Bouhanni wint weer in Frankrijk, Van Winden vijfde

Door , donderdag 25 augustus 2016 om 12:01
Bouhanni wint weer in Frankrijk, Van Winden vijfde

foto: Sirotti (archief)

Nacer Bouhanni heeft zijn tweede etappezege in de Tour du Poitou-Charentes 2016 geboekt. De Franse sprinter van Cofidis was in de massasprint sneller dan Danilo Napolitano en Arnaud Démare. Bouhanni is ook opnieuw leider, omdat Tom Van Asbroeck tijdens de sprint viel.

Klassieke sprintersrit
Direct vanuit de start trokken Thomas Sprengers (Topsport Vlaanderen-Baloise), Damien Touzé (HP BTP-Auber 93) en Dieter Bouvry (Roubaix Métropole Européenne de Lille) op avontuur. De drie kregen een vrijgeleide van LottoNL-Jumbo, die met Van Asbroeck de leider in de ploeg hadden. Het gat werd al snel twee minuten en tien seconden, maar groter zou het nooit zijn. Het peloton hield het trio binnenschot. Behoudens de opgave van Twan Castelijns gebeurde er niets. Toch werd het nog een beetje spannend, omdat Sprengers en Bouvry in de slotfase wegsprongen. Op vijf kilometer voor de aankomst hadden zij nog altijd een half minuutje, maar dat mocht niet baten. In de massasprint gaf Bouhanni opnieuw zijn visitekaartje af voor het WK in Qatar, later dit jaar. Concurrenten Démare en Coquard kwamen er beiden opnieuw niet aan te pas.

Dit artikel delen:

20 Reacties

achtpuntzes 25 augustus 2016 om 12:03

potjandikkie, nu valt van Asbroeck weer. het is toch allemaal wat!

Laatste man 25 augustus 2016 om 12:08

Bouhanni is wel de sterkste Franse pure sprinter. Wordt veel gevallen afgelopen week in de sprints. Vechten voor contracten of gewoon ongelukkig toeval?

Met een 5e (v.Winden) en 9e (Vanmarcke) vraag ik me af of v.Asbroeck viel in de sprint of daarvoor al. DNF Castelijns is wellicht een teken dat het eerder is gebeurd.

flashke 25 augustus 2016 om 12:09

Geen 3kilometer regel daar?

Chrys 25 augustus 2016 om 12:13

@flashke
Ook met 3km regel verliest Van Asbroeck de trui door boni’s.

Zjoske 25 augustus 2016 om 12:18

Hoeveel boni’s worden er wel niet gegeven dan als Demare 5e staat op 14 seconden.
Dan heeft de 5e plek dus nog 15 seconden aan boni’s gekregen aangezien Van Asbroeck daar nog achter staat?
De uitslag zal later wel gecorrigeerd worden.

Romāns Vainšteins 25 augustus 2016 om 12:21

Ik hoop dat hij WK wordt

sboontjes 25 augustus 2016 om 12:30

Wat een zooitje daar in Frankrijk.

Knap van Bouhanni om onder de schaafwonden te winnen.

Kingstown 25 augustus 2016 om 12:31

@Zjoske:

Bouhanni stond gisteren 4 seconden voor op Roy Jans en nu 10, dus lijkt het me dat de winnaar iig 6 boni-seconden krijgt. 6-4-2 lijkt dan voor de hand te liggen, maar dat is slechts een aanname.

Piet Lut 25 augustus 2016 om 12:34

Van Asbroeck staat nu tweede op 6 sec toch? Zal Kelderman de leiding pakken in de tijdrit?

LucasR 25 augustus 2016 om 12:38

RV: ik ook! Ok, of Van Poppel.

ChefSpijker 25 augustus 2016 om 12:41

@Piet Lut >>> Eerder Nelson of Dowsett.

nickdt 25 augustus 2016 om 12:46

Valt me toch mee van van Winden hoor. Zeker niet slecht om voor Coquard en Colbrelli te eindigen.

jerteg 25 augustus 2016 om 12:52

Roglic kan ook goed tijdrijden. Op de OS al in de buurt van Oliveira.

KissMyAce 25 augustus 2016 om 12:56

Onwaarschijnlijk goede prestatie van van Winden! WOW!

denistel 25 augustus 2016 om 12:59

visitekaartjes genoeg maar als de hele wereld top mee doet dan wint hij zeker niks
op het wk.of hij moet ze allemaal onder uit rijden.

robotour 25 augustus 2016 om 13:17

Waar was de liveticker, redactie ? of heb ik die gemist ?
Hoever staat Dowsett achter voor de tijdrit vanmiddag ?

Lalsacien 25 augustus 2016 om 13:47

@Denistel Op het jaarlijkse WK sprint voor renners met inhoud, oftewel MSR, zat hij er nochtans dichtbij!

arviidd 25 augustus 2016 om 15:31

@robotour: 15sec! Ik ben wel benieuwd naar Roglic en Kelderman. Die staan ook op 15sec.

Romāns Vainšteins 25 augustus 2016 om 19:27

Bouhanni is gewoon groot kanshebber op het WK want hij zit bij de snelsten, de taaisten, de dappersten en niemand heeft ook maar enig zicht op wie precies de beste sprinter is na 250 km door de woestijn en een totaal misplaatste stad draaien bij 50+