Wout Poels teleurgesteld over verloop van zijn WK: “Flink balen”
foto: Sirotti
maandag 1 oktober 2018 om 08:30

Wout Poels teleurgesteld over verloop van zijn WK: “Flink balen”

Wout Poels was zondag de eerste van de Oranje-brigade die het peloton moest laten lopen in de wegrit van het wereldkampioenschap. De Limburger had naar eigen zeggen de benen niet om te kunnen volgen. “Mijn benen liepen vol”, aldus de Sky-renner tegenover De Telegraaf.

Voorafgaand aan het WK in Innsbruck was Poels nog enthousiast over zijn kansen op een parcours dat hem zou moeten liggen. “Ik heb in het verleden altijd laten zien dat ik op steile beklimmingen goed uit de voeten kan”, waren zijn woorden destijds.

Uiteindelijk is Poels zondag niet eens toegekomen aan de steile beklimming van de gevreesde Hölle, want de Limburger stapte af. “Jammer dat ik niet eens aan de beklimming van de Hölle ben toegekomen, want daar had ik me helemaal op verheugd”, baalt de Nederlander.

Wat er dan precies mis ging bij Poels? “Ik had aan alles gedacht en vergat in de koers ook niet op tijd te eten en te drinken. En tóch ging het verkeerd. Dat kan gebeuren, dat hoort ook bij de sport”, lijkt de luxeknecht van Chris Froome ook niet te weten wat hij anders had kunnen doen.

Net als zijn kopman zal ook Poels nu zijn rust pakken en toewerken naar het volgende seizoen. “Het is mooi geweest, net als de uitslag van dit wereldkampioenschap. Valverde vind ik een prima kampioen”, aldus Poels.

RIDE Magazine
72 Reacties
Sorteer op:
1 oktober 2018 08:32
Natuurlijk is het logisch dat Poels op dit WK vrije rol kreeg aangezien hij momenteel de grootste Nederlandse kanshebber is mits hij een goede dag heeft. Natuurlijk is de kans groter dat hij op een WK geen goede dag heeft maar dat is de gok die de bondscoach maar moet nemen aangezien de potential payoff (van een Poels in topvorm) enorm is.
    1 oktober 2018 08:48
    Ik denk dat de potential payoff bij een Oomen of Tolhoek net zo groot is. Poels mist taaiheid, lijkt het.
    1 oktober 2018 09:05
    Ik heb Tolhoek en Oomen nog nooit zo'n goede dag zien hebben dan ik dacht dat ze een eendaagse wedstrijd konden winnen. Poels heeft al aangetoond dat als hij een goede dag heeft dat een mogelijkheid voor hem is. Ik heb het over hun huidige potentieel (het niveau wat ze nu in topvorm kunnen halen) en niet over het potentiel wat ze ooit in de toekomst (als ze in topvorm zijn) kunnen halen.
    1 oktober 2018 09:08
    @ghostwriter
    Zoals Poels LBL won, dat kan Oomen ook wel. Nu al.
    1 oktober 2018 09:16
    Wie sprintte Poels eraf in lbl? Daar wint oomen niet zomaar van. Hij heeft nooit iets laten zien dat in de buurt komt...
    1 oktober 2018 09:42
    @Mwielerfan: Oomen is net 23..... Die was op zn 21e al 26e in LBL op 40 seconden van Poels. In de jaren die voor hem liggen maakt ie dat nog wel goed hoor.

    Oomen is daarnaast op zn 22e al 9e in een superzware Giro (Dit jaar).

    @Ghostwriter: Tour de France gekeken? Tolhoek was vaak de laatste bij Stevie en Roglic...
    1 oktober 2018 09:51
    Ben het hier wel mee eens.

    Tolhoek en Oomen zijn allebei nog heel jong en echt up and coming. Die zijn nu steeds meer aan het verbeteren, zitten niet heel ver van de top af. En het belangrijkste, ze zijn allebei ook nog eens enorm constant al dit seizoen. Na zijn slaappil affaire & blessure begon Tolhoek al goed in Amerika, maar mistte hij daar uiteindelijk wat koersritme. Zijn Dauphine en Tour waren vervolgens erg goed, en San Sebastian en dit WK zou ik zelfs gewoon indrukwekkend durven noemen. Oomen was goed in Parijs - Nice/Luik en de Giro. Vervolgens nog even doorgezet in Zwitserland/Polen en nu weer op het WK. Ze hebben kortom beide eigenlijk nauwelijks koersdagen gehad waarop het niks was.

    Poels daarentegen is echt bizar wisselvallig, en dat gaat er maar niet uit. Sterker nog, ik heb zelf het gevoel dat de slechte dagen dit jaar nog veel vaker voorkomen dan de afgelopen jaren.

    Als je dan een selectie hebt met 3 echte toppers (Dumoulin, Kruijswijk & Mollema) waarvan de eerste twee heel constant zijn. En 2 jonge talenten die die stap lijken te gaan zetten (Oomen & Tolhoek). Dan vind ik (Zeker in hindsight) niet dat je de gok mag nemen om Poels als een soort van kopman uit te gaan spelen. Dus zeker vanaf nu niet meer.

    Aan de andere kant moet ik wel zeggen dat ik niet geloof dat een andere rolverdeling enig verschil had gemaakt in de uitslag. Oomen & Tolhoek hadden nog steeds vroeg de forcing moeten gaan voeren met Kruijswijk daarna en Dumoulin/Mollema als laatste achter de hand. Enige verschil was misschien geweest dat je Tolhoek (Die ik een paar keer echt ondersteunende taken heb zien doen - weet niet of Oomen dat ook had) vrij had kunnen houden van echte knechtplichten en dat Poels/Kelderman/Weening allemaal had kunnen laten doen.
    1 oktober 2018 10:39
    Ik heb Tolhoek dit wel zien doen, meen me te herinneren dat hij een verdomd sterk laatste deel van San Sebastian reed waarbij hij zelfs aanviel op die slotklim. Liet hier al zien zo'n parcours aan te kunnen.
    1 oktober 2018 10:42
    @Boomie1
    Ik heb de Tour wel gekeken. Maar dat Tolhoek lang bij Kruijswijk en Roglic bleef in de Tour toont toch niet aan dat hij meer kans maakt dan Poels om op een goede dag zo'n wedstrijd te winnen? Dat Tolhoek en Oomen enorm veel potentieel hebben lijkt me duidelijk maar het gaat om het potentiele niveau wat ze dit WK (in topvorm) hadden kunnen berijken en het lijkt me duidelijk dat het potentiele niveau wat Poels kan halen in de dagen dat hij zijn topvorm haalt momenteel nog hoger ligt dan dat van Tolhoek en Oomen. Het probleem van Poels is zijn wisselvalligheid en daarom zou ik hem ook nooit kopman maken maar een vrije rol geven. Heeft hij een goede dag dan is hij misschien wel de beste Nederlander maar anders heb je ook als knecht relatief weinig aan hem.

    "Oomen is net 23….. Die was op zn 21e al 26e in LBL op 40 seconden van Poels. In de jaren die voor hem liggen maakt ie dat nog wel goed hoor.

    Oomen is daarnaast op zn 22e al 9e in een superzware Giro (Dit jaar)."

    Niemand heeft het over zijn toekomstige potentieel. Dat Oomen (zowel als klassementsrenner als eendagsrenner) mogelijk veel beter kan worden dan Poels ontkent niemand. De discussie gaat erom wat Poels en Oomen nu kunnen bereiken als ze in topvorm zijn. In mijn ogen is een Poels in topvorm nu nog beter dan een Oomen in topvorm.

    @tendam
    "Zoals Poels LBL won, dat kan Oomen ook wel. Nu al."

    Volgens mij is dat onzin. Ik heb Oomen nog nooit het niveau zien halen wat Poels haalt in de dagen dat hij in topvorm is (zoals in de Luik-Bastenaken-Luik die hij won). Oomen is nu al veel constanter en daardoor een betere klassementsrenner maar als ik moest kiezen tussen een Poels in topvorm als kopman voor een eendaagse bergwedstrijd of een Oomen in topvorm voor dezelfde wedstrijd zal ik altijd voor Poels kiezen als favoriet (van de twee).
    1 oktober 2018 10:53
    @ghostwriter
    Oomen heeft nu al vaker goed/opvallend gereden in een lange klassieker dan Poels... die LBL was echt een uitschieter. Ik snap wel wat je bedoelt, maar als je een kopman aanwijst ga je natuurlijk niet voor die gast die once in a blue moon een resultaat rijdt.
    1 oktober 2018 11:04
    "Oomen heeft nu al vaker goed/opvallend gereden in een lange klassieker dan Poels… die LBL was echt een uitschieter. Ik snap wel wat je bedoelt, maar als je een kopman aanwijst ga je natuurlijk niet voor die gast die once in a blue moon een resultaat rijdt."

    Inderdaad, Oomen kan je vooraf opschrijven voor een top 15 klassering en Poels niet. Maar Poels heeft laten zien op een goede dag zo'n wedstrijd te kunnen winnen en dat heeft Oomen nog lang niet. Waarom zou je Poels niet een vrije rol geven? Als knecht heb je toch weinig aan hem als hij geen goede dag heeft en het zou absurd zijn om hem niet mee te nemen (en in plaats daarvan iemand als Ten Dam mee te nemen) omdat de kans klein is dat Poels een goede dag zal hebben. Zeker als je met meerdere "kopmannen" werkt is het logisch om Poels mee te nemen. Heeft hij geen goede dag dan is dat jammer, heeft hij wel een goede dag dan heeft Nederland er een topper bij.

    Noem mij één eendaagsewedstrijd van boven de 200 kilometer waarin Oomen daadwerkelijk heeft meegestreden om de overwinning? Dat is nog nooit voorgekomen omdat Oomen zelfs in topvorm daar nog niet goed genoeg voor is. Poels is daar wel goed genoeg voor in de spaarzame dagen dat hij in topvorm is.
    1 oktober 2018 12:19
    Er zit in allebei de kanten wel een kern van waarheid denk ik. Maar ergens betekent het meenemen van Poels natuurlijk wel dat er mee knechtentaken bij Oomen en Tolhoek komen te liggen en ook dat ze wellicht onnodig wat te vroeg met hun krachten zijn gaan spelen.

    Ik vind dat je op basis van heel veel slechte prestaties wellicht toch zult moeten concluderen dat je voor een volgende race misschien beter Tolhoek/Oomen kunt doorschuiven in de hiërarchie en een zuivere knecht als Bouwman mee kunt nemen. Ik vind het een lastige discussie, maar neig eigenlijk toch meer naar het laatste. Poels heeft meer winstkansen dan mannen als Weening/Bouwman en ook Tolhoek/Oomen/Kelderman, maar hij maakt voor mijn gevoel de winstkansen van een aantal anderen wel net wat kleiner.
    1 oktober 2018 19:36
    Dank ghostwriter voor het goed verwoorden.
    Verder kan me voorstellen dat als Poels selecteren de kans van dumoulin of mollema in vorm echt minder maakt, dat een reden kan zijn om bouwman oid mee te nemen ipv Poels. Maar meestal zal die ene knecht niet zoveel uitmaken. En Poels kan ook bidons halen de eerste 10km als ie een slechte dag heeft.
1 oktober 2018 08:45
Poels is een echte choker.
Als er echt iets van hem verwacht wordt als kopman blokkeert het in zijn hoofd.

Ik denk dat de man inmiddels bewezen heeft een perfecte luxe knecht te zijn. Na zijn winst in LBL werd er ineens gedacht dat Woutje grote koersen kon winnen. En sindsdien gaat het fout als hij vooraf denkt een serieuze kans te maken.
Ik zou ‘m eens een psycholoog willen adviseren.
    1 oktober 2018 09:32
    Mee eens. Hij zakt vaak door het ijs als hij voor zichzelf mag rijden en er veel van afhangt. Die LBL was eerder een uitzondering. Het is tekenend dat hij echt voor de winst dacht te kunnen gaan en er als eerste van de Nederlanders wordt afgereden.

    Als knecht voor Froome is er ook prestatiedruk maar er wordt niet van hem verwacht dat hij gaat winnen. Dan kan hij zoveel meer. Dat maakt hem tot een perfecte meesterknecht.
    1 oktober 2018 09:38
    Alleen jammer dan dat ie voor NL altijd te beroerd is om te knechten als hij weer eens (lees altijd) mindere benen heeft.

    Nooit meer oproepen, je hebt er niets aan.
    1 oktober 2018 10:25
    Heeft dat ook niet te maken met dat iedereen blijft roepen dat hij kopman kan zijn en dat hij weg moet bij Sky / voor eigen kansen moet gaan etc. ?? Het is een goede knecht die soms ook zelf een goede uitslag rijdt.
    1 oktober 2018 11:19
    Sportpychologie is een zeer interessant veld waar de laatste jaren veel vooruitgang is geboekt. Ik kan me bijna niet voorstellen dat Sky dit onderdeel van de begeleiding niet op orde heeft. Maar de uitkomst hoeft niet per sé te zijn dat Wout geen angst meer heeft voor het kopmanschap, maar juist dat hij berust in waar zijn talenten wel liggen.
    1 oktober 2018 11:34
    @Brummel
    Klopt, maar in principe moet Poels het kunnen, dat heeft hij bewezen door zijn winst in LBL, maar dat was toen hij nog nooit iets gewonnen had.
    Nu hij dat wel heeft, wordt het ineens ook verwacht en er zijn wel meer renners die voor het eerst een uitzonderlijke prestatie leveren en dat daarna nooit meer kunnen.

    Ik denk wel dat Sky een psycholoog in dienst heeft, maar heeft ie ooit naar Poels zijn falen gekeken als hij kopman is.
    Ik denk dat Sky al lang weet dat Woutje niet presteert als hij kopman is en dat hij daarom nooit naar een grote ronde gaat als enige kopman.
    Poels is de luxe knecht en dat doet hij bijna altijd goed.

    Meer zal het waarschijnlijk niet worden en dat is ook prima. Misschien moeten wij het als NL publiek nog accepteren.
    1 oktober 2018 12:42
    ook in die glorieuze LBL werd hij vooraf niet naar voren geschoven als kopman
1 oktober 2018 08:49
En die LBL was ook nog eens ''per ongeluk'' gewonnen door op de juiste plaats op het juiste moment te zijn, niet per se omdat hij de sterkste of slimste was.
    1 oktober 2018 09:46
    Juist de slimste en taaiste na een helse editie
    1 oktober 2018 12:54
    Kolder. Hij had een superdag en deed werkelijk alles goed.
    1 oktober 2018 20:50
    Dat en hij was bij de beste vier en had nog het meest over in de sprint.
    1 oktober 2018 21:06
    Hoe kun je nu zo maar ineens, nota bene in een zware koers als LBL, op het juiste moment op de juiste plaats zijn, zonder bijzonder goed gereden te hebben?
1 oktober 2018 08:55
Het is toch raar dat Wout structureel niets presteert en toch zichzelf als kopman ziet. Het interview met de NOS voorafgaand stuitend. Als Wout realistisch is zegt ie dat ie hoopt dat ie top 20 rijdt en een keer het beeld van de camera's vangt. De druk die hij zichzelf oplegt door zichzelf favoriet te noemen kan hij niet aan. Wout kan alleen structureel zichzelf beter verkopen dan hij is i.p.v. structureel goed presteren
1 oktober 2018 08:57
Poels is een fantastische knecht maar heeft nu toch wel te vaak bewezen dat hij geen kopman is. Op L-B-L na wat voor mijn gevoel meer een eenmalige uitschieter was heeft hij nog nooit bevestigd waarom hij een vrije rol of kopmanschap verdiend. Of het nou een WK, OS of grote ronde is, Poels zakt er in die rol altijd te vroeg door heen. Hij kan daarom beter gewoon superknecht blijven en dan zonder druk van alles en iedereen nog steeds af en toe zijn wedstrijden winnen. En wellicht is dit dan ooit nog eens een mooie klassieker!
1 oktober 2018 09:02
Poels is een goede renner als hij voor Sky rijdt. Daarvoor was hij een middelmatige renner en dat is hij ook bij WK's als hij niet voor Sky rijdt. Gek is dat of niet.
    1 oktober 2018 09:06
    Onzin. Bij Quickstep en Vacansoleil was hij net zo goed als bij Sky. Hij heeft altijd al dagen dat hij de hele wereldtop aankan (en ook heel veel dagen waar dat niet zo is).
    1 oktober 2018 09:20
    tendam, Vacansoleil spreekt eerder in zijn nadeel dan in zijn voordeel. Die gasten reden daar stuk voor stuk bizarre uitslagen bij elkaar waarbij ze nooit meer in de buurt kwamen bij latere ploegen. Dergelijke schommelingen zie je alleen maar bij renners die of betrapt zijn of een extreme zweem over zich heen hebben qua dopinggebruik en privéartsen.

    Daarbij gevoed door een nogal dubieus transferbeleid met renners als Mosquera en Ricco. De enige uitzondering lijkt Danny van Poppel, maar die is ook nog steeds maar 25 of 26.
    1 oktober 2018 09:50
    @viktrodriguez
    Van Poppel reed op zijn 19e al top 3 in de massasprints van de Tour. Dat kun je ook crazy noemen.
    1 oktober 2018 10:01
    Dit soort impliciete dopingsuggesties vallen toch niet te rijmen met de kritiek dat Poels niet goed genoeg is om in dit soort koersen voor de knikkers mee te spelen?
    1 oktober 2018 10:10
    Vrij domme stelling.
    Als hij zou gebruiken bij sky, waarom reed hij dan zo dramatisch op het WK?
    1 oktober 2018 11:10
    @Viktrodriguez
    Als er iemand is waarvan ik wel vertrouw dat hij schoon rijdt is het Poels wel. Hij is veel te wisselvallig voor iemand die doping gebruikt. Dopeurs zijn normaliter erg constant en zelfs ex-dopeurs behouden het voordeel van hun voormalige dopinggebruik en blijven daardoor vaak tot zeer oude leeftijd constant (kijk naar Valverde).
    1 oktober 2018 21:38
    Het idee dat iemand meer dan een seizoen later nog voordeel van vroeger dopinggebruik heeft is echt belachelijk
    2 oktober 2018 08:13
    @mwielerfan
    Er zijn experts die daar een andere mening over hebben. En misschien is het zelfs als placebo al nuttig, het idee dat je sterker bent. We weten er allebei natuurlijk het fijne niet van, dat zouden we aan Valverde moeten vragen.
1 oktober 2018 09:09
Mist zijn Tramadolletje
1 oktober 2018 09:22
zullen we ons er maar bij neerleggen dat deze jongen erg wisselvallig is? (om wat voor reden dan ook). Altijd meenemen, nooit op rekenen, tot hij ineens wint. Zonder die &*$-froome had hij al diverse koninginneritten in grote rondes kunnen winnen.
    1 oktober 2018 09:58
    Zonder Froome was Poels al lang bezweken door de stress die het kopman zijn met zich brengt. Juist in de luwte als knecht kan Poels zich tot het uiterste dwingen en komt hij daarmee in de positie om uberhaupt een etappe te winnen.
1 oktober 2018 10:00
Poels is een fantastische renner en kan fenomenaal uit de hoek komen. Hij is alleen wisselvallig en omdat hij niet constant genoeg kan presteren zal ook een grote ronde winnen erg lastig worden. Bij een eedagskoers moet het gewoon net meezitten.
Dat is geen schande maar vooral niet als absolute kopman bestempelen en daarom zit hij mijn inziens perfect bij Sky. Hij mag lekker knechten voor Froome e.d. en heeft geen druk om te presteren en kan in de kleinere rondes een keer flink uithalen.
    1 oktober 2018 10:57
    Ben ik met je eens. En mijn inziens wel meenemen naar Wk's zoals deze maar in een vrije rol. Geen absolute kopman. En dat hoeft ook niet. Niet iedereen vaart goed bij de druk die daarbij komt kijken. Verder heeft Poels erg baat bij de strikte begeleiding en aanpak van Sky. In Monaco wordt alles voor hem geregeld; trainingschema's, voeding etc. en dat heeft hij naar eigen zeggen nodig. In een ploeg waarbij hij dat zelf moet oppakken zou hij niet tot zijn recht komen. Sunweb zou ook nog wel een goede ploeg voor hem zijn denk ik...
1 oktober 2018 10:27
Veel mensen hebben al hele analyses over Woutje, ik vind dat maar bijzonder. In ander nieuws; had Mollema in koers ook een heel ander truitje (zie topfoto)?
    1 oktober 2018 10:48
    In de koers droeg hij wel hetzelfde truitje als de andere Nederlanders.
1 oktober 2018 10:31
Poels moet zich het flauwe gemauw hiero diagonaal aan de laars lappen. Benen waren gewoon niet goed genoeg klaar, daar hadden er meer last van.

Die hele mentale diepgang na elke x lossen of juist erbij blijven hiero is zoiets vaags. Koppie dit, koppie dat, koppie dicht.
1 oktober 2018 10:32
Kan wel hard rijden voor Froome en Thomas, maar niet voor Oranje. Niet meer meenemen!
    1 oktober 2018 11:21
    Nonsens. Altijd meenemen naar zo'n parcours, maar geen druk op leggen. Mensen die nu zo boos zijn op Poels zijn het slachtoffer van hun eigen falende verwachtingsmanagement.
    1 oktober 2018 12:26
    @Brummel Helaas legt Poels zichzelf te veel druk op door zich als favoriet te profileren en daar blijkt hij niet goed mee om te kunnen gaan. Als hij inderdaad had gezegd dat een top 20 klassering mooi zou zijn in plaats van mee te gaan in de favorietenrol, dan had hij anoniemer kunnen koersen en waren de reacties op dit blog en in de pers minder vernietigend. Echt jammer en ik gun het hem ook niet maar hij doet het toch telkens zelf.
    1 oktober 2018 12:47
    hij heeft zelf een rol hierin. Maar de druk komt hoofdzakelijk van de fans en de pers
1 oktober 2018 10:59
Wie weet wint Wisselvallige Wout het WK! Maar helaas: waardeloze wedstrijd.
1 oktober 2018 11:03
Wie wil er nou voor dit type 'landgenoten' fietsen ???

F*ck die leeuw.
1 oktober 2018 11:16
Veel ploegen hebben het liefst een renner die 1 van de 50 wedstrijden wint met een paar ereplaatsen, dan een renner die 15 wedstrijden van de 50 rijdt tussen plaats 5-10.
1 oktober 2018 11:32
Hij had gewoon een slechte dag, kan gebeuren. De grote favoriet Alaphilippe was ook wat minder, soit. Poels versloeg in de Tour of Britian Alaphilippe trouwens dit jaar, won LBL en liet meer dan eens zien op steile hellingen goed uit de voeten te kunnen.

Quote:
En tóch ging het verkeerd. Dat kan gebeuren, dat hoort ook bij de sport”, lijkt de luxeknecht van Chris Froome ook niet te weten wat hij anders had kunnen doen.

Zo is het en niet anders.
    1 oktober 2018 12:07
    @col du bramont
    Nu doe je net alsof dit een uitzondering is... bij Poels is dit de regel. Beetje raar om hem met Alaphilippe te vergelijken, die moest lossen in de verre finale en niet op 50 km van de finish.
1 oktober 2018 11:45
NIET MEER SELECTEREN....Geen zelfkennis blijkbaar
    1 oktober 2018 21:48
    In het geval van een selectie op basis van zelfkennis komen opeens hele andere renners in aanmerking
1 oktober 2018 11:51
Poels zal wellicht wel eens een psycholoog geraadpleegd hebben, nadat ze hem voor dood van het asfalt hebben moeten schrapen...Een meesterknecht, een zeer positief ingestelde jongen, maar geen kopman, net als Kelderman eigenlijk.
Beide kanjers zijn gelukkiger als knecht, so what?
    1 oktober 2018 12:17
    Pardon? Kelderman geen kopman? Zo even uit mijn hoofd: 2e in Abu Dhabi dit jaar, 5e Ronde v Zwitserland en vorig jaar 4e in de Vuelta. Voordat hij tijdens de Tirreno viel reed hij zo veel beter dan Dumoulin in beide rondes die ze samen reden.

    En ook Poels heeft al laten zien dat hij het kopmanschap in kleine rondes goed aan kan, maar ik vrees inderdaad dat hij niet geschikt is als kopman in een GT en Sky weet dat.
1 oktober 2018 12:05
Poels Heeft in het seizoen echt wel uitschieters maar je hebt geen zekerheid bij hem. Vrede mee hebben.
1 oktober 2018 12:09
Dit lijkt me meer een fysiek dan een mentaal probleem. Sowieso lijkt me psychologie bij een sport als wielrennen vrij overschat tenzij het over een specifiek probleem gaat als afdalen.
    1 oktober 2018 21:13
    Lichaam en geest gaan toch altijd samen? Joris van den Bergh (niet de huidige) had het al over mysterieuze krachten in de sport in het gelijknamige boek.
1 oktober 2018 12:12
Poels heeft 1x bij zeer bijzondere omstandigheden (extreme kou destijds) lbl gewonnen. Onder normale omstandigheden heeft hij enkel laten zien de afstand niet aan te kunnen. Lijkt me dat hij nu kansen zat gehad heeft. Mag van mij gerust opgeroepen worden maar dan als knecht en anders eerst eens in een eendagswedstrijd wat laten zien.
    1 oktober 2018 21:52
    Hij wint sowieso vaak vroeg in het jaar of juist als het al herfst is. Lbl was ook extra koud. Misschien zit daar wel een patroon in.
    Als de vuelta in april was geweest...
1 oktober 2018 12:41
Toch mis ik het antwoord op de vraag wat dit nou had uitgemaakt. Was er een ander resultaat geweest als Poels in het soort knechtenrol was geselecteerd zoals Kruijswijk of een vrije rol? Antwoord lijkt me duidelijk: nee. We hebben het dus eigenlijk alleen maar over verwachtingenmanagement. Ook interessant hoor...
1 oktober 2018 12:44
Moet wel zeggen dat alhoewel ik Poels doorgaans verdedig als het gaat om zijn kansen in een grote ronde, ik me nu toch wel begin af te vragen of het gewoon niet waar is dat dit iemand is die het grote talent wel heeft maar er gewoon niet kan staan voor zichzelf als hij de kans heeft. Begrijpelijk dat hij nu zo baalt want dit was echt wat voor hem, en hij was in goede vorm. Tsja.
1 oktober 2018 13:37
Nu bij Sky maar even goed alle metertjes en bloedwaarden laten controleren voor de juiste analyse.
1 oktober 2018 20:43
Poels reed wel een fantastische Vuelta, fantastisch voorjaar 2018 tot zijn val, goede Giro en was toen helemaal op in de Tour. Wellicht had hij beter gereden met een ander seizoensverloop
    1 oktober 2018 22:57
    Poels heeft in de Giro en Tour nooit een topfitte indruk op mij gemaakt en volgens mij komt dat doordat hij niet fit aan de Giro begon en daardoor daarna steeds op zijn tandvlees heeft gelopen (of beter gezegd gefietst).
    1 oktober 2018 23:21
    Precies wat ik zeg dus: een goede Giro en helemaal op in de Tour

Om te reageren moet je ingelogd zijn.