Timo Kielich, Ryan Cortjens en Antoine Benoist voorlopig niet in het veld
Timo Kielich - foto: Cor Vos (archief)
woensdag 3 november 2021 om 14:56

Timo Kielich, Ryan Cortjens en Antoine Benoist voorlopig niet in het veld

Het veldrijden moet het de komende tijd nog doen zonder Timo Kielich (IKO-Crelan), Ryan Cortjens en Antoine Benoist (beiden Alpecin-Fenix). Beide Belgen zijn aan het herstellen van een blessure en weten nog niet wanneer ze kunnen terugkeren. Benoist kampt nog altijd met ‘bloedgerelateerde problemen’.

De 22-jarige Kielich heeft dit seizoen vanwege een knieblessure nog niet gecrosst voor zijn nieuwe ploeg. Een nieuwe scan liet eerder deze week zien dat er een ontsteking zit rond zijn rechterknieschijf. Om het herstel te bevorderen kreeg hij een inspuiting, meldt IKO Crelan. “Ik ga nu naar de kine voor oefeningen voor mijn bovenlichaam. Ook kan ik zwemmen en heb ik een handbike geleend van iemand. Na vier weken rusten mag ik dan weer rustig beginnen fietsen”, vertelt Kielich zelf.

Alpecin-Fenix
Zijn landgenoot Cortjens staat ook al geruime tijd langs de kant. Na een coronabesmetting tijdens het afgelopen seizoen liep de 20-jarige crosser van Alpecin-Fenix ook nog een zware knieblessure op. Een ontsteking zorgde ook nog eens voor stekende pijn in zijn knie, waardoor hij nog altijd niet pijnvrij kan trainen. “Hopelijk heb ik vanaf nu geen pech meer”, reageert Cortjens. “Ik hoop nog een paar veldritten te rijden in het nieuwe jaar.”

De situatie van de Fransman Antoine Benoist (22) is nog altijd onzeker. Vorig seizoen werd hij door Alpecin-Fenix al lange tijd aan de kant gehouden vanwege problemen met zijn herstelvermogen, omdat hij een onderproductie heeft van hormonen die het herstel juist zouden moeten stimuleren.

Benoist traint inmiddels alweer enkele weken buiten, maar legt zichzelf geen druk op. “Op dit moment gaat het goed, maar het kost tijd om terug in vorm te komen en om weer te kunnen crossen. Ik wil mijn tijd nemen om alles goed te doen”, aldus Benoist.

Antoine Benoist – foto: Cor Vos

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.