Wilco Kelderman breekt sleutelbeen
foto: Sirotti
zondag 11 maart 2018 om 17:38

Wilco Kelderman breekt sleutelbeen

Wilco Kelderman heeft vandaag tijdens de vijfde etappe van Tirreno-Adriatico zijn rechter sleutelbeen gebroken. Dat meldt zijn ploeg Sunweb.

Kelderman begon als derde renner in het algemeen klassement aan de rit, maar kende een onfortuinlijke dag. Hij kwam tot tweemaal toe ten val, waardoor hij zijn klassement in rook op zag gaan. Kelderman reed de rit wel uit en eindigde als voorlaatste op meer dan twintig minuten van ritwinnaar Yates.

Hij zal in Nederland geopereerd worden. “Omdat er al een plaat in zat vanwege een oudere breuk, wordt de blessure complexer”, legt ploegdokter Chris Jansen uit. Kelderman is teleurgesteld. “Ik voelde mij erg sterk en stond er goed voor in het algemeen klassement. Net als vorig jaar zal ik de komende periode moeten missen.”

Sunweb kent geen gelukkige Tirreno. “De pech komt allemaal tegelijk”, stelt ploegleider Marc Reef vast. “Eerst werd Søren ziek, daarna brak Simon zijn sleutelbeen en Tom moest gisteren opgeven. De val van Wilco gebeurde op de lokale omloop in de afdaling. We focussen ons nu op de individuele tijdrit, waar we met Chad, Nikias en Lennaard hopen een goede tijdrit af te leveren.”

RIDE Magazine
71 Reacties
Sorteer op:
11 maart 2018 17:38
edit wf: laat anti-supporteren achterwege
11 maart 2018 17:39
Het zit Sunweb nog niet mee dit seizoen. Vooral balen voor Wilco zelf die toch een prima periode doormaakte.
11 maart 2018 17:39
Hoe is de val gebeurd? Zijn er beelden van?
11 maart 2018 17:43
Valt me op dat er veel Nederlanders zijn gevallen en geen Belgen. Stuurmanskunst?
11 maart 2018 17:43
Zowel Sunweb als Sky hebben beide met de wet Murphy te maken helaas.
Het ene jaar is het andere niet , dit geld wel voor meer renners maar beide
ploegen zit het qua pech hebben niet mee .
11 maart 2018 17:45
Respect dat 'ie wel nog de rit uitrijdt. Wat dat betreft mentaal een stuk sterker dan Wout.
11 maart 2018 17:49
Ontzettend sneu voor Kelderman, en de rit toch nog uitrijden met een gebroken sleutelbeen, ongelofelijk zeg! Ik zoek ook nog naar de beelden, waren deze in uitzending?
11 maart 2018 17:49
Dat die m uitrijd is wel ontzettend hard!
Wel balen, leek na de Vuelta dat hij zich zelf echt weer terug vond.
11 maart 2018 17:51
Neeeeee! wat gebeurd er allemaal de laatste week met de NL'ers?
11 maart 2018 17:52
@Fort
Sterke grap hoor!!!
11 maart 2018 17:52
edit wf: niet doen
11 maart 2018 17:52
jammer was echt in topvorm!
11 maart 2018 17:55
Op de een of andere manier kon je erop wachten na de smak op het asfalt van Poels en Dumoulin. Kelderman maakte net als hen, met de aanstaande tijdrit in het vizier, een goeie kans op de eindoverwinning. Op z'n moment komt de vloek die op Nederlandse renners rust weer eens om de hoek kijken. Het is ons niet gegund, lijkt het wel. Misschien een tip om wat meer te trainen op bijvoorbeeld afdalingen. ;-)
11 maart 2018 17:56
@slurpie
Klopt, bij Belgen zit stuurmanskunst in de genen, bij Nederlanders niet. Je ziet het max verstappen, die ligt ook telkens in de grindbak om over zijn vader nog maar te zwijgen..
11 maart 2018 18:00
@reusjen, natuurlijk heb je helemaal gelijk en kan Verstappen niet sturen. Tsongejongejonge!
11 maart 2018 18:00
Die vent kan echt nooit op zn fiets blijven zitten.
11 maart 2018 18:02
Damn, Sunweb heeft het zwaar. Dat renners bestand van 23 begint een probleem te worden.
11 maart 2018 18:03
Shit, dat 't hem weer moet overkomen. Zo goed bezig en dan weer een valpartij.
11 maart 2018 18:03
Ah wat jammer! Hopelijk snel hersteld, reed lekker tot nu toe. Tour moet zeker te halen zijn.
11 maart 2018 18:03
@Widukind. Vergeten dat hij Vorig jaar vierde (of derde) in de Vuelta werd? Kort van geheugen en de beste stuurlui staan aan wal.
11 maart 2018 18:06
Whaha reusjen, je maakt jezelf compleet belachelijk zo.
On topic, vooral ontzettend sneu voor Wilco. Ik gun die jongen onderhand echt een dikke zege. Wat een tegenslag altijd.
11 maart 2018 18:08
He, verdorie. Wout en nu Wilco...
11 maart 2018 18:13
Kelderval gaat verdacht vaak op zijn gezicht als hij kopman oid.
11 maart 2018 18:14
De vallende Hollander :(
11 maart 2018 18:16
Waar is Schipperaar? ;)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.