‘Werknemers op Specialized-campus hadden toch verrassingen voor mij in petto’
donderdag 11 april 2024 om 14:00

‘Werknemers op Specialized-campus hadden toch verrassingen voor mij in petto’

Om jullie als lezers van WielerFlits een blik achter de schermen te bieden bij RIDE Magazine, kruipen de makers van ons wielerblad in de pen om hun bijzonderste verhalen te delen over het maakproces. Hoe is een interview tot stand gekomen? Wat zijn schrijvers en fotografen tegengekomen in het proces? Wat zien jullie als lezers niet, maar wij wel? Dit keer: Materiaalzone-verslaggever Ties Wijntjes over Specialized.


“In het voorjaar gaat veel aandacht uit naar de klassiekers. Geheel terecht, maar er zijn ook veel interessante verhalen rond wielermateriaal en de wielerindustrie te vertellen. Bijvoorbeeld het verhaal van Specialized, dat het Europese hoofdkantoor net buiten Arnhem heeft liggen.”

“Door de jaren heen hebben wij bij WielerFlits en RIDE Magazine een goede relatie met Specialized opgebouwd. Het fietsenmerk is een belangrijke partner die ons niet alleen ondersteunt, maar ook helpt om mooie verhalen te maken. Van interviews met topcoureurs tot technische achtergrondverhalen en het bijwonen van bijzondere events; met Specialized is er altijd reuring in de tent.”

“Hoewel het een Amerikaans merk is, hebben ze ook een stevige Nederlandse signatuur. Onder andere vanwege dat Europese hoofdkantoor dat zich in Nederland bevindt. Ik heb vaak contact met Peter Kraaijvanger, de marketingmanager bij het fietsbedrijf, maar voor deze reportage wilde ik juist ook graag met andere werknemers spreken. Want uiteraard gebeurt er nog veel meer in het kloppende hart van Specialized.”

“Dat zelfs een merk, dat je na jaren uitgebreid contact best goed denkt te kennen, nog verschillende verrassingen voor je in petto heeft, maakt een reportage als deze heel leuk om te maken. Een bedrijfsbezoek klinkt misschien niet zo sexy, maar het mogen bezoeken van alle verschillende panden op de campus van Specialized, blijkt dan al enorm interessant te zijn. Ik mocht daar zien wat er precies gebeurt.”

“Dat bewijst ook dat we voor mooie verhalen helemaal niet ver van huis hoeven te gaan. Ik ben de eerste om toe te geven dat ik mijn kilometers het liefst in de Alpen afwerk en dat fabrieksbezoeken superinteressant zijn, maar we vergeten wel eens hoeveel er in de lage landen zelf te zien valt.”

“Een groot merk als Specialized kiest dus voor Nederland als locatie voor zijn Europese hoofdkantoor, en dat is niet zonder reden. Het is zelfs iets waar we best een beetje trots op mogen zijn. Het hele verhaal in de serie ‘Mooi bedrijf’ kan je helemaal lezen in de voorjaarseditie van RIDE Magazine.”

Geschreven door: Ties Wijntjes

Geplaatst als onderdeel van:

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.