Volg hier de derde etappe van La Route d’Occitanie 2022
zaterdag 18 juni 2022 om 10:00

De Route d’Occitanie gaat vandaag verder met de bergetappe tussen Sigean en Les Angles, voor een aankomst bergop op 1842 meter hoogte. De hittegolf in de regio maakt de rit extra zwaar. Volg hier op WielerFlits het verloop van de koers!

Vanaf kustplaats Sigean aan de Middellandse Zee trekt de koers in zuidwestelijke richting naar de Pyreneeën. Het eerste deel van de rit is nog relatief makkelijk maar eenmaal voorbij de Montée du Barrage de l’Agly van derde categorie, volgen enkele zware bergpassen.

Rond halfkoers ligt eerst de Col de Roque Jalère (8,1 km aan 6,1%) op de route, die de renners al naar 991 meter hoogte brengt. Daarna volgen de lange klim van de Col de Jau (20,8 km aan 5,3%) en de Col des Hares (11,1 km aan 6,2%), die de renners naar ongeveer 1500 meter hoogte voeren.

Na een korte afdaling na de Col des Hares, rijden de renners via Formiguères verder omhoog naar de finish in Les Angles. De slotklim is 2,7 kilometer lang aan een gemiddelde hellingsgraad van 6,8%. Op twee kilometer van de streep ligt nog een steile strook van 500 meter aan 11,2%.

Om 10.15 uur wordt het startsein gegeven. De finish wordt verwacht tussen 15.20 en 15.53 uur. De etappe is vanaf 13.30 uur rechtstreeks te zien via de Eurosport Player.

Links
Website organisatie
Deelnemers (ProCyclingStats)

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Twitter #RDO2022)

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.