Steven Kruijswijk na val in Yorkshire: “Gelukkig niets ergs”
foto: Sirotti (archief)
vrijdag 28 april 2017 om 18:05

Steven Kruijswijk na val in Yorkshire: “Gelukkig niets ergs”

Steven Kruijswijk is in de laatste kilometer van de Tour de Yorkshire betrokken geraakt bij een valpartij. Hij kon wel op zijn fiets de finish passeren. Hoe erg de schade is bij de kopman van LottoNL-Jumbo, is nog niet bekend. Kruijswijk gebruikt de Britse rittenkoers als laatste voorbereiding op de Giro d’Italia.

Kruijswijks ploegmaat Dylan Groenewegen won de eerste etappe van de Tour de Yorkshire.

Update 19.00 uur
In een bericht op Twitter laat LottoNL-Jumbo weten dat eerste checks aangeven dat het oké lijkt te gaan met Steven Kruijswijk na zijn valpartij. Tegen de NOS zegt de Nederlandse ploeg dat de breedgeschouderde klimmer op zijn borst viel.

“Ik vierde de zege van Dylan Groenewegen met een duik in een valpartij, gelukkig niets ergs”, aldus Kruijswijk op Twitter. Wel is de klassementsman voor de zekerheid in het ziekenhuis gecontroleerd op breuken, maar daar is niets uitgekomen, meldt de NOS.

https://twitter.com/s_kruijswijk/status/858048314717163520

RIDE Magazine
73 Reacties
Sorteer op:
28 april 2017 19:36
Kruijswijk, de man die nog vaker valt dan zijn 'luitenant' VDB, en dat wil wat zeggen...
28 april 2017 19:38
Kijk, zulke renners als die Sbaragli moeten ze bij het bestuderen van de beelden direct bestraffen! Wat een idioot en dan voor en 6de plek. Gelijk maar even een tramadoltestje na dat geslinger.....
28 april 2017 19:41
@wielrenner
Die orica gast gaat ook niet vrijuit. Die loopt vlak daarvoor ook met z'n hoofd en schouder te duwen.
28 april 2017 19:56
@Nederbelg heb je echt niets beters... dit is echt onzin.
28 april 2017 20:19
@reusjen, precies!
28 april 2017 20:22
@rahimns
Kijk naar de statistieken. Giro én Vuelta vorig jaar, dat zijn JVDB-achtige scenario's. Ik hoop van harte dat je me tijdens de Giro geen gelijk hoeft te geven. Bepaalde renners zijn nu eenmaal stuurvaster dan andere. Het worst-case scenario: Kruijswijk en JVDB die in elkaar haken en samen uitgeschakeld worden. Ik zou hen alvast aanraden om tijdens een afdaling ver genoeg uit elkaars buurt te blijven. Dat heet: spreiding van het risico.
28 april 2017 20:26
@ nederbelg:

Ik ben wel benieuwd naar die statistieken. Lijkt me reuze interessant, dus als jij even een link daarheen kan plaatsen dan heel graag.
28 april 2017 20:27
@Nederbelg, de Giro was absoluut zijn fout.... de Vuelta en die van vandaag was gewoon pech. De Vuelta zelfs een fout van de organisatie. Heeft totaal niets te maken met stuurvastheid. En zelfs die fout in de Giro had niets met een stuurfout te maken, eerder met een inschattingsfout.
28 april 2017 20:32
@rahmins het betekent anders wel iets dat uitgerekend Kruijswijk als enigste op dat paaltje moest knallen..
28 april 2017 20:35
@nb
Volkomen gelijk natuurlijk, daarnaast moet een breedgeschouderde ook een brede borst hebben als ik me niet vergis dus hopelijk valt het mee.
Begrijp niet wat zo'n kanshebber voor de giro in deze koers te zoeken heeft, kan alleen maar misgaan.
28 april 2017 20:40
Zowel Clement, JvdB als Kruijswijk staan echt wel bekend als renners die vaak op de grond liggen. Ik hoop ook zeker dat Kruijswijk in de afdalingen niet bij z'n knechten in het wiel gaan zitten.
28 april 2017 20:41
@Kingstown
'Statistieken' hoefde je niet zo letterlijk te nemen, maar dat wist je ook wel natuurlijk.
Niet dat ik je ze niet graag zou bezorgen, ik ben zelf ook wel benieuwd naar de naakte feiten. Enig gegoogle heeft nog niets opgeleverd, maar als ik iets vind stuur ik je wel een pb.
28 april 2017 20:43
@Dekker en dan vergeet je Gesink en Kelderman ook nog.
28 april 2017 20:45
Contador of Dumoulin dan ook niet zo stuurvast.... jongens het is wielrennen... een sport waarin je regelmatig valt. Meestal door de schuld van anderen of door andere onvoorziene omstandigheden. Deze jongens zitten meer kilometers op de fiets dan het overgrote deel hier op WF en dan ook nog eens met andere snelheden. Deze mannen kunnen stuk voor stuk echt wel sturen. Of wacht Tom Boonen, kan vast ook niet sturen... moet je zijn valpartijen is gaan tellen.
28 april 2017 20:45
Lelijke valpartij. Jammer dat Kruijswijk daar ook weer in terecht kwam. Niet echt bevoorlijk zo vlak voor de start van de Giro. Komende dagen proberen uit het gedrang te blijven.
Normaal gesproken zou het in deze etappe niet tot een massasprint hebben hoeven te komen. Echter het weer was vandaag te mooi in de UK.
Volgens mij kwam Kruijswijk ook al is een van de eerste boven op die laatste klim, misschien had hij toen gewoon vol door moeten trekken, dan was er niet zo grote groep naar de finish gekomen.
28 april 2017 20:47
@robotour hij zat daar alleen en de afspraak was om te proberen voor de etappe te gaan... dat scenario is perfect uitgekomen. Hij hield op de top ook meteen zijn benen stil en keek waar Dylan zat.
28 april 2017 20:55
Atleten springen overal al overheen maar sommigen lijken een bezemsteel in hun rug te hebben, zag Lammertink in de gym met gewichten heffen, word je niet soepel van maar zo statisch als een Swarzenegger, dus tijd voor de roeimasjien en stoppen met dat gewichtig gedoe, Sagan blesseert zich zelden.
28 april 2017 21:00
Viel Joop ook niet door tiedoen van JVDV in de tour die hij won? Het is maar hoe je het bekijkt. Mijn hart stond toen even stil!
28 april 2017 21:02
Gewoon afstappen is het beste. Herstelt gewoon sneller, het zal vast niet een erge val zijn geweest, maar toch blijf je alleen maar risico lopen om te vallen. Zeker in Engeland met smalle wegen en als het nat is kan het ook nog eens glad zijn. Daarbij zal je echt niet meer zoveel profijt halen uit deze koers.
28 april 2017 21:06
@Schipperaar en ook Sagan is dit jaar al zeker 2x onderuit gegaan... laten we nou gewoon ophouden met deze onzin. We zien tientallen glij en valpartijen niet eens in beeld. Meestal zijn ze zonder al te veel erg en hoor je er niets van. Het hoort bij de sport en is zelfs voor de allerbeste vaak niet te voorkomen.

En Lammertink was helemaal geen gewichten aan het heffen, dat was een core-stability oefening, juist om soepel op je fiets te kunnen zitten
28 april 2017 21:08
@schipperaar
Kun je dat ook uitleggen, waarom je in de gym niet soepel maar statisch wordt ?
28 april 2017 21:34
@rahims ok, dudelijk opdracht goed uitgevoerd, al zat Dylan volgens mij niet in de eerste groep, maar is die pas later komen aansluiten.
28 april 2017 21:37
@Robotour klopt, hij keek bovenop die heuvel meteen naar achteren om te kijken hoever ze er achter zaten. De rest van de ploeg zat daarom ook bij Dylan en zat hij nog maar alleen. Je ziet in de beelden daarna hem ook achterin die voorste groep zitten, te wachten tot de rest zou aansluiten. Als het gat te groot was geweest had hij waarschijnlijk wel mee verder op kop gereden.
28 april 2017 21:47
@schipperaar, drie weken achter elkaar fietsen daar wordt je pas statisch van, dus maakt het nauwelijks nog iets uit wat je er naast doet, als je er maar iets naast doet.
28 april 2017 21:49
@ Nederbelg:

Die statistieken waar we naar moeten kijken wat bedoel je daar dan wel mee?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.