Nieuwe naam en parcours voor GP Ouest France-Plouay

donderdag 16 juni 2016 om 11:03
Nieuwe naam en parcours voor GP Ouest France-Plouay

Foto: Sirotti

De GP de Plouay gaat op de schop. De Bretonse eendagskoers wordt dit jaar verreden onder de naam Bretagne Classic Ouest-France. Bovendien is het parcours van de WorldTour-wedstrijd aangepast.

De renners rijden volgens lokale media nu een grote ronde van 231 kilometer door de departementen Morbihan, Côtes-d’Armor en Finistère. Onderweg liggen er vijf beklimmingen. De wedstrijd wordt afgesloten met een een lokale omloop van 13,9 kilometer rond Plouay. Vorig jaar werd de slotronde nog voorafgegaan door acht lussen van 26,9 kilometer. De Côte de Ty Marrec (1,5 km aan 5,3%) is nog steeds de laatste beklimming van de dag.

cyclisme-le-parcours-de-la-bretagne-classic-ouest-france-devoile

Er staan dit jaar 25 teams aan de start. Cofidis, Direct Energy, Fortuneo-Vital Concept, Delko Marseille Provence, Wanty-Groupe Gobert, Bardiani-CSF en CCC Sprandi Polkowice krijgen een wildcard.

De Bretagne Classic Ouest-France staat op de kalender voor 28 augustus. Vorig jaar ging de overwinning naar Alexander Kristoff.

Dit artikel delen:

8 Reacties

JeDaRe 16 juni 2016 om 11:17

Behoorlijk mooi rondje zo. Jammer dat er niet meer gekoerst wordt op dit niveau in Bretagne!

Turtlehead 16 juni 2016 om 11:54

Beetje onduidelijk voor mij. Totale afstand is 231 km, het lokale rondje wordt 2 keer gereden?
Dat is een mooie verbetering, die haaks staat op de trend maar wel ‘klassieker’ oogt en dat vind ik mooi.

Martin van den Bosch 16 juni 2016 om 12:28
Quote:
Beetje onduidelijk voor mij. Totale afstand is 231 km, het lokale rondje wordt 2 keer gereden?

Nee, grote ronde van 231,3 kilometer plus laatste omloop van 13,9 kilometer één keer.

Tuubke 16 juni 2016 om 14:18

De spelling ‘classic’ in plaats van ‘classique’ doet vermoeden dat we het moeten uitspreken op z’n Engels. Het eind is zoek als zelfs de Fransen hun eigen taal al gaan verloochenen.

girardengo 16 juni 2016 om 14:20

Waarom niet kort en krachtig (en daardoor aansprekender) ‘Bretagne Classic’? Ook in de oude naam werd dat ‘Ouest France’ erbij gesleept. Van Plouay kan ik me nog voorstellen, dat mensen niet weten waar het ligt, maar van Bretagne?

Verweggistan 16 juni 2016 om 15:17

Is Ouest France niet de naam van de krant die sponsort?

Lalsacien 16 juni 2016 om 15:23

@Verweggistan het is inderdaad de naam van een krant.

SolitaryShell 16 juni 2016 om 16:18

@Tuubke

Als we het op zijn Engels zouden moeten uitspreken zou het wel Brittany Classic zijn.