Voor het eerst sinds 1988 drie Nederlanders in top-10 van een monument
De Nederlandse wielerfan bleef na Parijs-Roubaix toch een beetje met een kater achter, maar wie goed naar de uitslag kijkt, ziet liefst drie Nederlandse vlaggetjes in de top-10 van de wedstrijd bij de elitemannen. Dit komt niet vaak voor. Sterker: dit is sinds 1988 niet meer voorgekomen.
Mathieu van der Poel finishte als vierde, Mick van Dijke werd zesde en Mike Teunissen kwam als tiende over de streep: zondag eindigden er drie Nederlanders bij de eerste tien in de ‘Hel van het Noorden.’
Dat is best bijzonder, want het is voor het eerst sinds 1988 dat er nog eens drie Nederlanders in de top-10 van een monument zijn gefinisht.
De voorlaatste keer was toevallig ook in Parijs-Roubaix. In de editie van 1988 werden Corné van Rijen, Gerard Veldscholten en Johan Lammerts respectievelijk zesde, zevende en tiende.
De Nederlanders lieten zich dat jaar sowieso van hun beste kant zien op klassiek gebied, want in de Ronde van Vlaanderen gaven Adrie van der Poel (3e), Steven Rooks (5e) en Gert-Jan Theunisse (9e) al het goede voorbeeld.
Paris-Roubaix
Compiègne → Roubaix(259.05 km)| 1 | 05:16:52 | |
| 2 | " | |
| 3 | + 13 | |
| 4 | + 15 | |
| 6 | " | |
| 10 | + 02:36 | |
| 15 | + 03:46 | |
| 32 | + 08:01 | |
| 33 | " | |
| 71 | + 09:37 | |
| 81 | + 12:00 | |
| 121 | + 17:22 | |
| 136 | + 22:14 | |
| DNF | ||
| DNF | ||
| DNF |
Om te reageren moet je ingelogd zijn.