WK 2015: Peter Velits ontbreekt bij BMC in ploegentijdrit

zaterdag 19 september 2015 om 12:18
WK 2015: Peter Velits ontbreekt bij BMC in ploegentijdrit

BMC heeft zijn selectie voor de ploegentijdrit van morgen onthuld. De titelverdediger rekent net als vorig jaar op Rohan Dennis, Silvan Dillier, Daniel Oss en Manuel Quinziato. Taylor Phinney (vorig jaar geblesseerd) en Stefan Küng maken het zestal compleet.

Opvallende afwezige is Peter Velits. De Slowaak maakte in de drie voorgaande edities telkens deel uit van de winnende ploeg. In 2014 bij BMC, de twee jaar daarvoor namens Omega Pharma-Quick-Step.

“Peter was goed in de Vuelta, maar nog niet op zijn topniveau”, legt ploegleider Marco Pinotti, die de Slowaak wel heeft aangewezen als eerste reserve, op de website van de ploeg uit. “Verder is Tejay van Garderen helaas niet beschikbaar door de blessure die hij in de Vuelta heeft opgelopen.”

Opstelling BMC voor WK Ploegentijdrit:
flag-au Rohan Dennis
flag-ch Silvan Dillier
flag-ch Stefan Küng
flag-it Daniel Oss
flag-us Taylor Phinney
flag-it Manuel Quinziato

Dit artikel delen:

9 Reacties

topgear1977 19 september 2015 om 12:32

Dat is wel een gemis zonder Tejay en Velits. Top 5 zullen ze wel rijden. Mijn favoriet blijft nog steeds Etixx.

wolfje 19 september 2015 om 12:35

Zelfs zonder Tejay en Velits zie ik ze wel winnen, maar zal heel spannend worden tussen BMC en Etixx

Arry1337 19 september 2015 om 12:36

Ik denk niet dat het een gemis is, de ploegleiding zal wel weten wie goed in vorm zijn en wie niet. Daarnaast ben ik wel onder de indruk van dit rijtje, Phinney, Dennis en Kung zijn jonge mannen die ieder op hun manier mij al enorm verbaast hebben. Ik zie BMC meedoen om winst

Raafje 19 september 2015 om 12:43

misschien wel handig, schema wk 2015 starttijden en binnenkomsten:
http://nos.nl/artikel/2058572-een-week-lang-wk-wielrennen-bij-de-nos.html

denistel 19 september 2015 om 12:49

mooi die tijden maar ze zenden niks live uit ik kijk toch altijd al via de belg.

Quick step minded 19 september 2015 om 12:57

Ziehier de winnende équipe.

jp.vanoosterhout 19 september 2015 om 13:01

let op die kung en dillier zijn grote talenten,die zijn niet minder dan v.garderen en velitz !!!gegarandeerd BMC op 1

achilles 19 september 2015 om 15:14

BMC volgend jaar:
Porte-Van Garderen-Dennis-Phinney-Küng en voor plek 6 moeten ze maar zien wie in vorm is, maar wat een ploeg wordt dat. Die 6de man heb je met zo'n namen zelfs niet nodig ;)

Tarakadzin 19 september 2015 om 15:52

@ achilles
Flakemore als zesde man ;).