CADEX lanceert nieuwe wielset, banden en aero-cockpits
Materiaalzone Bij onderdelenfabrikant CADEX hebben de ingenieurs niet stilgezeten, want ze lanceren vandaag meerdere nieuwe producten: een nieuwe wielset, een nieuwe band en twee nieuwe aero-cockpits.
Naast het geclaimde lage gewicht en de aerodynamische voordelen met de nieuwe band, zouden de wielen ook nog eens uiterst stijf zijn, mede dankzij de CADEX Super Aero-spaken. Volgens het onderdelenmerk van fietsfabrikant Giant zou zowel het Max 40 voor- als achterwiel stijver zijn dan onder andere de Lightweight Obermayer en de Syncros Capital SL. Daarvoor betaal je ook, want de wielset gaat voor €3.998,- over de toonbank. Het voorwiel kost los €1.799,- terwijl het achterwiel los €2.199,- kost.
Het tweede nieuwe product is de CADEX Race GC band. Met zijn 28 millimeter breedte zou deze dus aerodynamisch geoptimaliseerd zijn voor de CADEX Max 40 wielen. De tubeless band is voorzien van het 24o TPI Supple Race Casing welke verhoogde rolefficiëntie zou combineren met lekbestendigheid dankzij Race Shield: een extra laag in het karkas die de lekbescherming verhoogt.
Ook aan de grip is gedacht: een micro-profiel op de schouder van de band zou de nodige controle opleveren. De band weegt 279 gram en kost €79,95,-.
Cockpits
Tot slot presenteert CADEX twee cockpits: de Aero Integrated en de Race Integrated stuur- en stuurpencombinaties. Door interne kabelgeleiding zouden beide cockpits aerodynamisch verbeterd zijn ten opzichte van het huidige CADEX Race stuur. De lichtste van de twee is de Aero Integrated, die 256 gram weegt (in een 420 x 100 millimeter configuratie). Het Aero Integrated stuur heeft een vlakker bovendeel en een langere stuurpen en is daarmee meer aerodynamisch, maar ook wat zwaarder: 325 gram.
Beide cockpits zijn compatibel met 1-1/8″ en Giant OverDrive Aero stuurbuizen, terwijl de Aero Integrated ook compatibel is met 1-1/4″ stuurbuizen. De prijs voor de twee modellen is hetzelfde: €649,-
Om te reageren moet je ingelogd zijn.