President RCS Media Group: “Giro terug naar niveau Tour”
foto: ANSA
woensdag 26 oktober 2016 om 15:34

President RCS Media Group: “Giro terug naar niveau Tour”

De Giro d’Italia blijft in handen van RCS Sport, dat onderdeel uitmaakt van de RCS Media Group. Dat zegt Urbano Cairo, de nieuwe president van het bedrijf: “RCS Sport verkopen? No way. Ik ben niet gek!” Op eigen kracht wil men de Giro weer zo groot maken als in de jaren zeventig.

Vooral in 2015 werd duidelijk dat RCS met een grote schuld zit en dat mogelijk de sporttak verkocht zou moeten worden, maar dat werd december 2015 al ontkracht. RCS Sport is namelijk één van de weinige winstgevende onderdelen van moederbedrijf RCS Media Group.

RCS en ASO slaan handen ineen
Het plan is om de Giro op gelijke hoogte te brengen met de Tour de France, daarvoor is elke hulp nodig. “We zullen gaan samenwerken met de Fransen”, aldus Cairo tegen Cyclingnews over een aanstaande samenwerking met de ASO. Hoe dat gaat gebeuren, wilde hij niet zeggen.

“Ik hoop dat de Giro d’Italia terug kan keren naar de grote wedstrijd die het was in de jaren zeventig. Op elke manier, vooral economisch, zodat we kunnen investeren en het zelfs nog groter en beter kunnen maken. Het moet terug naar het niveau van de Tour de France”, zegt de president.

RIDE Magazine
26 Reacties
Sorteer op:
28 oktober 2016 09:38
Ik weet niet of het deelnemersveld nu veel zwakker was dan die in de tour. Belamgrijkste sportieve uitdaging voor de Giro is dat vrijwel iedereen de Tour rijdt als hoofddoel van zijn seizoen. Voor de Giro geldt dit meestal niet voor de absolute toppers.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.