De Kleijn bekroont goede seizoen met winst in Sluitingsprijs Putte-Kapellen

De Kleijn bekroont goede seizoen met winst in Sluitingsprijs Putte-Kapellen
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:12

Arvid de Kleijn heeft zijn seizoen met een knalprestatie weten af te sluiten. De 23-jarige Nederlander, die eerder in het jaar al zeges boekte in Tour du Loir et Cher en de Antwerpse Havenpijl, greep de bloemen in de Sluitingsprijs Putte-Kapellen.

De renner van Baby-Dump versloeg zijn landgenoot Coen Vermeltfoort (Roompot-Nederlandse Loterij) en de Belg Timothy Dupont (Vérandas Willems-Crelan) in de massasprint.

Dit artikel delen:

17 Reacties

Mathieu Moller 17 oktober 2017 om 17:19

Weer een ereplaats voor Vermeltfoort. Zou die volgend seizoen wel aan winnen toekomen?

Silent Hill 17 oktober 2017 om 17:25

Het lijkt wel de uitslag van een veldrit.

courage 17 oktober 2017 om 17:39

@Silent Hill LOL

FritsvanHoefelen 17 oktober 2017 om 17:42

Sport Vlaanderen wel lekker gegroepeerd

TiesW 17 oktober 2017 om 17:45

Sterker nog, ik denk dat de deelnemerslijst van menig veldrit een stuk internationaler is @Silent Hill. Van de 149 deelnemers zijn er maar liefst 13 niet Nederlands of Belgisch.

osca freire gomez 17 oktober 2017 om 17:55

Knappe prestatie tegen alle procontinentale ploegen

Poeksel 17 oktober 2017 om 18:04

Ik heb niet gekeken, maar het valt me op dat er maar één roompotsprinter in de top tien rijdt. Zijn ze dit keer echt voor Vermeltfoort gegaan?

Tuubke 17 oktober 2017 om 18:48

@Silenthill – je haalt me de woorden uit het toetsenbord.

Arry1337 17 oktober 2017 om 18:49

@Poeksel
Het lijkt me dat Sport Vlaanderen dit keer een ‘Roompotje’ heeft gedaan ;)

maklukzat 17 oktober 2017 om 19:26

Arvid De Kleijn is wel toe aan een stap hoger. Wat een overwinning. Benieuwd of hij aan Metec vast zit voor volgend jaar of toch nog een clausule.

Grobbel 17 oktober 2017 om 19:29

Wel jammer dat De Kleijn volgend jaar geen stapje hogerop gaat. Tenzij dit nog iets oplevert…

Moosje07 17 oktober 2017 om 19:48

Is roompot al rond met de selectie? anders is deze man misschien ook wel iets, kunnen ze met 4 man in de top 10 sprinten!

Mwielerfan 17 oktober 2017 om 22:12

Verslaat met dupont dehaes en jans toch wel een paar aardige renners. Hoewel allemaal niet in de vorm van hun carrière

Bassie55k 18 oktober 2017 om 05:31

23 en over het algemeen goede uitslagen. Zal bij Metec wel een beter programma rijden, maar zal inderdaad niet misstaan bij een pct-team als Roompot. Laten we het hopen dat ze nog een paar centen hebben.

storm-biker 18 oktober 2017 om 08:24

Inderdaad jammer dat hij niet eerder in het jaar een 1.1 wedstrijd heeft gewonnen, dan had hij waarschijnlijk wel ergens bij een profploeg kunnen tekenen.

Grobbel 18 oktober 2017 om 09:21

Niks voor Verandas Willems? Die zien Dupont vertrekken. Lijkt me dat daar nog wel ruimte is voor een sprinter.

Youri IJnsen 18 oktober 2017 om 09:44

@maklukzat
Als conti-renner ben je op ieder moment van het jaar vrij om te gaan wanneer zich een ProConti- of WorldTour-ploeg zich meldt.