Bahrain Merida doet er alles aan om Van Aert in te lijven
Bahrain Merida heeft een officieel bod uitgebracht op Wout van Aert. De Belgische wereldkampioen veldrijden, die nog een contract voor 2019 heeft met Veranda’s Willems-Crelan, maakt binnen twee weken een beslissing waar zijn toekomst ligt.
“We hebben alles concreet gemaakt wat we kunnen doen om hem aan boord te krijgen”, vertelt de ploegbaas van Bahrain Merida, Brent Copeland, aan Cyclingnews. “We werken eraan hem in het team te krijgen. Ik heb er vertrouwen in, gezien de manier waarop de dingen tot nu toe zijn gegaan, maar dat is puur gevoel.”
Een andere optie voor Van Aert is om te blijven bij zijn huidige team, Veranda’s Willems-Crelan. De Belgische ploeg heeft Carrefour op het oog als extra geldschieter, om Van Aert te kunnen blijven betalen. Copeland: “Normaal gesproken respecteren we zijn contract. We willen dit op een eerlijke manier doen.”
Toch denkt de Zuid-Afrikaanse algemeen directeur dat hij kiest voor een wegcarrière. “Ik weet dat hij naar een WorldTour-team wil, zelfs als de cross hem meer geld kan bieden. Maar het zou ook pas in 2020 kunnen gebeuren.”
Bauhaus en Dennis
Bahrain Merida is al druk bezig met volgend seizoen. Volgens Cyclingnews is Phil Bauhaus al akkoord en wordt de overgang van Rohan Dennis later deze zomer bekendgemaakt. Ook het contract met Vincenzo Nibali, dat afloopt in 2019, staat op het punt verlengd te worden tot na de Olympische Spelen van 2020.
[poll id=”831″]
Ben ervan overtuigd, dat hij dat niet heeft in Lotto-jumbo. Daarnaast gaat hun budget omhoog, maar met de huidige ( goede renners! ) is er nooit genoeg voor van Aert en goede knechten in dit werk.
191 IZAGIRRE Ion
192 ARASHIRO Yukiya
193 BOLE Grega
194 BOZIC Borut
195 BRAJKOVIČ Janez
196 CINK Ondrej
197 COLBRELLI Sonny
198 GRMAY Tsgabu
199 MORENO Javier
En Izagirre viel toen uit op dag 1.
Nu haal je twee zaken door elkaar heen. Hoe WvA tegenover de Jumboys kijkt, weet alleen hijzelf. Feit is dat LottoNL-Jumbo hem graag zou inlijven. Mijns inziens doe je dat alleen wanneer je hem zou kunnen betalen, anders onderzoek je de optie niet. Er was ook interesse in Tim Wellens, die waarschijnlijk niet veel minder dan WvA gaat verdienen.
Je vraagt in je eerste post wat hij er te zoeken heeft. Met mannen als Leezer, Roosen, Grøndahl Jansen en misschien ook Danny van Poppel, zou hij een goede ploeg om zich heen kunnen hebben in de klassiekers. Wanneer Boom en Wynants blijven, heb je een vrij sterk team om je heen. Doe daar nog een sterke renner bij en je komt een heel eind.
Wat betreft het budget wat TLJ in de contractverlengingen zou hebben gestoken van enkele toppers: Groenewegen en Roglic hebben hun contract al ver voor de deal met Jumbo verlengd. Maw: dat was financieel ook mogelijk zonder de Jumbo-deal. Kruijswijk, Roosen en Grøndahl Jansen zijn de enige renners die daarna zijn verlengd. Behoudens Kruijswijk, zijn dat geen grootverdieners. In een voorzichtige schatting ga ik ervan uit dat het budget in 2019 zo'n 2-3 miljoen hoger ligt dan dat dit nu het geval is. Bennett, Gesink en Boom hadden allen een contract die al binnen het huidige budget paste. Ik zie niet in dat deze drie exorbitant veel meer geld gaan verdienen dan dat ze deden, mits ze verlengen uiteraard.
Daarom denk ik dat er budget vrij is om een redelijk grote naam te contracteren. En daarin past Wout van Aert.
Het is niet cool om TLJ als serieuze optie te beschouwen, snap dat dan
Nu je het zo zegt moeten ze inderdaad wel een grote naam halen, al zal ome Roglic wel een bonusje hier of daar hebben bedongen. Waarom verlengt hij anders zo vroeg, dat is immers vrij dom, zeker als je ziet hoe hij nu rijdt.
Jumbo is op weg naar België, een bekende Belgische renner aantrekken is de ideale manier om snel de naam 'Jumbo' te introduceren bij de belgen.
Toen Cofidis destijds Frank Vandebroucke inlijfde steeg de naambekendheid en de omzet van de kredietverschaffer spectaculair in België. Deze grafiek staat tegenwoordig in veel cursussen marketing en reclame.
Van Aert heeft overigens bewezen niet veel ploegmaats nodig te hebben om vooraan te zitten. Bij Jumbo zitten trouwens flink wat renners die een aardig stukje kunnen fietsen.
Wat je zegt kan kloppen.
De veronderstelling dat dit zo'n 2-3 miljoen euro is en dat ze daarmee op een totaal budget van rond de 15 miljoen € uitkomen zal niet ver vd waarheid liggen.
Dat Jumbo groei ambities in België heeft is ook bekend. Als je dan kijkt (zie hierboven) welke lopende en nieuwe verplichtingen men heeft voor 2019 dan is er zeker de nodige budget ruimte om 1 of zelfs meer grote namen aan te trekken die typisch tussen de 500.000 en 1 miljoen per jaar kosten.
Dat er serieuze belangstelling voor van Aert is lijkt me met het oog op de Belgische markt niet zo vreemd.
Bij van Aert speelt natuurlijk dat ie aan start en prijzengeld elk seizoen zo'n 500.000 euro "ophaalt".
Een Vlaamse of Nederlandse sponsor zal met een (beperkt?) veld programma wat minder problemen hebben omdat het publicitair wat oplevert.
Is dat een feit? Of jouw aanname? Wat Youri geeft is geen mening trouwens, gewoon een onderbouwde constatering.
Groenewegen en Roglic hebben hun contract al ver voor de deal met Jumbo verlengd.
Dit zou ik niet zo stellig durven beweren...
FF googlen mocht je het al niet zeker weten .
https://www.google.nl/amp/s/www.parool.nl/sport/dylan-groenewegen-verlengt-contract-bij-lottonl-jumbo~a4548448/amp
"Dylan Groenewegen verlengt contract bij LottoNL-Jumbo
Dylan Groenewegen en Primoz Roglic rijden langer voor LottoNL-Jumbo.
Door: ANP 22 december 2017, 11:24
De contracten van de Amsterdamse sprinter en de Sloveense tijdritspecialist zijn opengebroken en verlengd.
Beiden liggen nu vast tot en met 2020. "
Het is los daarvan natuurlijk al helemaal niet zo dat ze volledig losstaan van het grotere budget.
https://mobile.twitter.com/groenewegend/status/944210540427202560
Het zou slecht beleid zijn als je geld (lees: extra budget om Groenewegen en Roglic aan boord te houden) uitgeeft, voordat er een handtekening onder de overeenkomst staat. Bovendien was Groenewegen vlak na de Tour van vorig jaar al akkoord.
Die ploeg heeft behoefte aan renners,die een rol kunnen spelen in de eendagskoersen,en beide renners hebben de juiste look voor Alpecin reclame.
En Van Aert kan ook kiezen om alleen maar bv de Superprestige en de kampioenschappen in het veld te rijden.
Verder is er nog de factor vrouwlief Sarah De Bie,zoals bij Mathieu Van der Poel de factor maman Corinne Poulidor.