Wim Stroetinga: “Ik kom hier niet om derde te worden”

Wim Stroetinga: “Ik kom hier niet om derde te worden”

foto: WielerFlits

zaterdag 25 juni 2016 om 14:36

Wim Stroetinga eindigde vandaag op het Nederlands kampioenschap als derde, achter Dylan Groenewegen en Wouter Wippert. Een knappe prestatie van een Continental-renner, zou je zeggen. Niet dus: “Ik wil winnen en kom hier niet om derde te worden”, verbijt hij de teleurstelling na afloop.

Woest
“Dan lijkt het me logisch dat je boos bent, toch?”, vraagt de renner van Parkhotel Valkenburg zich hardop af. Vooral ploeggenoot Dion Beukeboom moest het direct na afloop ontgelden. “Misschien moet ik me ietsje inhouden. Dion maakte eigenlijk een cruciale fout, waardoor wij ingesloten kwamen. Dus ja, dat is wel een beetje spijtig”, zucht Stroetinga. “Ik neem het hem niet kwalijk. Ik heb al zo veel aan Dion te danken bij de ploeg, dat kan ik hem absoluut niet kwalijk nemen.”

Dit artikel delen:

21 Reacties

123poetertjes 25 juni 2016 om 14:39

Haha, die eerste opmerking van Youri. Lekker wat olie op het vuur.

Hups 25 juni 2016 om 14:40

Die is afgekoeld zullen we maar zeggen

RaketVuist 25 juni 2016 om 14:45

Schattig dat hij denkt beter te zijn dan Groenewegen.

Diderick 25 juni 2016 om 14:48

Ben blij dat hij niet won, arrogant kereltje, en dan zou de trui komend jaar alleen maar te zien zijn in de olympia tour en de ronde van Pietlutjebroek.

girardengo 25 juni 2016 om 14:55

Alweer gekalmeerd dus. Wat te verwachten was. Snap niet waarom mensen zo geagiteerd reageren op zijn eerste teleurgestelde reactie (die van een echte sprinter).

Turtlehead 25 juni 2016 om 15:12

@Diderick: precies.
Als je die beelden terugziet wordt hij wel even ingesloten, maar is er naar voren toe wel ruimte, dus of het nou zo veel uitmaakte weet ik niet, ik denk dat ze al wat ver vanachter zaten.
Jammer voor zijn sponsor dat hij een mooi resultaat en nationale televisie-tijd zo te grabbel gooit.

Roberto 25 juni 2016 om 15:14

Derde worden als je de “snelste van NL” bent is natuurlijk niks..

Leuke eerste vraag!

RiGHT 25 juni 2016 om 15:21

ik had hem niet bij de eerste 3 opgeschreven; als CT renner moet hij blij zijn waar hij staat.
hij doet het best aardig als sprinter, maar hij laat al jaren zien dat hij te klein is voor het tafellaken. er is een reden (gezien zn gedrag waarschijnlijk meer dan 1 reden….) dat hij als 31-jarige niet bij een PCT/WT team rijdt.
dat hij zo boos is, is denk ik ook omdat hij zich realiseert dat dit waarschijnlijk de laatste kans was in zn carriere die hij had om ooit NK te worden.

Manuel Beltran 25 juni 2016 om 15:21

@girardengo
Helemaal mee eens.

Ik denk dat wanneer je Stroetinga morgen een paar vragen stelt hij alweer wat andere uitspraken doet, en vanaf volgende week os hij misschien zelfs wel tevreden met zijn derde stek (of niet). Je moet het allemaal in perspectief zien. Ik vind die emotie vlak na een koers juist mooi. Leuker dan “m’n team reed goed, zo is de koers, er volgen nog veel wedstrijden dit jaar…”

mus van de maasstad 25 juni 2016 om 15:41

Waarom rijd hij eigenlijk niet bij Roompot?

vanSpringel 25 juni 2016 om 15:44

Groenewegen was duidelijk beter en sneller. Van bovenaf was duidelijk te zien dat Groenewegen een turboversnelling in de benen had, recht naar voren, alles op de pedalen. Bij Stroetinga vloog bijna zijn bidon uit de houder, zijn fiets van links naar rechts sleurend.

Roberto 25 juni 2016 om 15:48

Het is niet zo dat hij niet boos en teleurgesteld zou mogen zijn, maar dat hij zichzelf de ‘snelste van NL’ vindt. Dat komt ietwat arrogant over..
En je ploegmaten uitkafferen voor de camera is ook niet zoals het hoort.

Theokik 25 juni 2016 om 16:43
Quote:
Roberto – 25 juni 2016 om 15:48
Het is niet zo dat hij niet boos en teleurgesteld zou mogen zijn, maar dat hij zichzelf de ‘snelste van NL’ vindt. Dat komt ietwat arrogant over..
En je ploegmaten uitkafferen voor de camera is ook niet zoals het hoort.

Juist, niet professioneel dus. Vandaar dat “Nederlands snelste” (ahum) niet op een hoger niveau rijdt…

Japsie 25 juni 2016 om 16:45

Wat een vervelend mannetje die Stroetinga zeg. Bah. Mooi dat hij niet wint.

Mathieu Moller 25 juni 2016 om 17:33

Tja, wel grappig om te zien dat Groenewegen simpelweg sneller is dan ”Nederlands snelste”.

Javier 25 juni 2016 om 17:39

Hahahaha blijft echt een raar verhaal dit. Hoe kan die man zo overtuigd zijn dat hij de snelste is? Stukje zelfkennis en reflectie ontbreekt bij hem.

Rondo 25 juni 2016 om 17:46

Ach, hij geeft hier toch aan dat hij veel te danken heeft aan zijn team maat, en hij zegt dat de concurrentie nog sneller wordt.
Prima interview, daarmee vanmorgen goed hersteld !

klootje kriekeljon 25 juni 2016 om 18:25

Idd. lekker Youri, heerlijke opener. Erg goed.
En de Stroet. Tja houd wel van echte emotie maar hij is wel heel erg overtuigd van zichzelf, zelfs als de adrenaline uit zijn lichaam is.

polke 25 juni 2016 om 19:27

Hij wil zijn eigen verkopen met ze praatjes en dat gedrag . walgelijk mannetje

NLfiets 25 juni 2016 om 22:48

Haha Stroet. Zo ken ik je weer. Sinds de basisschool niets veranderd. Top gozer!

McMulenga 26 juni 2016 om 12:14

@NLFiets ken jij de enig echte stroetinga?? Wat ontzettend stoer!!!