Dylan Groenewegen met andere sprinttrein naar Giro
foto: Cor Vos (archief)
zondag 7 juni 2020 om 19:57

Dylan Groenewegen met andere sprinttrein naar Giro

Dylan Groenewegen gaat de Giro d’Italia in met een andere sprinttrein dan gepland. Mike Teunissen en Amund Grøndahl Jansen slaan de Giro dit najaar over omdat tegelijkertijd de klassiekers gereden worden. Christoph Pfingsten, Jos van Emden en Tony Martin vormen de nieuwe ’trein’ van Groenewegen.

De nieuwe edtie van RIDE Magazine is nu verkrijgbaar! Onze nieuwe 188 pagina’s dikke voorjaars-editie staat vol met schitterende wielerverhalen over o.a. Mathieu van der Poel, Lotte Kopecky, Demi Vollering, Sepp Kuss en Matej Mohoric. Verzeker je van jouw exemplaar en bestel hem nu online voor slechts € 9,95. Wil je RIDE extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang 20% korting!

“De Giro blijft mijn hoofddoel”, bevestigt de sprintkopman van Jumbo-Visma nog maar eens tegen de NOS. Maar zijn vaste helpers, Teunissen en Grøndahl Jansen, ontbreken. “Normaal zijn het klassieke renners die met mij mee gaan, maar zij gaan de klassiekers rijden. Ik krijg, als het goed is, met Christoph Pfingsten, Jos van Emden en Tony Martin andere sterke jongens met mij mee.”

“Samen trainen is nu heel lastig, maar iedereen weet hoe sterk Tony Martin is en van Jos weet ik dat ook. Pfingsten ken ik ook al heel goed omdat ik een paar jaar met hem samen gereden heb, en begin dit jaar reed ik ook veel met hem samen”, legt Groenewegen uit. “Ik heb dit jaar al drie keer gewonnen, dus ik heb er wel vertrouwen in.”

Hervatten in Milaan-San Remo of Polen?
Waar Groenewegen zijn seizoen hervat, weet hij nog niet. “Dat kan Milaan-San Remo of de Ronde van Polen zijn. Ik vraag mij af of ik al klaar ben voor Milaan-San Remo, terwijl er in Polen meer sprintkansen zijn”, zegt hij. “En ik kan San Remo ook over een half jaar rijden en dan ben ik ook weer wat sterker.”

Milaan-San Remo staat voorlopig op 8 augustus op de aangepaste wielerkalender. De Ronde van Polen duurt van 5-9 augustus.

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.