Michael Woods blijft Vaughters trouw

maandag 11 september 2017 om 12:00
Michael Woods blijft Vaughters trouw

Michael Woods - Foto: Sirotti

Michael Woods blijft zijn huidige werkgever trouw. De nummer nummer zeven van de voorbije Vuelta tekent een contractverlenging van twee jaar bij Cannondale-Drapac, dat volgend jaar verder gaat onder de naam EF Education First-Drapac.

“Dit was het eerste WorldTour-team dat in mij geloofde. Vaughters nam mij op in zijn ploeg en dat betekende veel voor me. Dat is een belangrijke reden dat ik mijn contract ga verlengen”, vertelde Woods aan Velonews. “Deze ploeg heeft een belangrijke rol gespeeld in mijn ontwikkeling als renner. Ik voel mij er thuis.”

De 30-jarige Woods rijdt sinds 2016 voor de ploeg. Vorig seizoen werd hij al vijfde in de Tour Down Under.

Dit artikel delen:

13 Reacties

pjam4 11 september 2017 om 12:20

30 al, en lijkt nu pas te zijn doorgebroken als ronderenner … Wellicht omdat Canada nou niet echt een wielercultuur kent …??

vevie 11 september 2017 om 12:24

@pjam: hij is volgens mij ook later begonnen met wielrennen. Reed pas dit jaar ook zijn eerste twee groten ronden: Giro en Vuelta. Vindt dit een uitstekende renner en denk dat hij max top 5 in een grote ronde uiteindelijk kan rijden. Dan denk ik meer aan Giro of Vuelta als alles gewoon mee zit.

kiryienka 11 september 2017 om 12:33

Op z’n 25e pas begonnen als wielrenner. Daarvoor was hij met name hardloper. Door een breuk in zijn voet is hij begonnen met fietsen. zie http://rustywoodscycling.com/bio/

ChefSpijker 11 september 2017 om 14:05

Doordat ie pas een paar jaar echt serieus op niveau fietst kan ie best nog een flinke progressie maken. Doet me erg denken aan een jongere Dan Martin. Ook qua stijl en prestaties (goed op kort steiler werk en een bagger tijdrit). Dus wie weet kan hij naar dat niveau toegroeien. Dat hij echt voor een zege in WP/LBL kan meestrijden en richting top 5 Tour gaan.

nederbelg 11 september 2017 om 14:54

Vergelijkbaar verhaal als Dag Otto Lauritzen, al is dat natuurlijk nog heavier: zware beenbreuk na mislukte parachutesprong als militair, en rond zijn 25ste begonnen met wielrennen als revalidatie. Ander type renner wel.

jp.vanoosterhout 11 september 2017 om 15:32

roglic is ook met 23-24 serieus begonnen met fietsen,die kunnen nog sprongen maken,zulke mannen hebben al een enorme basisconditie !

zacht 11 september 2017 om 17:37

Doorgebroken als wieltjesplakker. Initiatief heb ik nog niet kunnen waarnemen. Leuk dat hij er bij is, daar niet van, maar één Meintjes is wel genoeg.

timplify 11 september 2017 om 17:58

José Been was er nog zo van overtuigd dat hij zou vertrekken.

Geflitst 11 september 2017 om 18:19

@zacht
Dan moet je beter kijken. In de Giro toch meerdere keren in de aanval, in de Vuelta in de eerste week is hij ook een paar keer vroeg gegaan, en in Zwitserland en het Baskenland toch telkens een keer solo dicht bij de zege gekomen.

Covadonga 11 september 2017 om 20:01

Woods is voor mij de grootste verrassing van de Vuelta, nog meer dan Kelderman. Mooi voor Cannondale dat hij blijft.

nederbelg 11 september 2017 om 20:17

@timplify
Typisch voorbeeld van een José Been-breuk

Sauerpraum 11 september 2017 om 20:24

@Covadonga: voor mij ook de revelatie van de Vuelta en om precies de reden waar @zacht geen oog voor heeft. Hij is het type renner die goed is in kort, steil ééndagswerk en heeft zich waarschijnlijk ten doel gesteld om eens te kijken of er ook een klassementsrenner in hem zit. En dan vind ik dat ie dat met verve doet. Als je dat bijvoorbeeld vergelijkt met een Dennis of een Costa, die ook dat doel hadden gesteld…

Hoebele 12 september 2017 om 12:03

nummer nummer zeven?