BORA-hansgrohe krijgt Max Verstappen-look voor Tour de France
donderdag 9 mei 2024 om 18:33

BORA-hansgrohe krijgt Max Verstappen-look voor Tour de France

Begin deze maand werd al bekend dat Red Bull vanaf de komende Tour de France naamsponsor van het WorldTeam BORA-hansgrohe wordt. Inmiddels heeft WielerFlits het shirt doorgespeeld gekregen waarmee de Duitse ploeg van plan is om in de Ronde van Frankrijk te koersen. Red Bull komt op de kleding nadrukkelijk naar voren, waarmee het wielerteam qua uiterlijk een duidelijke link krijgt met het Red Bull Formule 1-team van Max Verstappen.

De nieuwe Tourspecial van RIDE Magazine is een must-have voor echte wielerfans! Onze nieuwe 236 pagina’s dikke zomer-editie is de meest complete Tourgids van deze zomer en staat vol met schitterende wielerverhalen over o.a. Tadej Pogacar, Remco Evenepoel, Fabio Jakobsen, Gio Lippens, Christian Prudhomme en Charlotte Kool. Verzeker je van een heerlijke sportzomer en bestel hem nu online voor slechts € 9,95. Wil je RIDE extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang 20% korting!

De energiedrankfabrikant nam eind vorig jaar al een meerderheidsbelang van 51% in het bedrijf van Ralph Denk, de entiteit achter de ploeg, maar moest nog wachten op goedkeuring van de Oostenrijkse Mededingingsautoriteit. Het groene licht is onlangs gegeven waardoor er nu aan de rebranding van de ploeg wordt gewerkt.

Met Red Bull-BORA-hansgrohe ontstaat er een nieuw machtsblok in het peloton. Oostenrijkse media melden dat het budget zal stijgen van 25 miljoen euro naar zo’n 45 miljoen euro per jaar. Daarmee komt het in een vergelijkbare positie als de UAE Emirates-ploeg van Tadej Pogacar. De ploeg van Ralph Denk blijft met een Duitse licentie rijden. De teamleiding zou al hebben aangegeven dat 30% van het budget geïnvesteerd gaat worden in verbeteringen in de structuur van de ploeg.

Primoz Roglic. foto: Matthis Waetzel

Zo gaat de ploeg een wereldwijd netwerk qua scouting opzetten. Vanaf 2025 gaat het van start met een eigen beloftenteam, dat tussen hun juniorenploeg (GRENKE-Auto Eder) en het WorldTeam komt te staan.

Volgens insiders in Oostenrijk wil Red Bull ook een betere zichtbaarheid in de klassiekers en zou hier voor de komende jaren extra in geïnvesteerd worden. Als individuele atleten sponsort Red Bull al enkele jaren Wout van Aert en Tom Pidcock, twee renners die zich al veelvuldig in het klassieke werk hebben bewezen.

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.