Geraint Thomas tevreden na derde plek op Oropa: “Alles is nog mogelijk, maar Tadej… hij is Tadej”
foto: Cor Vos
zondag 5 mei 2024 om 17:47

Geraint Thomas tevreden na derde plek op Oropa: “Alles is nog mogelijk, maar Tadej… hij is Tadej”

Geraint Thomas heeft op de tweede dag van de Giro d’Italia getoond dat hij over de juiste benen beschikt om mee te strijden om de podiumplaatsen in de rittenkoers. Een derde plek na de zware slotklim is een fijne opsteker voor de 37-jarige Brit. “Het was prima voor de tweede dag van Giro”, aldus Thomas voor de microfoon van Eurosport

De nieuwe Tourspecial van RIDE Magazine is een must-have voor echte wielerfans! Onze nieuwe 236 pagina’s dikke zomer-editie is de meest complete Tourgids van deze zomer en staat vol met schitterende wielerverhalen over o.a. Tadej Pogacar, Remco Evenepoel, Fabio Jakobsen, Gio Lippens, Christian Prudhomme en Charlotte Kool. Verzeker je van een heerlijke sportzomer en bestel hem nu online voor slechts € 9,95. Wil je RIDE extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang 20% korting!

Na afloop van de etappe werd Geraint Thomas gevraagd naar zijn visie op de tweede dag van de Giro. Is hij tevreden? “Ja, ik voelde mij niet zo goed als gisteren. Ik voelde mij gisteren iets explosiever, maar het was prima voor de tweede dag. Hopelijk kunnen we goed mee blijven doen in de koers.  Alles is nog mogelijk, maar Tadej… Ja, hij is Tadej.”

“We hadden de aanval van Tadej verwacht. Ik hoopte dat ik kon volgen, maar ik wist dat als ik zo zou doorgaan dat ik zou ontploffen”, gaat Thomas verder. “Ik voelde mij wel rot dat ik een tijdje aan het wiel van Ben O’Connor hing, maar ik zat echt op de limiet. Ik moest herstellen. Toen kwam het groepje vanachter en probeerde ik in de sprint een mooie notering te halen.”

De Sloveense concurrent slaat op de eerste dag voor de klassementsmannen direct een flink gat en verovert de roze trui. Thomas zag ploegmaat Jhonathan Narváez zijn trui kwijtraken. Wilde de ploeg de trui nog verdedigen? “We hadden het graag gewild, maar de reden dat we in het peloton de controle namen was om voorin te zitten. We wilden uit de problemen blijven in de technische aanloop naar de finale.”

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.