Veldritploeg Laurens ten Dam gaat samenwerken met conti-team EEW-VDK
Hendrikx en Kamp - foto: Live Slow Ride Fast
donderdag 14 mei 2026 om 14:27 Volg in Google

Veldritploeg Laurens ten Dam gaat samenwerken met conti-team EEW-VDK

Team BOMBA JOIN en EEW-VDK slaan de handen ineen. De crossers van Team BOMA Join, Ryan Kamp en Mees Hendrikx, gaan in aanloop naar het veldritseizoen namelijk een wegprogramma afwerken bij EEW-VDK.

Kamp en Hendrikx reden de voorbije jaren steeds ook enkele wegwedstrijden ter voorbereiding op het crossseizoen. Kamp deed dat in 2024 en 2025 voor de opleidingsploeg van Alpecin-Deceuninck, en presteerde niet onverdienstelijk. Hij werd vorig jaar bijvoorbeeld tweede in Puivelde Koerse en zeventiende in de Gran Premio New York City (1.2).

Hendrikx was vorige lente en zomer – in dienst van het Duitse Heizomat – vooral actief op de gravelfiets. Het jaar ervoor eindigde hij namens Alpecin-Deceuninck Development als derde in de eerste rit van de Oberösterreich Rundfahrt (2.2).

Het is nog niet duidelijk welke wedstrijden Kamp en Hendrikx zullen gaan rijden voor EEW-VDK. Bij het Nederlandse conti-team, dat vorig jaar nog Diftar CT heette, worden de twee ploeggenoten van onder meer Peter Schulting, Yoeri Havik en Rick Ottema, die onlangs nog derde werd in Marl Grav, achter Niels Vandeputte en winnaar Wout van Aert.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.