Peter Sagan: “Het was een vreemde sprint”
foto: Cor Vos
zondag 24 maart 2019 om 08:19

Peter Sagan: “Het was een vreemde sprint”

Peter Sagan was op papier de snelste renner in de kopgroep van Milaan-San Remo, maar de Slowaak kwam in de eindsprint niet verder dan plaats vier. “Het was een vreemde en trage spurt”, zo liet de drievoudig wereldkampioen weten, die La Primavera nog nooit wist te winnen.

De nieuwe edtie van RIDE Magazine is nu verkrijgbaar! Onze nieuwe 188 pagina’s dikke voorjaars-editie staat vol met schitterende wielerverhalen over o.a. Mathieu van der Poel, Lotte Kopecky, Demi Vollering, Sepp Kuss en Matej Mohoric. Verzeker je van jouw exemplaar en bestel hem nu online voor slechts € 9,95. Wil je RIDE extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang 20% korting!

Sagan kende door ziekte geen ideale voorbereiding op Milaan-San Remo, maar zaterdag was de kopman van BORA-hansgrohe op de afspraak. De 29-jarige coureur bleek op de Poggio in staat om de (overige) toppers te volgen. “Ik voelde me behoorlijk goed”, begint Sagan zijn relaas.

“Ik beschikte nog niet over mijn topvorm, maar ik voelde me beter dan de afgelopen weken. De finale verliep zoals verwacht: een grote groep begon aan de Poggio. Daarna werd het tempo de hoogte ingejaagd, waardoor we ook aanvallen kregen. Ik wist op het juiste moment te reageren.”

Peter Sagan (uiterst links) komt tekort in de eindsprint – foto: Cor Vos

Ingesloten 
Hierdoor ontstond er een elitegroepje van elf renners, met daarbij onder meer wereldkampioen Alejandro Valverde, oud-winnaar Michal Kwiatkowski én Julian Alaphilippe. Die laatste won uiteindelijk in de sprint. En Sagan? De Slowaak zat op het cruciale moment ingesloten, waardoor hij ‘slechts’ vierde werd.

“Het was een vreemde en trage sprint”, zo kijkt Sagan terug op de finale. “Het duurde lang vooraleer er werd aangevallen. Ik zat lange tijd ingesloten. Toen ik eenmaal de ruimte vond om te sprinten, bleek het niet genoeg. Ik feliciteer Julian dan ook met zijn overwinning”, blijft Sagan sportief.

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.