Giant-Alpecin ruilt Škoda voor MINI
Foto: © Giant-Alpecin
woensdag 23 december 2015 om 17:58

Giant-Alpecin ruilt Škoda voor MINI

Het wagenpark van Giant-Alpecin krijgt een gedaanteverwisseling. De Duitse WorldTour-formatie ruilt de Škoda Octavia’s in voor de MINI Clubman. “Beide partijen hebben een sterke focus op innovatie en technologie”, beargumenteert MINI-brandmanager Jan-Hidden Haven de keuze.

‘MINI en Giant-Alpecin perfecte match’
Iwan Spekenbrink is ook blij met de nieuwe deal voor zijn ploeg. “In de wielersport vraagt men veel van een teamauto. De MINI Clubman is de perfecte versterking voor onze formatie. Het partnerschap past perfect bij onze Keep Challenging-filosofie, gebaseerd op innovatie, coöperatie en continue verbetering.”

RIDE Magazine
26 Reacties
Sorteer op:
23 december 2015 17:59
Ziet er niet uit als een hele praktische auto voor de koers.
23 december 2015 18:03
Past er eigenlijk wel een fiets in of op zo'n mini cooper?
23 december 2015 18:05
@Jungle Man
Gezien de foto wel ;)

Edit: Het gaat om de MINI Clubman trouwens, een grote uitvoering (en dus niet echt heel mini)
23 december 2015 18:07
is dit een knipoog van Giant Alpecin naar Team Roth ...... ;)

zie geen probleem voor de fietsen, je hebt ook grote mini's :o
23 december 2015 18:12
Nou ja, gesponsord door Alpecin shampoo en vervoerd in een hairdresser's car. Ik zie de match ook wel :p
23 december 2015 18:18
lol, 'Mini en Giant de perfecte match.' :)
23 december 2015 18:42
Template-PR-lulverhaal van Giant-Alpecin, maar wel geinig dat ze in MINI's gaan rijden.
23 december 2015 18:47
Vet!
23 december 2015 18:49
Ik zie trouwens Renson op de wagen staan, die maakt dus de overstap van Etixx naar Giant?
23 december 2015 19:15
@Cadellie
Klopt, Etixx heeft nu Lidl en Renson gaat naar Giant. Of Sunweb op de kont blijft weten we als het tenue gepresenteerd wordt.
23 december 2015 19:15
Nederlandse kenteken, Duitse ploeg, heeft íemand verklaring hoe dit zit?
23 december 2015 19:25
@Kingw
Het gaat om een samenwerking van MINI Nederland (gevestigd in Born) met Giant-Alpecin
23 december 2015 19:36
Voor zover ik weet is de MINI de enige in Nederland geproduceerde auto (bij VDL Nedcar in Born). Daar zal het Nederlandse kenteken wel mee te maken hebben. De Clubman wordt overigens nu net in Oxford geproduceerd en alleen bij veel vraag in Born geproduceerd. Ik denk dan ook dat de link tussen MINI als onderdeel van BMW het sterkste meeweegt voor de sponsor. Dat verklaart de belangstelling voor een Duitse ploeg denk ik.
23 december 2015 20:35
Kan iemand mij uitleggen hoe deze deal bij de filosofie past van Giant? Ik vat hrm niet. Klinkt als Plugges 'samen winnen'..
23 december 2015 20:47
Wat Pizzi zegt, die Mini's zijn geinig maar dat gezwam van Iwan over die filosofie begint aardig te jeuken.
23 december 2015 21:06
Die mini's zijn zulke graflelijke auto's. Echt totaal mislukt concept, je ziet ze ook nauwelijks rijden.
23 december 2015 23:09
Prachtige auto uiterst geschikt om in de bergen onze Tom te begeleiden
23 december 2015 23:15
Ik heb echt compassie met de mechanisien die daar vanachter tussen al de wielen,drinkbussen en eten moet gaan zitten. Of valt dat wel mee in een mini ?
23 december 2015 23:23
Komkommertijd?
24 december 2015 00:40
@xistnc
Hij moet toch iets roepen over zo'n nieuwe sponsordeal.... Hij kan moeilijk roepen: Ja mini's zitten wel lekker en we krijgen ze gratis, dus helemaal toppie.
24 december 2015 02:13
we gaan achter een stel fietsers aanrijden. kijk ons eens innovatief en technisch bezig zijn.
in andere woorden: het maakt toch geen reet uit wat voor merk auto de ploeg rijdt. ;)
24 december 2015 11:50
Nou, je hebt toch liever een Jaguar van team Sky dan een Volkswagen of Skoda.
24 december 2015 12:14
Je moet er toch niet aan denken om in een mini over de kasseien van Roubaix te rijden... Denk dat de ploegleider en mechanieker na de race opgenomen worden met een dubbele hernia.
24 december 2015 12:25
Spekenbrink zag Christmas with Mr Bean en dacht: dat wil ik ook! Wel mooi dat Mini in het wielrennen stapt, die zie je niet aankomen.

In elk persbericht van Giant moeten de woorden 'filosofie' en 'innovatie' verplicht langskomen. Het werkt wel, als reden waarom pers en publiek die ploeg zo waardeert komt die filosofie ook steeds naar voren... al weet niemand precies wat die is.
24 december 2015 22:00
Dit is toch wel een noviteit, tegenover de geijkte lange stationwagons? In die zin past het marketing-verhaal van Spekenbrink wel. Of het innovatief is?? De auto lijkt mij erg onpraktisch met 15 wielsets, 2 koelboxen, 30 bevoorradingszakjes, gereeedschap en.... een dubbelgevouwen mecanicien op de achterbank die telkens zijn hoofd stoot als hij snel uit de wagen wil springen ;)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.