woensdag 4 mei 2016 om 08:37
‘De Lotto wil sponsorcontract met twee jaar verlengen’
Nadat Jumbo en BrandLoyalty al hun ja-woord hadden gegeven, lijkt ook De Lotto voor twee jaar door te willen met de sponsoring van de wieler- en schaatsploeg LottoNL-Jumbo. Dat maakt De Telegraaf vandaag bekend.
De Lotto zou in eerste instantie voor 1 april duidelijkheid geven, maar vanwege een aanstaande fusie met de Staatsloterij wilde men extra bedenktijd. Inmiddels is de fusiepartij na lange en moeizame vergaderingen bijna zover om een handtekening te zetten onder een voorstel voor continuering tot en met 2018. Hierbij gaat het jaarlijkse budget omlaag van 5,3 naar ongeveer 4,5 miljoen euro. Bovendien worden de voorwaarden aan de sponsoring verscherpt.
De toekomst van de ploeg was al verzekerd doordat Robert van der Wallen, directeur van de derde grote sponsor BrandLoyalty, het budget tot en met 2018 garandeerde. Als De Lotto niet door zou zijn gegaan, had hij de commitment van enkele andere partijen om in te stappen.
Ik ben er net geweest om een ontbijtje te halen. Mijn mond viel bijna open van verbazing. Ik zag alleen maar reclame voor racedagen met max verstappen in de zaak. Helemaal niets over dat ene koersje wat vrijdag notabene in eigen land begint....
Ik snap dat niet. OK, dat de Tour de ronde is bij het grote publiek begrijp ik wel. Maar nu de Giro 3 dagen in Nederland is had ik toch wel verwacht dat ze daar iets mee zouden doen aangezien ze sponsor zijn van 1 van die ploegen die mee doet.
@mus Scherp opgemerkt en inderdaad een flinke gemiste kans. Met de Tour hebben ze een fantastische campagne uitgerold, hier schieten ze tekort. Maar uiteindelijk ligt hierin de eindverantwoordelijkheid bij de sponsorende partij en bij het wielerteam.
Weet iemand hoe de sponsor verdeling nu is tussen lotto, jumbo, bianchi en Brand loyalty?
Roompot II is geboren.
Gelukkig blijft de schaatsploeg gevuld met toppers. Daar vind ik alleen helaas geen bal aan.
en voor de rest is het mij dus niet duidelijk of het idd Roompot II wordt of dat Brand Loyalty dat gat opvult. Ik had in iedergeval gehoopt op wat meer ipv wat minder. Dan zal volgend jaar Brand loyalty ook wel wat prominenter in beeld komen op de kleding.
Budget lijkt mij het probleem niet. De wil en het geloof om te winnen des te meer.
Kennelijk is het voor jou ook niet al te makkelijk.
Er staat duidelijk dat brand loyalty het budget garandeerde mocht de Lotto stoppen, er staat niks over of ze nu ook het bedrag aanvullen.
Niet gek dus dat mensen zich dat afvragen.
Overigens is BrandLoyalty mijn inziens de belangrijkste partij voor dit team. Los van het lagere budget dat ze hebben zijn ze wel de drijvende veer achter het team. Het begon allemaal met BrandLoyalty en daarnaast garanderen ze de voortzetting van het team.
M.a.w. @BrandLoyalty bedankt!
Maar alleen een verhoging van het budget was echt goed nieuws geweest.
Ook is het aan de ene kant goed nieuws dat TLJ sponsors heeft, maar het is de vraag of dit de juiste zijn. Drie sponsors die samen niet eens een gemiddeld wordtour budget op kunnen hoesten.
Als er zo'n lange periode geen uitzicht is op een hoger budget blijft TLJ in de onderklasse van de worldtour hangen. Ik blijf me afvragen waarom er geen grotere sponsor(s) voor de grootste wielerploeg van het land te vinden zijn.
Flinke gok nemen ze!
Dat is nu eenmaal een risico met kansspelen.
Als het te maken heeft met maatschappelijke partipitatie o.i.d. dan snap ik de verscherping van de voorwaarden wel.
@Rondo dank voor de poging tot het maken van een denigrerende opmerking, altijd fijn als mensen hoog van de toren blazen *ahum* ipv gewoon hun (verduidelijkende) antwoord geven.
Ik denk dat ze Vanmarcke gaan dumpen en Boom halen om te beginnen, interessant is of ze Klederman nog weten te verlengen of dat ze primair Gesink als ronderenner houden.
Vanmarcke is eigenlijk niet te vervangen. Verwissel je zijn punten door die van Boom, dan staat Jumbo veruit laatste in de rankings. Maar de kwaliteit van de ploeg gaat in de toekomst zeker achteruit bij gebrek aan nieuwe Tankinks en Tjallingii's.
Blijkbaar gaat het niet zo goed met De Lotto en moeten ze snijden in hun budget. Als fervent tegenstander van gokken weet ik niet of ik dat wel jammer moet vinden...
Andere mogelijkheid is natuurlijk ook dat ze, zoals RV aangeeft, Kelderman laten gaan en dan wat jonge renners als knechten erbij halen.
Het probleem dat Plugge hier ook heeft is dat TLJ een erg Nederlandse uitstraling / orientatie heeft. Daardoor zullen internationaal georienteerde sponsors toch minder snel toehappen. En juist bij die internationaal georienteerde sponsors zit het grote geld.
Een ding is wel zeker, als team zal TLJ volgend jaar niet veel beter worden.
De ploeg had deze sponsor met dit verminderde budget niet nodig als ik het onderstaande goed heb gelezen , waarom met minder genoegen nemen als je meer kan hebben ?
De toekomst van de ploeg was al verzekerd doordat Robert van der Wallen, directeur van de derde grote sponsor BrandLoyalty, het budget tot en met 2018 garandeerde. Als De Lotto niet door zou zijn gegaan, had hij de commitment van enkele andere partijen om in te stappen.