‘Tony Martin naar LottoNL-Jumbo’
foto: Sirotti
dinsdag 14 augustus 2018 om 10:55

‘Tony Martin naar LottoNL-Jumbo’

Tony Martin gaat in september een tweejarig contract tekenen bij LottoNL-Jumbo, meldt Cyclingnews. De 33-jarige tijdritkampioen staat momenteel onder contract van de Zwitserse formatie Katusha-Alpecin. Martin is op dit moment druk met revalideren na zijn val in de Tour de France.

LottoNL-Jumbo heeft geen commentaar gegeven aan de website over de mogelijke komst van de viervoudig wereldkampioen tijdrijden. Mocht Martin tekenen bij LottoNL-Jumbo, dan zal hij een belangrijke rol kunnen hebben als knecht in het middengebergte en kan hij de kansen voor de Nederlandse ploeg in ploegentijdritten vergroten.

Maar dan moet Martin wel terug komen op zijn niveau van de afgelopen jaren. De tijdrijder won vijf ritten in de Tour en twee in de Vuelta. Ook heeft hij korte rondes als Parijs-Nice, Eneco Tour en de Ronde van Peking op zijn erelijst staan. In de meest recente Tour de France kwam de Duitser ten val en liep daarbij een breuk in de wervelkolom op. De bedoeling was dat Martin zou terugkeren in koers in de Deutschland Tour, maar dat plan heeft Martin uitgesteld.

RIDE Magazine
80 Reacties
Sorteer op:
14 augustus 2018 11:36
Nog steeds Duits kampioen tijdrijden en tweede in de lange tijdrit in de Giro dit jaar. Dus op dat vlak kan hij sowieso nog wel iets.
14 augustus 2018 11:41
Kan me wel wat voorstellen dat veel renners maar al te graag bij Sunweb of Lotto Jumbo willen rijden. Die ploegen hebben een lange termijn-visie, en een ziel. En elke renner die er rond rijdt, rijdt er met een plan of taak en is onderdeel van het team. En je ziet dat dat de laatste jaren vruchten afwerpt.

Ploegen als Bahrain-Merida, Emirates, Bora-Hans Grohe en Katusha. En in mindere mate Movistar, Trek en Astana, die hebben misschien wel (veel) geld. Maar dat zijn geen ploegen, dat zijn vooral vreemdelingenlegioens of heel eenkennige ploegen gebouwd rondom 1 of 2 renners. De rest is bijzaak.
14 augustus 2018 11:48
Dit is toch geen VDB of De Weert? Hij was vorig jaar nog wereldkampioen tijdrijden. Ok, z'n topjaren liggen achter hem, maar mits gemotiveerd kan TLJ z'n ervaring volgens mij goed gebruiken. Wie heb je nou liever in je Tourploeg, Stef Clement of Tony Martin?
14 augustus 2018 11:48
Als Martin effectief vertrekt bij Katusha is het me nog maar de vraag of Marcel Kittel zijn contract zal uitdienen. De sprinttrein is al niet om over naar huis te schrijven en nu gaat Martin ook nog eens weg, ik vermoed Kittel ook in een ander shirt te zien, terug naar Sunweb lijkt me dan niet de slechtste keuze eventueel
14 augustus 2018 11:55
Over onverwachtse transfer gesproken
14 augustus 2018 11:59
Ik hoopte op Martin naar Sunweb. Duitse connectie en sterke knecht op vlakke en ploegentijdrit. Maar TLJ is ook leuk. We tasten in het duister in hoeverre zijn prijskaartje is gezakt en in hoeverre hij weer richting zijn oude niveau kan. Afwachten dus, maar dit zou heel goed kunnen uitpakken.

Bij TLJ rijden zo veel renners de laatste tijd zo hard, dat ik nu vooral op versterking bij Sunweb hoop.
14 augustus 2018 12:03
Zou hij in plaats komen van Van Emden dan?
14 augustus 2018 12:03
Sunweb is en blijft een Duitse ploeg. Dus ik kan alleen maar toejuichen voor TLJ. Prachtige transfer. Misschien over zijn topjaren heen maar heeft een bak aan ervaring en kan zeker voor TTT's waar TLJ nog wel wat kan verbeteren een belangrijke schakel zijn.
14 augustus 2018 12:04
Natuurlijk is Martin op z’n retour maar LottoNL heeft toch ook een aantal ervaren mannen nodig? Als ze er dan eentje van dit kaliber bij kunnen halen mogen ze zich erg in hun handjes knijpen. Voor zowel de sprinttrein als voor de klassiekers zal hij zeker zijn waarde hebben.
14 augustus 2018 12:11
leegloper - 14 augustus 2018 om 11:59
Sunweb leidt liever zelf renners op, er zullen wel wat versterkingen komen maar hun insteek is nu eenmaal een andere.
Cyclinglover - 14 augustus 2018 om 11:48
Kittel terug naar Sunweb?..., dan heb je toch het e.e.a. gemist de afgelopen jaren...!
14 augustus 2018 12:14
Of dit een goede transfer voor TLJ is hangt af van de vraag of Martin een zelfde type rol als Gesink ambieert: op momenten z'n ding mogen doen en de rest van de tijd als een superknecht en mentor optreden. Ik vermoed verder dat hij na z'n huidige en eerdere contracten financieel wel binnen is, dus dat hij best een salarisverlaging kan accepteren.
14 augustus 2018 12:25
Gezien het contrast van zijn prestaties, reed hij misschien ook wel eens met een motortje..
14 augustus 2018 12:27
Prachtige aankoop! (Had bij Sunweb ook goed gepast en had daar Meer vrijheid gehad, maar Ik denk dat sunweb op een of andere manier nu beperkter is in haar budget dan Jumbo)
Gezien Martin’s resultaten van dit jaar zit het er nog altijd in denk Ik, als hij echt weer blessurevij kan koersen. Bovendien is men in het peleton nog altijd bang voor zijn gigantische inhoud, er moet Alleen wat slimmer mee omggegaan worden.
En zijn inzetbaarheid op alle tereinen behalve het hooggebergte maakt hem de ideale knecht voor een team dat de tour wil winnen, ondanks dat het niet Meer de winnaar is van welleer.
Iemand maakt De vergelijking Met JVDB? Niet terecht, want klasseert weldegelijk zeer kort als Het er op aan komt, en past in de tijdrit cultuur die LTJ heeft opgebouwd. Bovendien is Het iemand Met intrinsieke eigen motivatie, ipv Boom die constant aangeport moet worden.
(Verder niets tegen Boom, maar als je moet kiezen Is de keuze snel gemaakt, vooral Met Het oog op tour winst.)
14 augustus 2018 12:31
Geweldig. Nog liever bij Sunweb gezien, die zullen zich wel achter de oren krabben over het JumboJumbo budget
14 augustus 2018 12:39
Van Den Broeck kwam uit de miserie en hij moest weer bij de 30 beste klimmers te wereld horen. Tony Martin moet een stukje 50 per uur rijden naar een berg toe, de trein van Dylan in gang trekken of in een ploegentijdrit. Dat kan ie nog best wel.
14 augustus 2018 12:41
@Scotty, grotendeels met je eens, behalve Bora en Astana. Daar rijden ze echt wel met een goed plan en worden renners aantoonbaar beter. Katoesja is idd het voorbeeld van slecht beleid met zo veel mogelijkheden
14 augustus 2018 12:42
Aub zeg dat dit niet waar is!!
14 augustus 2018 12:48
Gewaagde transfer. Top of flop. Kan hij zich mentaal en fysiek weer op niveau brengen dan kun je er wel lol mee hebben nog.
14 augustus 2018 12:50
Je neemt een risico maar dat zal men zich bij TLJ ook wel realiseren. Blessure en redelijk op leeftijd, evengoed laat ie nog 2-3 jaar wat mooie dingen zien.
Je zult nu niet meer voor Martin de hoofdprijs betalen en eigenlijk is het wel een logische keuze dan.

Weet eigenlijk niet hoe belangrijk Martin voor Kittel was en voor Groenewegen kan zijn. Tuurlijk een ijzersterke tempo rijder maar zag hem dacht ik niet zo vaak in de laatste 2-3 km, het wringen zeg maar om echt de sprint aan te trekken. Meer de man voor de laatste 10 km die het op het laatst mag laten lopen. Plus natuurlijk op kop rammen en gaten dicht rijden, dat zal die nog wel kunnen.
14 augustus 2018 12:55
Ja Fritske van Eerd strooit graag met zijn zuur verdient geld wat hij in zijn toko,s verdiend ,maar hij moet niet de bron van zijn inkomsten verwaarlozen .Want de laatste tijd zijn de groentes daar nou niet van een kwaliteit om naar huis te schrijven
14 augustus 2018 13:00
Wauw, die zag ik niet aankomen.
14 augustus 2018 13:02
Als Van Emde, Boom en Clement wegvallen heb je zo'n renner wel nodig.
14 augustus 2018 13:11
Mijn vraag is dan echt als ze hem binnen halen. Wie schrappen ze dan van de lijst??
14 augustus 2018 13:15
Wauw, wat een nieuws zeg
Ik denk dat Tony Martin ervoor kan zorgen dat Primoz ook constanter gaat presteren in tijdritten
Bovendien kan hij het verlies in ploegentijdritten voor Primoz en Steven beperken t.o.v. Sky, BMC en Quick-Step Floors
Ten derde zou hij er ook voor kunnen zorgen dat Dylan zijn trein beter in positie komt
Al met al een perfecte aanwinst
14 augustus 2018 13:24
Wordt wel een ploeg zo hoor voor het voorjaar!
V. Aert (hopelijk 2019 al), Teunissen, Martin, Boom, Jansen, Roossen

En dan nog Leezer, van Emden e.d. voor extra ondersteuning.

Ik zou graag zien dat TLJ nog investeert in een kopman voor de Waalse klassiekers. Is het enige vlak waar ze nog niet echt meedoen, al is dat voor volgend jaar afwachten met o.a. Roglic...

Om te reageren moet je ingelogd zijn.