment tiende in het klassement.

Steven Kruijswijk

De Giro-eindzege bleek een brug te ver voor Kruijswijk – foto: Sirotti

Draaide de Giro dan uit op een fiasco? Nee. Jos van Emden zorgde met zijn fraaie tijdritzege op de slotdag voor een goede afsluiter. Bovendien verzachtten zeges van Groenewegen (twee ritten in de Tour of Norway), Timo Roosen (rit in Tour des Fjords) en een heel knappe eindzege van George Bennett in de Tour of California (WorldTour) eerder die maand de pijn. De maand juni was daarna dermate goed, dat de Giro snel vergeten was. Zo mocht jonkie Koen Bouwman na berewerk van ploeggenoot Alexey Vermeulen het zegegebaar maken in de derde rit van het Critérium du Dauphiné. Roglič en Groenewegen (twee keer) wonnen dan weer ritten in de Ster ZLM Toer.

In de Tour de France ging de ploeg op zoek naar ritzeges. Groenewegen kwam in eerste instantie net tekort ten opzichte van de allerbeste sprinters ter wereld, maar de jongeling won uiteindelijk in Parijs misschien wel de mooiste rit die er is voor een spurter. Vooral de manier waarop was indrukwekkend. Datzelfde kan men zeggen van de solo die Roglič opvoerde in de Alpen, een paar dagen eerder. De 28-jarige Sloveen ging al vroeg in de etappe mee in de vlucht, maar vond het aan de voet van de slotklim niet hard genoeg gaan. Eigenhandig reed hij weg bij onder meer Alberto Contador, toch niet de eerste de beste. Aan het eind van de rekening een zeer geslaagde Tour voor LottoNL-Jumbo, al was het wegvallen van Robert Gesink (die daags voordien tweede werd) en de opvallend sterke Bennett een serieuze aderlating.

In het najaar boekte Campenaerts met de Europese titel tijdrijden misschien wel de grootste zege in zijn carrière, maar toen was al duidelijk dat hij de ploeg ging verlaten. Boom eiste dan weer een hoofdrol voor zichzelf op. Zowel sportief, als in de media. De Vlijmenaar wilde graag de Vuelta a España rijden, maar daar dacht de ploegleiding anders over. In zijn gewonnen rit tijdens de BinckBank Tour liet Boom zijn emoties daarom de vrije loop, maar later zette hij zijn woede om in resultaten. Middels een sterke tijdrit kroonde hij zich tot eindwinnaar van de Tour of Britain. In diezelfde ronde was ook Groenewegen aan het feest; Lobato sprintte in de Tour de l’Ain dan weer naar zijn eerste overwinning van het jaar. Kruijswijk reed met de Vuelta a España zijn tweede grote ronde van het jaar, waarin hij genoegen moest nemen met plek negen in het eindklassement.

Grøndahl Jansen reed in de laatste maanden van het jaar een sterke serie wedstrijden in België, maar winst zat er voor hem nog niet in. Roosen en Groenewegen sloten het seizoen af met zeges in respectievelijk de Tacx Pro Classic en de Tour of Guangxi. Al bij al was het voor de ploeg – zeker wanneer je naar het budget kijkt – geen onaardig jaar. Hoewel LottoNL-Jumbo de doelstelling in de Vlaamse klassiekers en Giro-winst niet wist waar te maken, zette de sprinttrein behoorlijke stappen. Waar er aan het begin van het traject in 2016 werd ingezet op een ritzege in de Tour van 2018, lukte dit een jaar eerder al. Ook de investering in het tijdrijden was in 2017 goed terug te zien. Bovendien kun je met ritzeges in de Giro, de Tour (twee keer), de gewonnen eindklassementen in de Tour of California en de Tour of Britain, niet spreken van een slecht jaar. Zeker niet als je 26 overwinningen hebt geboekt.

Transfers
LottoNL-Jumbo hield zich redelijk koest op de transfermarkt. Het zag Campenaerts vertrekken naar Lotto Soudal, terwijl Steven Lammertinks contract niet verlengd werd. Hij vond onderdak bij het nieuwe Vital Concept. Martijn Keizer, Alexey Vermeulen en Twan Castelijns kregen hetzelfde slechte nieuws als Lammertink, maar zij wisten geen nieuwe werkgever te vinden. Laatstgenoemde stopte er daarom maar helemaal mee. Jurgen Van den Broeck deed dat ook, al nam hij die beslissing tijdens het lopende seizoen zelf. De voormalig podiumklant in de Tour de France 2010 werd gehaald als meesterknecht van Kruijswijk, maar de Belg bracht niet het gewenste resultaat. Die conclusie maakte hijzelf ook, waardoor hij zijn fiets inmiddels aan de wilgen heeft gehangen.

In eerste instantie vertrokken er dus zes renners, maar rond de jaarwisseling kwam daar een zevende bij. Na het slaapmiddelen-incident tijdens het trainingskamp in Spanje, kwam Lobato in opspraak. Hij zou in bezit zijn van producten die niet door de ploeg waren voorgeschreven, waardoor de ploegleiding in onderling overleg met de Spanjaard besloot om zijn contract te ontbinden. Met de 24-jarige Danny van Poppel had de ploeg echter al een extra sprinter aan boord gehaald. Hij komt over van Sky en zal de tweede sprinter met dienst zijn, na Groenewegen. Een directe versterking die er meteen kan staan. In het verleden won Van Poppel in het shirt van Trek Factory Racing onder andere een rit in de Vuelta a España. Hij gaat zich bij LottoNL-Jumbo vooralsnog volledig focussen op het sprinten. Hij krijgt een vaste trein, met Robert Wagner als lead out-man.

De andere drie versterkingen maken allemaal hun profdebuut in 2018. Met Neilson Powless verzekerde de Nederlandse ploeg zich van een waar toptalent. De 21-jarige Amerikaan staat te boek als een beloftevol ronderenner. Het voorbije seizoen liet Powless in het U23-circuit echter zien over meer kwaliteiten te beschikken, met een tiende plek in de Ronde van Vlaanderen en een zesde stek in La Doyenne. Sepp Kuss is op zijn beurt een jongen die pas anderhalf jaar serieus op de weg fietst. Daarvoor was hij vooral actief op de mountainbike. De 23-jarige Amerikaan is een rasklimmer, maar zal het komende jaar vooral veel moeten leren. Dat geldt ook voor Pascal Eenkhoorn. Onze 20-jarige landgenoot beschikt over een sterke tijdrit, maar de renner uit Genemuiden moet nog ontdekken waar zijn kracht precies ligt. Zijn start was met zijn interne schorsing naar aanleiding van het slaapmiddelen-incident echter niet helemaal vlekkeloos. Sportief directeur Merijn Zeeman legt in de onderstaande video uit wat het plan met de drie jonge heren is.

In
flag-nl Pascal Eenkhoorn (BMC Development)
flag-us Sepp Kuss (Rally Cycling)
flag-nl Danny van Poppel (Sky)
flag-us Neilson Powless (Axeon Hagens Berman)

Uit
flag-be Victor Campenaerts (Lotto Soudal)
flag-nl Twan Castelijns (gestopt)
flag-nl Martijn Keizer (n.n.b.)
flag-nl Steven Lammertink (Vital Concept)
flag-es Juan José Lobato (ontslagen/n.n.b.)
flag-be Jurgen Van den Broeck (gestopt)
flag-us Alexey Vermeulen (n.n.b.)

Renners voor 2018

Plugge verlengde de contracten met veelwinnaars Roglič en Groenewegen – foto: Marcel Koch

Er staat Plugge en consorten een belangrijk jaar te wachten. De contracten met sponsoren De Lotto en Jumbo Supermarkten gaan tot 31 december van dit jaar. Ook van zestien van de 25 huidige renners lopen de verbintenissen eind 2018 af, waaronder die van Kruijswijk, Gesink, Boom en Bennett. De onlangs aangekondigde contractverlengingen van Paul Martens, Tom Leezer, Bouwman, Roglič en Groenewegen tot en met 2019 en 2020 voorspellen echter goede berichten over het voortbestaan van de ploeg. Sportief zal het wel allemaal iets beter moeten gaan, met het oog op het promotie/degradatie-systeem dat de UCI vanaf 2019 wil invoeren. LottoNL-Jumbo eindigde in 2017 als zestiende in de WorldTour, twee plekken boven de virtuele degradatieplek. Dat het ene jaar het andere niet is, bewezen de collega’s van Sunweb. Zij werden in 2016 nog zestiende, maar besloten 2017 als vierde team in de WorldTour.

De doelstellingen van LottoNL-Jumbo voor 2018 zijn nagenoeg dezelfde als vorig jaar. De sprinttreinen rondom Groenewegen en Van Poppel moeten verder groeien. Daarnaast mikt de ploeg wederom op de Vlaamse klassiekers, al houdt het nog een kleine slag om de arm. Beoogd kopman Boom kampte met hartritmestoornissen. Daar is hij inmiddels aan geholpen, maar het is nog onduidelijk hoe zijn herstel zal verlopen. Een plan B voor het voorjaar is nog niet voor handen, maar met Roosen, Grøndahl Jansen en Gijs Van Hoecke staat er wel een aantal jonge jongens klaar voor het geval dat Boom toch niet tijdig fit genoeg raakt. In de Waalse klassiekers koestert de ploeg geen hoge verwachtingen. “We hebben simpelweg niemand in onze ploeg die daar de status van topfavoriet heeft”, legt Zeeman uit. Gesink gaat in ieder geval de Amstel Gold Race, de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik aandoen.

Gesink hoopt zijn kunstje uit de Vuelta van 2016 te herhalen in de Giro en de Tour – foto: Sirotti

In de grote rondes moet Gesink bovendien voor etappezeges zorgen. Hij is vanaf heden eigenlijk ronderenner af. Ook Roglič mag zich richten op dagsuccessen. De ploegleiding hoopt bovendien dat de voormalig schansspringer kan meedoen om eindzeges in rondes van een week of langer, bij voorkeur die uit de WorldTour. Bennett zal op zijn beurt het kopmanschap in de Giro mogen dragen, terwijl Kruijswijk het eens in de Tour gaat proberen. De Noord-Brabander mikt op een plek bij de eerste vijf in het eindklassement. Voor de Vuelta is er nog geen concrete invulling, behalve dat Kruijswijk en ook Van Poppel al min of meer zeker zijn van een selectie. Die laatste zal ook de sprints voor zijn rekening nemen in de Giro. Groenwegen mag zich net als het voorbije jaar smijten in de Tour. Daarnaast is het interessant om de ontwikkeling te volgen van mannen als Powless, Grøndahl Jansen, Kuss, Daan Olivier en Antwan Tolhoek. Meer over de planning en doelen zie en hoor je in de onderstaande video’s.








Selectie LottoNL-Jumbo 2018
flag-it Enrico Battaglin
flag-nz George Bennett
flag-nl Lars Boom
flag-nl Koen Bouwman
flag-nl Stef Clement
flag-be Floris De Tier
flag-nl Pascal Eenkhoorn
flag-nl Jos van Emden
flag-nl Robert Gesink
flag-nl Dylan Groenewegen
flag-no Amund Grøndahl Jansen
flag-nl Steven Kruijswijk
flag-us Sepp Kuss
flag-nl Tom Leezer
flag-nl Bert-Jan Lindeman
flag-de Paul Martens
flag-nl Daan Olivier
flag-nl Danny van Poppel
flag-us Neilson Powless
flag-si Primož Roglič
flag-nl Timo Roosen
flag-nl Bram Tankink
flag-nl Antwan Tolhoek
flag-be Gijs Van Hoecke
flag-de Robert Wagner
flag-be Maarten Wynants
Totaal: 26 renners

RIDE Magazine
47 Reacties
Sorteer op:
24 januari 2018 14:22
@horsm
Bij sunweb zie ik visie in het beleid terug, men heeft een eigen plan en daar werken ze naar toe. Bij tlj zien ze sprinttreinen rijden en dan denken ze dat moeten we ook maar eens doen. En nu zie je zoveel sprinttreinen dat het amper nog nut heeft. Een goede lead out voor je sprinter en eventueel nog eentje die je van voren afzet. Heeft bijna net zoveel resultaat als een sprinttrein van 6 man.
24 januari 2018 14:34
@Wielerfan1987
Dat er vol is ingezet op 't versterken van de Giro-ploeg voor Kruijswijk, bleek al snel een luchtballon, want de gehaalde renner JvdB2 gaf al snel de brui aan maarten. Maar een vervanger werd niet gehaald.
24 januari 2018 14:37
@maurits1972
Dat de klassieke sprinttrein niet meer werkt, is bij TLJ inmiddels ook wel doorgedrongen.
Groenewegen krijgt naar Dubai ook een verkort treintje mee met Roosen en Jansen.
24 januari 2018 14:39
JVDB was niet de enige potentiële knecht voor Kruijswijk die is gehaald. Daarnaast zijn er renners verlengd die zo'n rol op zich kunnen nemen. Dit jaar heeft Kruijswijk in de Ronde waar hij voor een klassement gaat bijvoorbeeld drie klimmers naast zich die beter zijn dan de JVDB die ze in 2016 aan de ploeg toe dachten te voegen.
24 januari 2018 14:43
Als als als. Ze deden het afgelopen jaar wat mij betreft prima, met uitzondering van de voorjaarsklassiekers, en ik ga dit jaar ook zeker weer met verwachtingen naar deze ploeg kijken. Een pak mannen waar nog een hoop progressie in zit.

Over die WT punten. Volgens mij moet je daar als ploeg op jagen en dat doet TLJ niet genoeg. Tegenwoordig kunnen meer dan alleen de toppers die punten binnenhalen, maar dan moet je ze wel pakken.
24 januari 2018 14:48
Ja, Roglic en Gesink gaan mee, maar die gaan ook voor ritwinst en juist in die bergetappes.
Als echte klimknecht zie ik alleen nog maar Stef Clement op de rol staan.
24 januari 2018 14:55
Bergritten waarover hier altijd wordt uitgesproken dat het voor de kopman veel beter zou zijn om alvast iemand in de kopgroep te hebben? Bergritten zoals die in de Vuelta, waar ze vorig jaar bijna altijd iemand vooruit hadden, wat nog zo positief werd gewaardeerd? Precies! Maar blijf vooral volhouden dat alleen Clement nog over is van alle plannen die ze met Kruijswijk hebben..
24 januari 2018 15:10
Ik zeg ook op de rol staan!
Er zijn een aantal ritten waarvoor 2 rittenkapers meegaan en dat zijn toch de bergritten.
Naast Clement zou bijvoorbeeld Bouwman mee kunnen gaan om Kruijswijk te ondersteunen. Maar ja de sprinttrein.
24 januari 2018 15:19
@maurits1972 Ik zou in een klap één van de beste sprinttreinen van het peloton weggooien na het vertrek van Kittel nou niet bepaald als visie en beleid omschrijven. Maar ploegen maken nou eenmaal transities en zowel Lotto Jumbo als Sunweb doen dat, maar ja dat is op dit forum inderdaad al snel beleid bij de één en bij de ander niet.

Ik vind dit momenteel best een leuke ploeg, Roglic en Bennett vind ik allebei top (ik heb altijd meer met buitenlanders gehad dan met Nederlanders), ook naar Jansen ben ik heel benieuwd dit seizoen.
24 januari 2018 15:45
Quote:
Naast Clement

Heb je met Kruijswijk, Gesink en Roglic een hele sterke afvaardiging voor de bergritten. Clement zelf gaat daarbij natuurlijk niet de hele ronde naast Kruijswijk rijden; ook hij zal wel eens vooruit moeten zitten in een bergrit. Zoals in de Vuelta....
24 januari 2018 15:52
@maurits,

Laat ik het anders stellen... wat blijft er bij Sunweb over als je Dumoulin wegstreept??
Juist ja, nog niet twee derde van het aantal WT punten.

Ik bedoel maar, elk beleid en elke ploeg is afhankelijk van omstandigheden.
24 januari 2018 16:23
Kruijswijk gaat dit jaar gewoon de Tour winnen hoor. Iedereen vergeet dat hij na de giro 2016 alleen nog maar ziek of geblesseerd aan een grote ronde begon.

Wait and see.
24 januari 2018 16:51
@wielerfan

Je beschrijft goed het ad hoc beleid van tlj.

En ik baal nog steeds van die van van Kruyswijk op de cod d agnel. Maar de jaren ervoor had Steven al bewezen het goed te doen in de laatste week vd giro. Het jaar ervoor was hij met Nibali de beste man in de laatste week. En om hem dan Battaglin mee te geven als steun in de bergen het jaar erop. Dat is wel heel magertjes.
Ik had hem in 2016 ook niet mee zien doen voor de overwinning, maar top 3 en zeker top 5. Dat kan toch bij niemand als een verassing zijn gekomen.
24 januari 2018 17:00
Leuke ploeg en juist weer goed op weg met de middelen die beschikbaar zijn. Een aantal sterke Nederlandse renners in de mix met interessante buitenlandse jongens die haalbare doelen worden meegegeven. Het is te hopen dat Groenewegen weer een stap kan maken, dat Boom een sterke periode heeft ergens in het jaar, dat Gesink een keer niet valt en dat Kruijswijk en Bennett fit blijven. Roglic is echt top, dat zit wel goed.
24 januari 2018 17:24
Volgens mij is het allemaal een uitkristalisatie van beleid dat reeds in januari van 2016 is gepresenteerd. Weinig basis om het als ad hoc te bestempelen.
24 januari 2018 18:27
@Team Spaak
Hier de puntenverdeling van de WT wedstrijden: http://www.uci.ch/mm/Document/News/Rulesandregulation/18/23/94/2-ROA-20180101-E_English.PDF

Samenvatting: Een 9e of 10 plaats in het eindklassement van een grote ronde levert meer punten op dan een etappe overwinning. Maar niet dubbel zoveel, dus 2 etappe overwinningen zijn meer waard dan die plekken in het AK.
24 januari 2018 18:47
mee eens hoor ndi22 :)
24 januari 2018 19:57
Ik vind dit wel een ploeg met mogelijkheden en ben vooral benieuwd naar van Poppel.
24 januari 2018 23:15
@maurits van 14:20: de ploeg heeft al eerder aangegeven dat ze het inderdaad in de tour niet meer met een volledige trein gaan. Dus de ‘visie’ die volgens jou ontbreekt had de ploeg al lang.
25 januari 2018 00:09
Hoe kun je nu beweren dat het voorbije seizoen uitstekend was? Lees de voorbeschouwingen van de heren ploegleiders en hun ambities en prognoses nog maar eens terug! Tel de etappes waarin de sprinttrein, waaraan volgens de ploegleiding in trainingen zo'n hoge prioriteit was gegeven, volledig ontspoorde. De zeges van Groenewegen kwamen op eigen kracht tot stand. Hij hield het blazoen van de ploeg nog een beetje hoog. Voor de rest was het vooral anoniem meekoersen met af en toe een kleine demarrage en een paar dagsuccesjes waarvan de meeste in onbeduidende koersen. Dus TLJ-fans: wel reëel blijven en je vooral houden aan de concrete feiten !
25 januari 2018 09:52
Het gaat ook om verwachtingen natuurlijk. Die lagen vooraf (ook vaak zelf gecreëerd) hoger dan de prestaties. Vallen en ziektes hielpen niet mee voor de WT punten, zoals al aangehaald hier.
Beleid van de ploeg is al een poos terug ingezet. Budget is vele malen lager dan voorheen, vandaar het vertrek van een Mollema, Kelderman. TLJ kreeg ook altijd het commentaar te weinig te winnen, ereplaatsen in klassementen van grote rondes waren we hier (niet iedereen, maar wel velen) zat. Je kan niet ontkennen dat er afgelopen 2 jaar telkens meer is gewonnen. Echter, veel overwinningen in kleine koersen. En wat Sooike stelt over Groenewegen, stelde ik eerder ook al. Voor iemand die wint op de Champs is dat veel te weinig. Tuurlijk ontspoorde zijn treintje weleens, maar grote sprinters winnen ook vaker op eigen kracht.
Reële feiten, tsja... dat zijn meer overwinningen de afgelopen 2 jaar. En weinig WT punten afgelopen jaar. En iedereen legt dat weer uit zoals het hem past.
25 januari 2018 14:17
Ik denk dat de belangrijkste winst voor de 2018 TLJ ploeg is dat Groenewegen en Roglic hebben verlengd. Met Bennett erbij de grootste talenten die het meeste kans hebben om hoge ogen te gooien voor ritwinst/winst in een ronde.
Met Kruijswijk en hopelijk een fitte Gesink en Boom hebben ze een aantal prima speerpunten. Op Roglic in de rondes van een week na nergens absolute wereldtop, maar dat is ook moeilijk voor een 'goedkope' ploeg.

Roglic, Bennet en Groenewegen zullen elk jaar sowieso weer een stukje beter zijn, dus daar mogen we meer van verwachten. De sprinttrein heeft weer meer ervaring tov vorig jaar. Zou mooi zijn als Boom straks op tijd fit is voor het voorjaar, dat was afgelopen jaar natuurlijk niet al te best.
Al met al zou het qua successen een beter seizoen kúnnen worden dan 2017. De vertrokken renners zijn op Campenaers en in mindere mate Lobato na niet een heel groot gemis. Hoe de aanwinsten zullen presteren is nog lastig te zeggen, zijn wel hele jonge gastjes.
Maar de jongens die in 2017 zijn aangetrokken rijden hopelijk wat meer van voren mee (Jansen, van Hoecke, de Tier, Olivier)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.