Wildcards voor Parijs-Roubaix, Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik
zaterdag 1 maart 2014 om 08:45

Wildcards voor Parijs-Roubaix, Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik

Peloton

foto: Sirotti

De ASO heeft bekend gemaakt welke ploegen, naast alle WorldTour-ploegen, mogen deelnemen aan de voorjaarsklassiekers die zij organiseren. Het gaat hierbij om de ééndagswedstrijden Parijs-Roubaix, de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik.

Onder andere IAM Cycling en beide Belgische ProContinenale ploegen, Wanty-Groupe Gobert en Topsport Vlaanderen-Baloise, hebben voor alle drie de koersen een uitnodiging ontvangen. Ook UnitedHealthcare, dat Martijn Maaskant onder contract heeft staan, is voor twee koersen uitgenodigd.

Johnny Hoogerland zal niet deelnemen aan deze koersen. Zijn ploeg Androni Giocattoli wordt niet uitgenodigd door de ASO. De Nederlands kampioen mag echter wel de Amstel Gold Race rijden, zoals eerder deze week bekend werd.

Deelnemende ploegen
WorldTour (nemen aan alle drie de koersen deel)
flag-fr AG2R La Mondiale
flag-kz Astana Pro Team
flag-nl Belkin Pro Cycling Team
flag-us BMC Racing Team
flag-it Cannondale Pro Cycling
flag-fr FDJ.fr
flag-us Garmin Sharp
flag-ru Team Katusha
flag-it Lampre Merida
flag-be Lotto Belisol
flag-es Movistar Team
flag-be Omega Pharma – Quick-Step
flag-au Orica Greenedge
flag-us Trek Factory Team
flag-gb Sky Procycling
flag-nl Team Giant-Shimano
flag-ru Tinkoff – Saxo
flag-fr Team Europcar

Wildcards Parijs-Roubaix (13 april)
flag-ch IAM Cycling
flag-fr Cofidis
flag-be Topsport Vlaanderen-Baloise
flag-be Wanty-Groupe Gobert
flag-us UnitedHealthcare
flag-fr Bretange Séché
flag-de NetApp-Endura

Wildcards Waalse Pijl (23 april)
flag-ch IAM Cycling
flag-fr Cofidis
flag-be Topsport Vlaanderen-Baloise
flag-be Wanty-Groupe Gobert
flag-us UnitedHealthcare
flag-co Colombia
flag-za MTN-Qhubeka

Wildcards Luik-Bastenaken-Luik (27 april)
flag-ch IAM Cycling
flag-fr Cofidis
flag-be Topsport Vlaanderen-Baloise
flag-be Wanty-Groupe Gobert
flag-co Colombia
flag-za MTN-Qhubeka
flag-de NetApp-Endura

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.