Theo Bos versterkt BEAT Cycling Club

Theo Bos versterkt BEAT Cycling Club

foto: Wouter Roosenboom

dinsdag 31 januari 2017 om 13:12

Na Piotr Havik is Theo Bos de tweede renner die zijn naam verbindt aan het BEAT Cycling Club-project van Geert Broekhuizen. De 33-jarige sprinter komt over van Dimension Data en gaat binnen het project invulling geven aan het baanwielrennen. Beide partijen willen bouwen aan de toekomst van een professionele baanploeg.

Nalatenschap
Een persbericht vermeldt dat Bos zich de komende maanden richt op het WK baanwielrennen in Hong Kong. “Theo keerde begin vorig jaar terug in het baanwielrennen, na een uitstap van zes jaar op de weg waarin hij veertig overwinningen wist te behalen. De voormalig wereldkampioen op de Kilometer, Sprint en Keirin wil met BEAT zijn eigen ambities en nalatenschap op de baan verder vorm gaan geven. Te beginnen bij de WK in Hong Kong, dat plaatsvindt van 12 tot 16 april 2017.”

Ambassadeur
BEAT Cycling Club heeft in Bos naar eigen zeggen een geschikte ambassadeur gevonden. “BEAT zal de expertise en ervaring van Bos zowel op de baan als op de weg inzetten bij het verder uitbouwen van de club en heeft met een van Nederlands meest succesvolle wielrenners van de afgelopen jaren een internationaal aansprekende ambassadeur. Met de komst van Bos is het voor elke wielerliefhebber nu al mogelijk om clubgenoot van hem te zijn en zijn avonturen van dichtbij mee te maken.”

foto: Wouter Roosenboom

Broekhuizen kijkt uit naar samenwerking
Mede-oprichter Broekhuizen is vanzelfsprekend blij met de komst van de baantopper. “We zijn ontzettend trots om Theo aan de club te verbinden. Theo is een renner met veel ervaring op de weg en baan en heeft een geweldige uitstraling in de mondiale wielersport. Net als BEAT heeft hij de ambitie om groots te presteren de komende jaren. We kijken ernaar uit om samen met Theo de club verder uit te bouwen, onze leden te inspireren en een professionele baanploeg vanuit een clubstructuur te realiseren.”

Dit artikel delen:

17 Reacties

rahimns 31 januari 2017 om 13:22

Was al benieuwd wat Theo zou gaan doen, het was al een tijdje stil rond zijn persoon als het ging om zijn toekomst. Ik ben heel benieuwd of dit project het gaat redden. Maar met Theo halen ze toch wel een naam binnen.

jorryt 31 januari 2017 om 13:31

Kansloos project denk ik en Bos die zie ik binnen 2 jaar stoppen.

klootje kriekeljon 31 januari 2017 om 13:39

Idd. wie loopt er warm voor een club waar de beste coureurs niet voor fietsen? Ik persoonlijk niet.

achtpuntzes 31 januari 2017 om 13:46

hmm, ik vind het wellicht te ambitieus om nu al met meerdere disciplines te beginnen, beter was het geweest om gewoon bij het wegrennen te blijven.
daarnaast ben ik niet geinteresseerd in baanrennen, dus van mij had dit al helemaal niet gehoeven.
maar goed, we zullen zien hoe dit gaat uitpakken.

Romāns Vainšteins 31 januari 2017 om 13:47

Al die artikelen van BEAT staan zo bol van de positivo-zwamkoek, onverteerbaar, glazuurversplinterend en hoofdgonzend. Vind het totaal stuurloze shirtdesign wel goed passen bij de visie van het hele gebeuren > All-over-the-place anno 2018.

TykkeThor 31 januari 2017 om 14:14

Zo verkeerd is dit project toch niet? Deze opzet lijkt me geen slecht idee als je ziet hoeveel sponsors zich terugtrekken en hoe moeilijk nieuwe sponsors worden gevonden. Tuurlijk is het niet zeker of het gaat slagen, maar waarom zou je je daardoor tegen laten houden? Ik ben in ieder geval heel benieuwd hoe dit project gaat uitpakken.

Aristos 31 januari 2017 om 14:30

Ik vind de propositie van BEAT ook te hoopvol. Je betaalt 50 euro om feitelijk geld te steken in wedstrijdrenners die niet het niveau Gesink-Kruijswijk hebben. Het is dus een mix tussen een fanclub en een fietsclub.
Mensen die fan zijn, worden lid van een fanclub. Mensen die lekker willen fietsen (maar niet meteen wedstrijden willen rijden) betalen een paar tientjes meer en worden lid van CS010, CS030 of een andere fietsclub waar je kunt fietsen zonder dat je geld verspeeld wordt aan profrenners.

Plavka 31 januari 2017 om 15:05

Aristos, je slaat de spijker op zijn kop. Volledig correct waargegeven, ben precies dezelfde mening aangedaan.

jvh93 31 januari 2017 om 15:37

Ik zie dit concept ook niet slagen door de dingen die aritos zegt. het lijkt meer op een soort van crowdfundingcampagne/fanclub

stijnlah 31 januari 2017 om 16:44

@aristos ik zou eerst is wat opzoekwerk doen. Je betaalt geen 50 euro voor gewoon een fanclub. Je bent echt deel van de ploeg en je kan mee beslissingen nemen en zelf dingen voorstellen. Je bent betrokken van start tot finish.

Romāns Vainšteins 31 januari 2017 om 18:19

Wie heeft dan de beslissing genomen om ineens de baan erbij te pakken ? Jullie tezamen ? Als er binnenkort een veldrijder voor een paar knaken te strikken valt als ambassadeur komt er dan ook een cyclocrossequipe ? Iets met 7 sloten.

McMulenga 31 januari 2017 om 18:32

Theo Bos 40 overwinningen op de weg? Dan heb ik echt wat gemist denk ik!

rahimns 31 januari 2017 om 18:38

42 zelfs….

stijnlah 31 januari 2017 om 20:03

Romans de allesweter, misschien is het een idee om mee te evolueren met de tijd waar we in leven inplaats van alles dat vernieuwend is meteen af te keuren zonder er iets van af te weten.

vlek 31 januari 2017 om 20:07

@stijnlah, toch stelt hij een hele interessante vraag: Hoe heeft het mee kunnen beslissen (of zelfs het zelf dingen voorstellen) bij deze bewuste beslissing een rol gespeeld?

tendam 31 januari 2017 om 21:06

@mcmulenga
Hij was een aantal jaar lang de meest winnende Nederlandse renner. Wel apart dat je dat hebt gemist dan.

Romāns Vainšteins 31 januari 2017 om 21:49

Slechte plannen en kansloze missies zijn van alle tijden, daar hoef je niet voor te evolueren. Ik ruik gewoon een dode kat in de zak en mag die mening best delen als er hier (weer) zo'n hiephoi-topic over dit spookteam verschijnt.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Headlines

Materiaalzone

Populair