Stelling van de Week: Er moeten meer Nederlandse koersen op profniveau komen
Iedere week poneren we in WielerFlits Live de Stelling van de Week. In de week van de Amstel Gold Race en de Arno Wallaard Memorial gaat die over het aantal Nederlandse profwedstrijden. Stem en reageer onder dit bericht op de stelling.
[poll id=”482″]
Met de Amstel Gold Race is er slechts één Nederlandse eendagswedstrijd op het allerhoogste niveau, terwijl de BinckBank Tour (nieuwe naam Eneco Tour) de enige meerdaagse wedstrijd is in de WorldTour, die deels door ons land gaat.
Is het voor het Nederlandse wielrennen nodig dat er meer koersen van UCI .1-niveau of hoger komen? Laat je reactie achter onder dit bericht.
WielerFlits Live, iedere maandag om 20:30 uur live op YouTube, Facebook en WielerFlits.nl. Wil je meepraten? Gebruik dan #WFLive op Twitter.
de ZML toer? die ken ik nog niet. wel is er de ZLM tour U23 en de Ster ZLM toer.
mee eens, alle Nederlandse toppers zouden verplicht moeten starten in de binkbanc toer.
Nederland doet er goed aan het Engels model te volgen en nog een stuk of 3/4 Velodrome's uit de grond te stampen. (Rotterdam/den Haag - Groningen/Assen - Nijmegen/Arnhem - Breda/Eindhoven)
Helaas investeert de KNWU weinig in Baanwielrennen, maar het levert fantastische renners en facaliteiten op, zie Engeland en Australie. (En Australie heeft het niet nodig qua klimaat, Maar die investeren omdat het olympisch is.)
Het blijft vreemd dat we in Nederland uitblinken in Klimmers en klassementsrenners, baanrennen, waar het meer om kracht gaat zou meer renners moeten opleveren die mee kunnen in de klassiekers voor de stoempers.
en/of individuele) tijdritten en korte, gesloten circuits. Het grootste obstakel voor aantrekkelijke WT-koersen in NL is conservatisme.
We hebben de Topcompetitie sinds kort, vergelijkbaar met het Coup de France concept. Is Ook op Eurosport te zien. Dat is goed voor de opleiding, Maar dat gaat het niet doen qua internationale Exposure.(geen enkel concept gaat internationaal aanspreken, behalve een WK tegenwind fietsen.)
Prachtig gebied en een erg leuk en selectief parcours. Waarbij je ook nog eens een aantal prachtige steden en dorpen langsgaat.
We moeten eerst de prachtige koersen die nu op het tweede plan staan, zoals Veenendaal-Veenendaal en de Volta Limburg Classic eens op een hoger plan tillen. Daar staan nu slechts twee WT ploegen aan de start.
Daarnaast moeten men in Nederland eens accepteren dat sprinterskoersen ook koersen zijn. Je merkt in alle koersen dat er gezocht wordt naar meer spektakel. Dat is in Nederland nauwelijks te doen. Waarom moet er met minder man gestart worden, een extra passage op de plaatselijke pukkel worden verreden et cetera? Accepteren dat het een sprinterskoers is en hier voor uitkomen. Er is niets mis met een degelijke sprinterskoers.
Grand Prix Postbank (Arnhem)
Zeven Heuvelen Grand Prix (Nijmegen)