Giro 2024: Bahrain Victorious gaat met Caruso en Tiberi voor het podium
Kan Antonio Tiberi een goed klassement rijden in de Giro? - foto: Cor Vos
maandag 29 april 2024 om 19:55

Giro 2024: Bahrain Victorious gaat met Caruso en Tiberi voor het podium

Bahrain Victorious gaat met Damiano Caruso en Antonio Tiberi voor het eindpodium in de Giro d’Italia. In de sprints wordt dan weer gekeken naar de rappe Duitser Phil Bauhaus. Eerder vandaag werd bekend dat Wout Poels toch niet zal deelnemen aan de Ronde van Italië.

Poels zal zaterdag niet aan de start verschijnen van de Giro d’Italia. De ervaren klimmer had zelf graag de Ronde van Italië gereden. “Maar het team wil liever dat ik mij ga voorbereiden op andere belangrijke koersen later dit jaar. Helaas, maar dat is ook onderdeel van professionele sport. Ik sta overigens nog wel reserve, dus mocht er onverhoopt iets gebeuren met de andere renners dan sta ik klaar om in te springen”, vertelde hij aan het AD.

De ploeg rekent voor het klassement op twee Italianen, met de zeer ervaren Damiano Caruso (36) en de nog jonge Antonio Tiberi (22). Caruso was in 2021 al eens tweede in zijn thuisronde en eindigde vorig jaar als vierde in de rangschikking. Tiberi stond nog niet eerder aan de start van de Giro, maar steekt zijn ambities niet onder stoelen of banken. “Ik mik op een top-5”, gaf hij al aan in gesprek met WielerFlits.

“We dromen van een podiumplek met Antonio of Damiano, maar we zullen elke dag moeten zien hoe het loopt”, geeft ploegleider Gorazd Štangelj nog mee. “Er kan van alles gebeuren en je moet vanaf het begin gefocust zijn. We kunnen met deze ploeg de strijd aangaan.”

In de vlakke (sprint)ritten hoopt Bahrain Victorious met Bauhaus dus iets te kunnen betekenen. De snelle Duitser was dit jaar al succesvol op Italiaanse bodem, met ritwinst in Tirreno-Adriatico. Jasha Sütterlin en Andrea Pasqualon moeten hem zo goed mogelijk zien te piloteren. Edoardo Zambanini, Torstein Træn en ‘mogelijke verrassing’ (dixit Štangelj) Rainer Kepplinger vervolledigen de selectie.

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.