Nico Dick
dinsdag 24 mei 2022 om 19:04

Wout van Aert hoofdrolspeler in Ethias-campagne: “Ik wil een boodschap kunnen brengen”

Wout van Aert is hot. En niet alleen als wielrenner. Bedrijven staan in de rij om een partnership met de topsporter aan te gaan. Sinds 1 januari is hij ook het uithangbord van Ethias Verzekeringen, dat eind deze maand een campagne lanceert met Van Aert in de hoofdrol. “Ik vind het belangrijk dat mijn sponsors dezelfde waarden hebben”, zegt de Belgische kampioen. “En dat ik een boodschap kan brengen.”

Wout van Aert is een rolmodel in onze maatschappij geworden. Bedrijven zien in de 27-jarige Kempenaar een ideaal uithangbord. “Voor ons was de keuze voor Wout van Aert evident”, klinkt het bij Ethias. “Wout staat symbool voor samenwerking, menselijkheid en het belang van familie. Hij was destijds één van de eersten die zijn vrouw en zoontje meenam op stage in het buitenland, een voorbeeld dat ondertussen door tal van andere renners gevolgd werd.”

“We voelen ons al jaren geïnspireerd door zijn verhaal, zijn doorzettingsvermogen en zijn ambitie. Dat hij ondanks al zijn successen ook bescheiden is gebleven, maakt hem de perfecte belichaming van de waarden van Ethias. Wout is voor ons hét bewijs van de kracht van samenwerking. We hopen dat alle Belgen zich net als ons door zijn voorbeeld laten inspireren. Want iedereen gaat op zijn manier kleine of grote uitdagingen aan, met vallen en opstaan. Daarbij kunnen we allemaal iets van Wout leren.”

Belgisch bedrijf
Dat hij best trots is dat hij als rolmodel wordt opgevoerd, voegt Van Aert toe. “Dat wil toch zeggen dat ik de sport een beetje overstijg. Naast mijn prestaties is de voorbije jaren ook mijn bekendheid gestegen. Daardoor krijgt mijn management inderdaad af en toe de vraag voor een samenwerking. En daarin gaan we selectief te werk.”

“Het is voor mij vooral belangrijk dat mijn commerciële partners dezelfde waarden hebben. Dat is bij Ethias het geval. En het is een Belgisch bedrijf, ook niet onbelangrijk. Maar het is zeker niet de bedoeling een levend reclamebord te zijn. En het financiële aspect is niet het belangrijkste. Ik wil vooral een boodschap kunnen uitdragen.”

Ethias staat alleen als partner op Van Aerts shirt tijdens het veldritseizoen, maar hij is wel het hele jaar door ambassadeur van het verzekeringsbedrijf. De nieuwe campagne is de eerste waarin Van Aert de hoofdrol speelt. Het betreft een video (zie inzet) die op 30 mei wordt gelanceerd en die onder meer te zien zal zijn op tv, in het straatbeeld en via tal van digitale kanalen.

Naast Ethias heeft Van Aert ook nog CAPS, Red Bull, Domo en uiteraard Jumbo-Visma als partners op zijn veldritshirt.

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.