Roompot-Nederlandse Loterij met jonge delegatie naar Australië

Roompot-Nederlandse Loterij met jonge delegatie naar Australië

foto: Marcel Koch

dinsdag 24 januari 2017 om 09:29

Roompot-Nederlandse Loterij trekt met een heel jonge ploeg naar de Cadel Evans Great Ocean Road Race. Voor de WorldTour-koers kreeg de Nederlandse ProContinental-formatie een wildcard. Twee dagen voor de WorldTour-wedstrijd start de ploeg ook in het Albert Park Criterium. De ploeg voor de Challenge Mallorca is eveneens bekend.

flag-nl Roompot-Nederlandse Loterij voor flag-au Cadel Evans Great Ocean RoadRace 2017
flag-nl Tim Ariesen
flag-nl Jesper Asselman
flag-nl Sjoerd van Ginneken
flag-nl Taco van der Hoorn
flag-nl Nick van der Lijke
flag-nl Jeroen Meijers
flag-nl Martijn Tusveld

flag-nl Roompot-Nederlandse Loterij voor flag-es Challenge Mallorca 2017
flag-nl Etiënne van Empel
flag-nl Brian van Goethem
flag-nl Raymond Kreder
flag-nl Amdré Looij
flag-nl Elmar Reinders
flag-nl Oscar Riesebeek
flag-nl Coen Vermeltfoort
flag-nl Pieter Weening

Dit artikel delen:

14 Reacties

Christian 24 januari 2017 om 09:55

Toch een duur grapje, voor één koers naar Australië en dat zonder kanshebber.

mhp88 24 januari 2017 om 10:03

@christian. Roompot doet ook mee aa de herald sun tour later die week. Dan is het al wel te rechtvaardigen. Ik ben benieuwd of ze zich kunnen laten zien.

jvh93 24 januari 2017 om 10:14

inderdaad. hetzelfde team zal wel starten bij de herald sun tour. ben zeker benieuwd naar de nieuwe jongens. Verwacht wel iets van tusveld en meijers

BenderBeach 24 januari 2017 om 10:47

Roompot is toch een talenten-opleidingsploeg met als doel renners afleveren aan de WT-tour? Dan is het toch niet zo gek dat ze met een jonge ploeg koersen….

Mooie selecties trouwens. Ik ga steeds meer voelen voor deze leuke ploeg!

horsm 24 januari 2017 om 11:33

Op wat voor parcours wordt de Cadel Evans eigenlijk gereden?

Sebas 24 januari 2017 om 11:44

@ horsm: Als ik het goed begrepen heb is het 174 km jakkeren in (de buurt van) Geelong en pakken ze een stukje kust mee. Van hoogtemeters zijn nauwelijks sprake of er moet ook iets zijn als ‘Australisch plat’?

jvh93 24 januari 2017 om 11:48

@sebas vorig jaar was het ook een redelijk glooiend parcours toch?

Sebas 24 januari 2017 om 11:53

Ja dat klopt! Toen won Kennaugh, maar heeel zwaar is het parcours volgens mij niet. Glooiend is dan toch een mooie omschrijving inderdaad.

horsm 24 januari 2017 om 12:29

thanks

jvh93 24 januari 2017 om 14:14

@sebas, oh ja. dat was toen kennaugh samen met froome wegreed en mocht winnen van froome. ben benieuwd wat de roompot mannen hier kunnen laten zien.

ChefSpijker 24 januari 2017 om 14:52

Nee dat was in de Herald Sun Tour ;)

Jungle Man 24 januari 2017 om 15:57

Ik zou ze liever in de Tour of Langkawi zien.

Sebas 24 januari 2017 om 17:17

Toch wel degelijk wat heuvels op het einde. Kennaugh bleef vorig jaar de sprinters voor! http://www.procyclingstats.com/race.php?id=165052

ChefSpijker 24 januari 2017 om 19:20

Er zit maar 1 serieus heuveltje in de lokale ronde. Dat is hetzelfde rondje als ze tijdens het WK deden, maar die ligt wel op 12 km van de aankomst of zo. Met meer sterke ploegen dit jaar aan de start is de kans op controle denk ik ook groter en zit een massasprint er zomaar in.